Jag är mest rädd för fördumningen på forumet, något som kommer gå rasande fort om genomsnittlige moppegossen får tillträde med sina juvenila tankar och frågor.
Jag minns ju vad jävla dum jag själv var och vilka skumma funderingar man hade under den perioden av livet, glad som fan att inget man pysslade med då finns bevarat på nätet.....
För övrigt var det zündapp som gällde, bytte till mig min första av en som "skulle renovera" och skruvade isär Allt och slängde i olika lådor mot ett flugspö, mycket kulor och grejer var det i motorn......
Farsan var emot men när vi kom hem med lådorna så tittade han bara på eländet och skrattade att klart jag fick köra så mycket jag ville när jag fått ihop den(var 13 då)!
Detta var en torsdag, gick till skolan fredag och började pilla ihop skiten på kvällen, lördag morgon väckte jag farsan med moppegasande, självklart utan ljuddämpare på, utanför kåken.
Det var en kul sommar, lärde mig att släcka bensinbränder (va? ska man ha packning under cylindern med?) tvätta grus ur skrubbsår och att en lös hjälm utan inredning ger skallen dubbelsmäll när man landar på skallen, visir är bra när man drar genom en bisvärm och andra läxor jag förhoppningsvis slipper göra om.
Med det sagt tror jag det är roligare att läsa min beskrivning om detta nu än då det faktiskt hände så det är vettigt att ha en lägstanivå på trådar, just moppetiden landar gärna under vad som är vettig lästanivå.....