Jonte VSB R-T skrev:
2592089 Har du något eget intresse för hur det går med försäljningen av daytona stövlar?
Jepp, jag har eget intresse av att skada mig själv så lite som möjligt.
Nej, desvärre är jag varken sponsad eller får något som helst. Jeg vill bara dela med mig av min positiva upplevelse. Jag tvekade länge inför köpet eftersom dom är dyra. Men nu tycker jag att man får mera för pengarna jämfört med andra stövlar jag har haft. Man har väl lov att dela med sig positiva erfarenhater, inte bara skriva om skitprodukter man har haft.
Jag skaffade mina Daytona stövlar veckan efter att John i vårt team skadade ankeln i en highsider i hårnålen på Knutstorp på en vanlig träning. Tidigare på säsongen hade jag sett en highsider på Anderstorp med bruten fot som resultat. Då tyckte jag plötsligt att jag var för gammal för att ha annat än bästa tänkbara stövlar. Tyckte dom skulle provas trots det dyra priset. När jag fick dom så tyckte jag plötsligt att dom inte var dyra, och när dom andra (John och Björn) hade checkat kvaliten på mina nya stövlar så gjorde dom sin beställning direkt. Björn krashade med sina nya Daytona stövlar direkt på dom två första tävlingarna. Först i Liton på Knutstorp i danska DM, och sedan på rakan på Anderstorp i ERF (som jag beskrev tidigare). Björn var rätt glad över att det var med dom nya stövlarna han krashade. Bägge gångerna mådde fötterna prima.
Trådskaparen efterlyste personliga erfarenheter och synspunkter. Det är vad jag har leverat. Hoppas det är ok.
Man ska passa på lite med storleken. Dom finns i två varianter. En med innerstövel med gul mocca på utsidan och vit läder på insidan med svart innersula. Den andra varianten är med grå innerstövel. Den är utan innersula och rät glatt. Man ska köpa en super tunn (kanske 1 mm) orginal innersula så rutshar foten inte och passformen blir tight. Om man vet ovanstående så passar storlekarna bra. Bäst är naturligtvis att prova i butik innan köp. Var vet jag inte, eftersom jag köper mina i Tyskland eftersom det blir 1300 kr billigare.