Vad tycker ni om jeans skyddskläder och min idé?

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
Last edited:

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
Jag fattar inte vad han gör men det är nog även halt på vägen.. olämpligt uppträdande enligt han själv fast även grus, jord och fuktig väg.

softis83

Fighterbyggare
Gick med
6 Jan 2008
Hoj
CBR600F fighter stunt
Jag fattar inte vad han gör men det är nog även halt på vägen.. olämpligt uppträdande enligt han själv fast även grus, jord och fuktig väg.

Det där ser ut att gå mycket fortare än det egentligen gör.
Så lugna ner dig och spara gnället till jag tar ut min cbr 600 på vintervägarna:D
Fetingställ i kurvorna :yoparty dock med dubbdäck men du kommer nog ogillat ändå ;)

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
Det där ser ut att gå mycket fortare än det egentligen gör.
Så lugna ner dig och spara gnället till jag tar ut min cbr 600 på vintervägarna:D
Fetingställ i kurvorna :yoparty dock med dubbdäck men du kommer nog ogillat ändå ;)

Jag är hur lugn som helst.. :arsele Ja, det går fortare än vad det ser ut att göra och det var inget gnäll. Är förundrad över greppen han ändå har för jag tycker denna hoj är snorhal men jag ska whina på riktigt när du är i farten :) men då hoppas jag att det blir vinteråkning med stil, typ polyesterdräkt som längdfärdsåkare har. Det sägs även gå extra fort..

sCaz

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2011
Hoj
Kawasaki ZX9-R -98
Nej, men seriöst funderar på att köpa dessa http://www.24mx.se/mc/p/mc-jeans-berik/15185/mc-klader/k312/-mc-klader-byxor/s681/

Som förövrigt också invändigt var förstärkta med skinn. =)

http://www.sharkspeed.se/sv/artiklar/motorcykel/mc-skydd/ce-godkand-skyddsjacka-.html

Denna skyddsväst och sen en jacka över den :)

Tjo!

Jättesent svar men jag måste bara skriva så ingen beställer det där skitöverkroppsskyddet! Jag och en bekant hade varsin sådan för crossåkning. Mitt gick sönder i blixtlåset och har spruckit här och där. Jag fick hans eftersom han köpte ett nytt. Även det gick sönder i blixtlåset och nu har vissat plattor i ryggskyddet släppt. Duger inte ens till moppeåkning.

Även jättekort runt midjan för njurskyddet. Jag har storlek 36 i jeans och får verkligen suga in magen för att precis få det överlappande.

Mvh
Peter

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Tjo!

Jättesent svar men jag måste bara skriva så ingen beställer det där skitöverkroppsskyddet! Jag och en bekant hade varsin sådan för crossåkning. Mitt gick sönder i blixtlåset och har spruckit här och där. Jag fick hans eftersom han köpte ett nytt. Även det gick sönder i blixtlåset och nu har vissat plattor i ryggskyddet släppt. Duger inte ens till moppeåkning.

Även jättekort runt midjan för njurskyddet. Jag har storlek 36 i jeans och får verkligen suga in magen för att precis få det överlappande.

Mvh
Peter

Köpte till slut jeansen, men inte jackan. Ska säga att jag använder jeansen förhållandevis mycket. =)

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Köpte till slut jeansen, men inte jackan. Ska säga att jag använder jeansen förhållandevis mycket. =)

Jag köpte jeans och en annan skyddsjacka och körde med i sommar. (Jag tål inte värme alls så när det kom upp i 25 grader kunde jag helt enkelt inte ha skinnställ) Testade att glida lite på gatsten med det med, och det funkade. Fast jag fick ett litet skavsår på ena armen...
Mina jeans har skydd i sig med. ;)

Så nog funkar det, men om man är känslig för att få hud bortslipad är nog något kevlarförstärkt plagg på överkroppen rätt bra med. Min fina (helt nya) sporthojströja som jag hade utanpå blev rätt söndernött och ska lagas med en bit varselväst på vänsterarmen.. ;)

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife