Vad tycker ni om musikvideon jag är med i?!! Tack för all hjälp!

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
För ett jeffla bra tag sen bad jag folk här att hjälpa till att rösta för att bandet jag sjunger i skulle få vinna en musikvideo inspelning. Vi vann och nu är videon släppt!
Så tack alla de som gav oss en röst :)

Låten heter "Shotgun Retribution"!

Så vad säger ni? fattas det hojar och :tuttar i videon kanske?

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Skolgrejjen kändes väldigt mediaklass, men resten var ok :)

C.Silfverbielke

28 grams
Gick med
7 May 2012
Hoj
rad4
Tycker det är bra! Betydligt proffsigare än många andra "proffsiga". Foto- och redigeringsteknik etc, tänker jag främst på då.

Då jag aldrig lyssnar på musikstilen för övrigt så har jag oxå svårt att höra texten överallt. Därför kan jag inte uttala mig om storyn.

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Fattar inte grejen med att skrika så jävligt... Tror inte de döva hör iallafall ärligt talat.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Sunkiga brudar och trist gymnasiemiljö sammanfattar jag video med :gnissla

Ja, det var trist och inte min typ av musik heller för den delen.
Samtidigt måste man förstå att alla videos inte kan se ut som de man ser på MTV. Det kostar en del attgöra en BRA video....

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Jag ska inte vara lika negativ som de andra så jag säger grattis till att ni vann, skitul:)

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Fattar inte grejen med att skrika så jävligt... Tror inte de döva hör iallafall ärligt talat.
Vadå då? Ibland får man ju säga saker lite högre för att gamla hojåkare med nedsatt hörsel från för högt låtande pipor på deras bågar genom åren ska kunna höra något :tummenupp

Jag ska inte vara lika negativ som de andra så jag säger grattis till att ni vann, skitul:)
Tack som fan :) det är väll även för att man fick lite hjälp härifrån med röster :)

När såg du senast en musikvideo på MTV?

Gamlo....

Haha, säger ju det, gamla hojåkare ;) fan på den tiden MTV fortfarande spelade musik var man ju bara en kid själv :)

Men åter igen, var slutet en överraskning?

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
SERIÖST!
Nu skiter du helt i neggosarna innan här o lyssnar på Rockmorsan!

Jag gillar er skarpt och har låtarna som finns på spotify i mina spellistor som tex min Fredagsmyslista och även i Lördagsmyset. Videon är helt okej. Tycker själv alla videos med nakna brudar är sjukt tröttsamma och visar för mig att man inte ser seriöst på sin musik utan bara vill ragga röster från den manliga publiken. För mycket tuttar signalerar att musiken är kass, bra musik, som er, behöver faan inga tuttar för att hålla hela vägen! Men sporthojar hade lyft videon, kanske till nästa video, om man får önska till Fuck reallity :yoparty

Ert yngsta fan kanske är min yngsta dotter som är 7, hon går jämnt omkring och försöker growla :)

Så, jag ger :tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp och som du vet, morsor har ALLTID rätt :fakta

Rock on :rock

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
SERIÖST!
Nu skiter du helt i neggosarna innan här o lyssnar på Rockmorsan!

Jag gillar er skarpt och har låtarna som finns på spotify i mina spellistor som tex min Fredagsmyslista och även i Lördagsmyset. Videon är helt okej. Tycker själv alla videos med nakna brudar är sjukt tröttsamma och visar för mig att man inte ser seriöst på sin musik utan bara vill ragga röster från den manliga publiken. För mycket tuttar signalerar att musiken är kass, bra musik, som er, behöver faan inga tuttar för att hålla hela vägen! Men sporthojar hade lyft videon, kanske till nästa video, om man får önska till Fuck reallity :yoparty

Ert yngsta fan kanske är min yngsta dotter som är 7, hon går jämnt omkring och försöker growla :)

Så, jag ger :tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp och som du vet, morsor har ALLTID rätt :fakta

Rock on :rock

:kär:kär:kär:kär

Du gjorde just min dag!!!

Pma mig din adress och ditt och din dotters namn så skickar jag vår nya EP till er! Och den bjussar jag på! :tummenupp

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Im min typ av musik men jag tyckte den var riktigt bra :).

:kär:kär:kär:kär

Du gjorde just min dag!!!

Pma mig din adress och ditt och din dotters namn så skickar jag vår nya EP till er! Och den bjussar jag på! :tummenupp

EP? Skicka? Menar du att folk fortfarande håller på med skivor? :näsblod

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Im min typ av musik men jag tyckte den var riktigt bra :).

EP? Skicka? Menar du att folk fortfarande håller på med skivor? :näsblod

Tack tack :)

Ja det är det vi kör på... Och spotify, amazon, vimp, iTunes, Google play och rhapsody finns vi också på i och för sig..

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Ja, det var trist och inte min typ av musik heller för den delen.
Samtidigt måste man förstå att alla videos inte kan se ut som de man ser på MTV. Det kostar en del attgöra en BRA video....

Gillar inte heller musiken men TS frågade om vad vi tycker om videon :tungan
Man kanske inte måste göra det sämre än vad det behöver vara, videon ser ut att vara något slags projektarbete där fantasin fått ge avkall för enkelhetens skull (enklaste och "bekvämaste" miljön är förstås skolan).

Visst borde en dyrare video var bättre (fast det är sällan fallet) men det går alldeles utmärkt att göra en acceptabel video för en låg budget ändå bara man använder lite fantasi ;)

Last edited:

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Tyckte till skillnad från de flesta att låten var riktigt bra!
Skolmiljön kan jag köpa när jag såg slutet. Emo-brud (eller vad det senaste nu kallas) som blir mobbad.
Själva videon kändes som en kvalitativ budget-rulle. Bra gjord med givet kapital typ.
Vad gäller innehållet så tycker jag att den blonda sångaren (du kanske?) krystar för mycket i relation till hur du/han sjunger. Den andra snubben vrålar ju så där är det så man hade sett ut.
Statisterna kändes lite väl budget, men hey, man får vad man betalar för..

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO