Vad tycker ni om musikvideon jag är med i?!! Tack för all hjälp!

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Släng på valfritt instagramfilter på skolscenerna, ser för mye vhs-kamera ut :)

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Inte min typ av metal. Tyckte dock det hela harmoniserade och att videon var bra.
Tycker dock att det filmas för nära ansiktet på sångarna.

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
Jag tycker låten är grym. Å vadå skrika det är ju för faen samma som vissa 40-talister gnällde om när det gäller de band som idag är kult... Maiden osv. :tummenupp

(mycket GUBBAR i trån...) :D

Jag tycker video-snuttarna av bandet är bra. Det enda jag är lite tveksam över är själva grejen med shot gun... Asså, jag gillar o skjuta själv men siktar inte på folk. Visst jag kan förstå tanken bakom det hela - att man får nog, men det är lite läskigt med alla psykos som faktiskt hämtar inspiration (rätt eller fel) av skjutvapengrejen. Så även om det skulle kunna tolkas som en analogi så är jag inte riktigt med där.

Hur som: skitbra gung i låten! :tuttar

Patlo911

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2011
Hoj
Z1000 -11, GSX 750 ES -83
Bra skit! Jag lyssnar en hel del på sån där musik och vore inte alls förvånad om nån hade spelat låten för mig och sagt att det var nått välkänt band som har spelat en massa festivaler. Lyssnar nu på era andra låtar på spotify och kan sammanfatta med att de åker in på min lista. :tummenupp

Gällande videon märks det att det är lite budget men det tycker jag inte är helt ovanligt för metal så jag är inte besviken för det. Jag hade nog förväntat mig mer våld men då finns det ju inte en chans i helvetet att den någonsin blir spelad nånstans så det var nog bra att ni lät bli :)

skruttiz

Ny medlem
Gick med
5 May 2011
Hoj
Yamaha R1-01,
fasiken tycker den blev bra ju, tanke på vilka förutsättningar ni fick,:tummenupp och klart att det blev i en skolmiljö om man lyssnar på vad låten handlar om,

ken rockar ju satan som vanligt, och gör det grymt, inte lätt att möta upp hans scenspel, men fan you´re sexy and you know it;)

Lite besviken dock på att mickis inte fick loskan, för hon va så jäkla nöjd över den.. :lol

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Tyckte till skillnad från de flesta att låten var riktigt bra!
Skolmiljön kan jag köpa när jag såg slutet. Emo-brud (eller vad det senaste nu kallas) som blir mobbad.
Själva videon kändes som en kvalitativ budget-rulle. Bra gjord med givet kapital typ.
Vad gäller innehållet så tycker jag att den blonda sångaren (du kanske?) krystar för mycket i relation till hur du/han sjunger. Den andra snubben vrålar ju så där är det så man hade sett ut.
Statisterna kändes lite väl budget, men hey, man får vad man betalar för..
Jepp, jag är den blonda killen som sjunger "rent". Men tack fan! och jag ska tänka på det tills nästa gång! :D

Gratulerar till vinsten!
Tack tack! :D

Bra skit! Jag lyssnar en hel del på sån där musik och vore inte alls förvånad om nån hade spelat låten för mig och sagt att det var nått välkänt band som har spelat en massa festivaler. Lyssnar nu på era andra låtar på spotify och kan sammanfatta med att de åker in på min lista. :tummenupp

Gällande videon märks det att det är lite budget men det tycker jag inte är helt ovanligt för metal så jag är inte besviken för det. Jag hade nog förväntat mig mer våld men då finns det ju inte en chans i helvetet att den någonsin blir spelad nånstans så det var nog bra att ni lät bli :)

Du det där gör en riiiiktigt glad att höra! Jag ska uppdatera här om när vi har spelning som folk kan komma och kolla på om de vill :)

Man får gärna gå in och ge oss en LIKE på facebook också om man vill :) https://www.facebook.com/2TheGallows

Och ja det där med låg budjet var ordet som produktionsbolaget som filma allt sa några gånger för mycket för att göra det klart för oss. Men då vi vann videon så kunde man inte vara petig :) Och det blev ändå bra :)

Det var väl något som hade musik på den tiden parabol var en dyr statuspryl?

Med andra ord när Jesus gick i kortbyxor.:D
Ljuva 90-tal!

fasiken tycker den blev bra ju, tanke på vilka förutsättningar ni fick,:tummenupp och klart att det blev i en skolmiljö om man lyssnar på vad låten handlar om,

ken rockar ju satan som vanligt, och gör det grymt, inte lätt att möta upp hans scenspel, men fan you´re sexy and you know it;)

Lite besviken dock på att mickis inte fick loskan, för hon va så jäkla nöjd över den.. :lol

Jo för fan, och 13 timmars dag vart det också.. det var nog den värsta och bästa dagen i mitt liv :tungan
Och för en "lågbudjet" video så är jag ändå nöjd :)

Ja Ken (han som skricker för er andra att veta) har ett scenspråk som få.. Men tack iaf, jag har fått höra jag är pojkbands-sångaren i bandet så snygg får väll vara min grej haha :tummenupp Och Mickis var grym ändå! alla skådespelare gjorde ett grymt jobb! Och är glad att vi fick tag i alla som vi gjorde så i sista sekund!

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Kort sammanfattat kan jag väl säga att jag gillar låten mer än videon. Känns som om det hade varit bättre om de hade gett fan i att försöka berätta någon form av historia. Dessutom känns hela den där skolmassaker-prylen rätt uttjatad, Pearl Jam körde ju på samma idé redan -91.

Men som sagt var det inga fel alls på musiken, lät riktigt bra. :tummenupp

(Dessutom måste man faktiskt skrika ibland för att folk ska fatta att man har något viktigt att berätta.)

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Jag tycker låten är grym. Å vadå skrika det är ju för faen samma som vissa 40-talister gnällde om när det gäller de band som idag är kult... Maiden osv. :tummenupp

(mycket GUBBAR i trån...) :D

Jag tycker video-snuttarna av bandet är bra. Det enda jag är lite tveksam över är själva grejen med shot gun... Asså, jag gillar o skjuta själv men siktar inte på folk. Visst jag kan förstå tanken bakom det hela - att man får nog, men det är lite läskigt med alla psykos som faktiskt hämtar inspiration (rätt eller fel) av skjutvapengrejen. Så även om det skulle kunna tolkas som en analogi så är jag inte riktigt med där.

Hur som: skitbra gung i låten! :tuttar

(Den där jävla knappen man trycker på för att få med ett till citat fungera inte riktigt tror jag ;) )

Precis! vad ironiskt när de gubbar som en gång i tiden var de som var musikens "rebeller" är idag de som gnäller om skrikig musik nu!

Det där med video snuttarna av bandet håller jag med om.. men som sagt. Det var ju en viss budjet tyvärr.

Sen det hela med vapen.. Som du märker så föreställer det att hon vaknar upp ur en dröm och kommer tillbaka till samma helvete nästa dag. Alltså, hon begår aldrig själva dådet.. hon drömmer bara om det och anledningen till att hon drömmer det är för att de på skolan gör henne till den personen.

Men tack! kul att du gillar låten! :D

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Hoj
Cbr600rr -05
Tycker skolklassen passar i videon. Låter ju så mesigt och repetativt... Eller i början verkar låten rätt skön sen efter 1.00 tänker jag bara, vart försvann trycket och dynamiken i låten? :huvet Men å andra sidan förväntade jag mig nått riktigt jävla mesigt popskit så rock on! :yoparty

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO