Vad tycks om min EXC bakdel på 660?

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
om ni inte redan har märkt det så kan jag säga att om man har det baklyset på så syns bara skyltbelysningen bakifrån, det lyser vitt helt enkelt
 

putrefaction

Ny medlem
Gick med
10 May 2005
Ort
karlstad
Hoj
660smc
bara en fundering.. jag har letat runt lite efter annan plast och annan bak och grejer till ktm, hittar inget särskilt nyttigt dock.. om man kollar ktm:en en bit ner i den här länken ser det ut som nån har lyckats göra en söt exc modifikation på en gammal 620 eller nåt..
http://forum.17pouces.net/viewtopic.php?t=20881&postdays=0&postorder=asc&start=264
vad jag undrar är om inte någon vet nåt ställe som säljer schyssta mod prylar till ktm, jag menar, det finns ju hur mycket som helst till honda xr, typ monnier och sånt..

om någon dessutom vet vart jag kan få tag på "det riktiga factory systemet till smc660" är jag tacksam, dvs 2-2 systemet..
även om någon vet var man lätt får tag på monnier plasten till xr..
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Postis skrev:
Jag tyckte att det blev så pass att jag minsann också monterade på dom grejerna. Lite mer jobb en jag trodde men det mycket snyggare en org.
"Härmis"


Va jag vet så ska skyltbelysningen lysa bakåt.

förlåt, vad jag menade var att det röda ljuset knappt syns
 

Postis

Kör fort. Spar tid
Gick med
18 Sep 2005
Ort
Sösdala (Hässleholm)
Hoj
Ingen just nu
Ronnie skrev:
Tack för hjälpen med delarna Ronny, här kommer lite bilder på meket, va en del o kapa för att få dit prylarna. men de får duga :tummenupp

Bild 1:Före
Bild 2:Moddning pågår
Bild 3:Mer moddning
Bild 4:Färdig
Bild 5:Färdig igen :D
Aha. Så ni har sågat i bakskärmen.Vågar man det.Blir inte kanterna ojämna eller så.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Postis skrev:
Jag tyckte att det blev så pass att jag minsann också monterade på dom grejerna. Lite mer jobb en jag trodde men det mycket snyggare en org.
Har inte fått lampglaset än.
Va jag vet så ska skyltbelysningen lysa bakåt.


Skyltbelysningen får INTE låsa bakåt utan på regskylten, vanliga lyset "positionslyktan" ska lysa röd och ska vara riktat bakåt!

Byt ut den där skärmen för regskylten till enduro varianten som är flackare än den där. Stort sett alla brukar få med 2 st varianter.


Btw: var är det för artikelnr på den där bakskärmen??
 

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
motardnisse skrev:
Byt ut den där skärmen för regskylten till enduro varianten som är flackare än den där. Stort sett alla brukar få med 2 st varianter.


Btw: var är det för artikelnr på den där bakskärmen??

Få med 2? Beställer man exc så får man exc inte två olika... Den sitter ju monterad som ett assul, därför det ser tokigt ut. BESKÄR BAKSKÄRMEN!!
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Suomalainen skrev:
Få med 2? Beställer man exc så får man exc inte två olika... Den sitter ju monterad som ett assul, därför det ser tokigt ut. BESKÄR BAKSKÄRMEN!!

Tänker mest på när man köper en 660 alt 625 så brukar man få med två olika skylthållare i plast.

Fick båda när jag köpte min 625 -02, 660-03 samt den jag har nu 625 -04
 

Postis

Kör fort. Spar tid
Gick med
18 Sep 2005
Ort
Sösdala (Hässleholm)
Hoj
Ingen just nu
motardnisse skrev:
Skyltbelysningen får INTE låsa bakåt utan på regskylten, vanliga lyset "positionslyktan" ska lysa röd och ska vara riktat bakåt!

Byt ut den där skärmen för regskylten till enduro varianten som är flackare än den där. Stort sett alla brukar få med 2 st varianter.


Btw: var är det för artikelnr på den där bakskärmen??
Bakskärm SM Lc4 99-04 artnr. 05-102827. Den jag har på bilden är EXC läppen artnr. 50308015000 (Lelles)med SM bakskärmen men vissa har nog sågat av skärmen för att få den kortare med ett flackare stuk. Jag har båda org. varianterna men gillar inte att lyset sitter upp på skärmen.
 

tåberg

A backward poet writes inverse
Gick med
24 Jan 2004
Ort
Falun/Sockholm
Hoj
ktm 660 kameleont.
nu har även jag börjat modda lite. ska även på med ett par väldigt små diodblinkers infällda i bakskärmen. sen ska den putsas upp och få diverse kärlek.

more to come.
 

Bifogat

  • lktmgarage 004.JPG
    lktmgarage 004.JPG
    101.2 KB · Visningar: 278
  • lktmgarage 006.JPG
    lktmgarage 006.JPG
    88.6 KB · Visningar: 296
  • lvktmgarage 008.JPG
    lvktmgarage 008.JPG
    84.5 KB · Visningar: 237

Jonasson

viam inveniam aut faciam
Gick med
8 Nov 2003
Ort
Norrköping
Hoj
625SC Offroad/Motard
Japp.

Bakskärm sm lc4 99-03 svart plast, 05-102827
Wiring harness rear, 50311076000
Rear light lens, 50314041000
Number plate carrier exc, 50308015000

Det var dom artikelnummren som stog på min faktura.

Har varit på lelles å skulle köpa dessa grejer men han plocka fram fel, bla tog han fram en ram i alu "number plate cerrier" sa han.. Någon som kan bekräfta art nummren?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Shir kommer inte ihåg men jag beställde två olika den med V-format baklyse + skyltlapp & den som du ev är ute efter!
Skickar med båda!

50308015000

54808015000
 

Jonasson

viam inveniam aut faciam
Gick med
8 Nov 2003
Ort
Norrköping
Hoj
625SC Offroad/Motard
Ni som moddat era med exc baklyset hur har ni fäst lyset efter att ni kapat och styrt? Gärna bilder ;)
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top