Alien-Evert
VåldtäCkare
Har lite problem med frambromsen på min brors cross så nu ska jag beskriva för er.
Jag hade ur gafflarna ur kronan och hade även av bromsok, framhjul mm.
När jag satte ihop det igen så tar alltså bromsskivan i det vänstra bromsbelägget.
Inga spänningar i gaffeln eller nåt annat, har inte glömt någon bricka eller distans. Framhjulsaxeln satt smidigt som fan innan jag låste den med de skruvar som sitter på ena sidan av gaffeln. Jag har inte dragit åt axeln mer än att det precis tog stopp, som man ska göra.
Hjulet sitter pyttelite mer åt höger, vilket borde ge ett glapp mellan skiva och bromsbelägg. Men icke, skivan tar i ändå.
Jag tryckte inte in bromshandtaget när bromsen var avplockad.
Fattar inte riktigt, ska det vara så? Eller kommer det rätta till sig efter ett tag? Är det alltid såhär när man sätter ihop det?![Va?? :va :va](/img/smilies/nya/confused.gif)
Jag hade ur gafflarna ur kronan och hade även av bromsok, framhjul mm.
När jag satte ihop det igen så tar alltså bromsskivan i det vänstra bromsbelägget.
Inga spänningar i gaffeln eller nåt annat, har inte glömt någon bricka eller distans. Framhjulsaxeln satt smidigt som fan innan jag låste den med de skruvar som sitter på ena sidan av gaffeln. Jag har inte dragit åt axeln mer än att det precis tog stopp, som man ska göra.
Hjulet sitter pyttelite mer åt höger, vilket borde ge ett glapp mellan skiva och bromsbelägg. Men icke, skivan tar i ändå.
Jag tryckte inte in bromshandtaget när bromsen var avplockad.
Fattar inte riktigt, ska det vara så? Eller kommer det rätta till sig efter ett tag? Är det alltid såhär när man sätter ihop det?
![Va?? :va :va](/img/smilies/nya/confused.gif)