Vad tycker ni om jeans skyddskläder och min idé?

IkilledBambi

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2011
Hoj
(r1-99..600rr -08... KTM 690 -07). KTM Rc8 G-punkten speciall edition.
Nej, men seriöst funderar på att köpa dessa http://www.24mx.se/mc/p/mc-jeans-berik/15185/mc-klader/k312/-mc-klader-byxor/s681/

Som förövrigt också invändigt var förstärkta med skinn. =)

http://www.sharkspeed.se/sv/artiklar/motorcykel/mc-skydd/ce-godkand-skyddsjacka-.html

Denna skyddsväst och sen en jacka över den :)

Skin -> "Skydds jeans" -> vanliga jeans.

Jag är dum nog att köra till jobbet i arbetskläder/skor men har mc jacka och ryggskydd som jag hänger av mig. Att kompromissa är juh bättre änn att köra utan skydd överhuvud taget.

Jag har ett par Berik Jeans liggande. Stl 36(xl) Har kört i dom 2 ggr men för stora. släng över ett pm om nån är intreserad :p

softis83

Fighterbyggare
Gick med
6 Jan 2008
Hoj
CBR600F fighter stunt
Jag fattar ändå inte hur ni kan rekommendera jeans till en 7 mil lång tur enkel.
Vore det 7km så ok kanske en till två mil men aldrig rekommendera 14 mil hoj om dagen utan skinställ om han nu äger ett.

Man blir sjuk om det inte är 25 plus ute sen är det bara dumt men jag borde väll hålla käften som står på sadeln och åker i minimalt med kläder men kan ändå inte då jag bara tycker det är dumt att folk ens rekommenderar det till den sträckan i september när det lika gärna kan bli höst över en eftermiddag ute

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Min dator var vist inloggad på kvinnfolkets användare som varit här men i alla fall jag som gjorde förra inlägget

Du var snyggare innan du "kom ut". :D

-

För övrigt är min paroll:
Kör endast i det du vill vurpa i.

Pallar man inte stället finns buss, bil och kanske tunnelbana om man inte orkar byta om.

IMO

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Mitt skinnställ är faktiskt jävligt tight och kanske ett värmeställ under är allt jag kan prega in ala långkallingar eller dyl. Men faktum är att det är redan snorkallt för att det har luftfickor överallt så om temperaturen är under 16 grader och du kör snabbare än 70 km/h så blir det jävligt kyligt. :)

Dock är jag varmblodig som sören och fryser sällan, när alla andra redan fryser :)

softis83

Fighterbyggare
Gick med
6 Jan 2008
Hoj
CBR600F fighter stunt
När jag kör hoj på vintern så brukar jag ju bara slänga på mig tröja och överdrag på skinnstället så fryser jag aldrig.

Testa det om det ær kallt i skinn.
Men du gör som du vill men jag hade då frusit om det inte varit högsommar.

Last edited:

Knuten

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2010
Hoj
Kawasaki ZR-7 -00
jag har också 7 mil till plugg och jobb, jag använder ett goretexställ som funkar riktigt bra då jag får plats med vanliga kläder under, dessutom är det jäkligt bra dom dagar det är lite sämre väder. Har det regnat är man fortfarande torr under.

För pendlande är det goretex ett givet alternativ för mig!

nokte

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2011
Hoj
Suzuki Intruder 600 -96
Själv ska man ju också ta hojen till skolan för att ragga lite brudar men undrar också om det är :O
Det blir väl att man kör 50 till skolan 1,5 mil eftersom det är så grymt mycket bilkö och sen kanske 70 tillbaks.
Så jag tar hjälm, handskar, goretex jacka och kanske MC skor.
Men vad vet jag, jag är bara en norrlänning :näsblod

Fortis

Spaca mullo off.
Gick med
9 Oct 2010
Hoj
Kawasaki
Kör med Lindstrands mc jeans, Alpinstars Airflo jacke med extra insatt rygg och bröst skydd. Och ett par snygga Dainese korta mc skor ser nästan ut som vanliga skor. Helt klockrent när det är varmt och ser bättre ut än ställ på jobb eller whatever. Ska jag ut och 70km/H + tar jag stället. Inga motorvägs farter annars.

Köpte jackan med skydd på fc-moto.de
och byxorna på mc-huset.:tuttar

skruttiz

Ny medlem
Gick med
5 May 2011
Hoj
Yamaha R1-01,
Men Sara! Du kan ju inte ha blå hjälm och röd tröja jue!!!! Vilken stilmiss! :död xD

hahahaha jag har ingen blå hjälm eller röd tröja när jag kör, men roligt att de var de som du reagerade på;) jag e ju brud så lite stiltänk har jag:tuttar

jag kör inte stunt häller ( inte än men cykeln ska fan komma inom en snar framtid)

Jag har ju en svart/rosa hjälm och en svart dragontröjja när jag kör;) har du inte koll på de;) över skinnstället, eller ett par jeans i stan.. jag hade bara inte loggat ut från mitt konto när viss annan person i denna tråd skrev från mitt:)

skruttiz

Ny medlem
Gick med
5 May 2011
Hoj
Yamaha R1-01,
hahahaha jag har ingen blå hjälm eller röd tröja när jag kör, men roligt att de var de som du reagerade på;) jag e ju brud så lite stiltänk har jag:tuttar

jag kör inte stunt häller ( inte än men cykeln ska fan komma inom en snar framtid)

Jag har ju en svart/rosa hjälm och en svart dragontröjja när jag kör;) har du inte koll på de;) över skinnstället, eller ett par jeans i stan.. jag hade bara inte loggat ut från mitt konto när viss annan person i denna tråd skrev från mitt:)

faaaast de hade du ju redan blivit informerad om såg jag nu...;O)

Foccan

Som en schäfer....
Gick med
21 Mar 2011
Hoj
R1
Hade du läst inlägget under hade du sett att det var jag som är på bilden och inte Sarah, bara det att hon snodde min dator och logga in men inte ut och det bommade jag när jag skrev inlägget.

För övrigt så skiter jag i om jag har blåvit hjälm och röd tröja :mad: då hel hojen är blå och svart
Jag är cool i alla fall när jag åker :yoparty

Haha per om bursäkt! xD Inte lätt o veta när det faktikst va från hennes konto :p Och såg inte inlägget under så :p No hard feelings I hope :tummenupp

haha såg det nu, vilken miss xD haha ja sånt där reagerar man ju på först och främst när man tänker stunt, måste ju se snyggt ut också xD (alternativt så får man vara jävligt bra) ^_^ :banana

Last edited:

skruttiz

Ny medlem
Gick med
5 May 2011
Hoj
Yamaha R1-01,
Haha per om bursäkt! xD Inte lätt o veta när det faktikst va från hennes konto :p Och såg inte inlägget under så :p No hard feelings I hope :tummenupp

haha såg det nu, vilken miss xD haha ja sånt där reagerar man ju på först och främst när man tänker stunt, måste ju se snyggt ut också xD (alternativt så får man vara jävligt bra) ^_^ :banana

jag kör på att vara jävligt snygg haha..;) när kommer du till gävle då? komsi komsi

rapisch

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2007
Hoj
gsxr600-98 SÅLD
jag har aldrig kört med "mc-jeans" så kan inte uttala mig om dom. nåt jag rekommenderar är iaf riktiga knäskydd under.
jag kraschade i 70-100km/ nånstans med vanliga jeans å knäskydd. fick lite hål här å där på jeansen men klarade mig ifrån skador. spräckte dock ett knäskydd... om det inte är rejäla integrerade knäskydd i mc-jeansen så skulle inte jag åka med dom utan att komplettera med ett par såna.
om jeansen är lite "baggy" så syns ju knappt skydden:tummenupp
även om jeansen är kevlarförstärkta lär dom ju inte skydda mot ett par krossade knäskålar....:gnissla

mvh/mattias

Lövet1

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2005
Hoj
...
Ja körde me skinnställ förra säsongen men sålde de fö å köra skyddsdräckt me lindstrands hoodtröja över och skinnbyxor, mer bekvämt javisst men förmodligen inte lika säkert ja vet. Har ryggskydd också givetvis.

De här me att de skulle va varmare me skinnställ håmle ja inte me om, mitt skinnställ hade lättare tyg i skreve vicke gjorde att ja allti frös om pungen näre va lite kyligare ute :p så på så sätt är mina skinnbyxor much better :)

mángi

Medlem
Gick med
28 Jun 2010
Hoj
2003. Kawasaki ZZR 1200
svaret på din fråga är ganska enkel. ja du tummar en hel del på säkerheten från läderställ till skyddsväst och endast luvis över.
MEN som jag ser det skulle skyddsväst duga fint om du tänker efter var skyddsvästen inte skyddar dig vid ev glid på vägen och så får du avgöra om det är risk du är villig att ta eller typ ha kanske över skyddsvästen en snygg vanlig läderjacka som du kan ha på dig i skolan/jobbet sedan.
som jag ser det skyddar skyddsjacka överallt utom midjan för glid, såvida det är riktig jacka med bra skydd ! rätta mig om jag har fel. man glider liksom sällan på armhålan, eller punkterna mellan axelskydd och armskydd... men själva skydden måste ju hålla för lite glid.

vad gäller glidjeans så den dagen jag ser jeans som man faktiskt kan tänka sig gå utanför dörren i och inte ser ut som jeans från överskottbolaget eller netto samt med vettiga skydd såklart... då kanske jag kan tänka mig prova... varför ser dessa jeans på bilderna ni länkat till ut som fan ? kan de inte kolla in vad för jeans folk har på sig först wtf ?

tror doch att det är mycket enklare stoppa vanliga jeans i ryggan eller under kutsen och byta. är väl sådär luftigt och skönt i skyddsbyxor i skolan... blir nog lite småsvettigt kan jag tänka mig.

alternativ vad gäller brallor så kör jag ibland till jobbet med mina Lindstrands allvädersbrallor(med riktiga skydd i) över jeansen.
tom gjort kundbesök så.
glöm inte oavsätt hur du åker så de två viktigaste ställen oavsätt om du tar en sväng i jeans och luvtröja, hjälmen på skallen, handskar och ryggplatta :yoparty

Foccan

Som en schäfer....
Gick med
21 Mar 2011
Hoj
R1
jag kör på att vara jävligt snygg haha..;) när kommer du till gävle då? komsi komsi

Hehe får se när jag dyker upp :p Dom i sporthoj Uppsala har ju börjat kalla mig legend nu för att alla pratar om mig men man ser aldrig till mig, kan kanske ligga ngt i det haha :p så vem vet, dyker upp när du minst anar det ;)

skruttiz

Ny medlem
Gick med
5 May 2011
Hoj
Yamaha R1-01,
Hehe får se när jag dyker upp :p Dom i sporthoj Uppsala har ju börjat kalla mig legend nu för att alla pratar om mig men man ser aldrig till mig, kan kanske ligga ngt i det haha :p så vem vet, dyker upp när du minst anar det ;)

hahaha dags att byta stad då;) synd att du inte kunde haka upp på ccw i morgon, vi verkar bli en 7-8st nu íaf...

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife