powerjohan
Ogudaktig sporthojare
Lite skrämmande att vi tydligen ska överge den feministiska utrikespolitiken. Vad ska nu skydda oss mot Putin?
Varför klarar inte den nya regeringen sänka bränsleskatten? Är det svårare än alla andra vallöften?
Djupt ovärdigt beteende.
Eller hur, ett fult slag i magen var det. Men jag kan ta några slag innan jag helt förlorar tron, så länge hoppet finns.SD lovade väl att sänka med en tia litern? Vilker jävla skämt... En spänn.
Eller hur, ett fult slag i magen var det. Men jag kan ta några slag innan jag helt förlorar tron, så länge hoppet finns.
"Jesus-sossarna" ?!?!Ville jag utså sånt hade jag röstat på andra blocket...
Jag önskade vi hade någon aktiv politiker från högerblocket här som vi kunde ställa till svars...
Helst någon från SD som var dom som lovade mest, blev största parti och nu agerar stödparti åt Socialmoderaterna och Jesus-sossarna....
Min tolkning är att vi får vara glada så länge de inte höjer priset. SD har ju en lång fin tradition att rösta tvärtemot vad de lovar.Om fyra partier går till val på att lova sänkningar av bränslepriser på mellan fem och tio kronor och vinner valet borde kompromissen mellan dem bli högre än en krona. Det är min ingenjörsmässiga tolkning, åtminstone.
Här uppstår ett nytt Anne Ramberg läge, nu kan jag hålla med Mäkinen istället.Haha ja de som är förbannade idag är antingen 1. Ironiska eller 2. Grundlurade.
Ganska självmarkerande…
Nja, i normala fall hade du haft någorlunda rätt men då nationen befinner sig i fritt fall hade man önskat större ansträngning.Ni som nu skriker högt över brutna vallöften, vad förväntar ni er när ni röstar egentligen? Att landet på en vecka förvandlas till det som står i valmanifesten?
Nog för att det finns skäl att kritisera en del väldigt frikostiga vallöften, men det partierna säger i valrörelsen är ju vad de vill göra, sen skall det förhandlas mellan olika partier och prioriteras till en helhet. Det går inte att uppfylla allt, särskilt inte samtidigt, och många saker tar tid.
En strategi för att inte bli ett lätt byte för populister eller vilken propaganda Aftonbladet för tillfället pumpar ut kan vara att mer se till riktningen långsiktigt och vad som är prioriteringarna när olika saker ställs mot varandra.
Själv är jag rätt nöjd med att man faktiskt tar hänsyn till "verkligheten" även om några här och där surar lite.Nja, i normala fall hade du haft någorlunda rätt men då nationen befinner sig i fritt fall hade man önskat större ansträngning.
Promises made, promises kept var väl det man hade drömt om men så länge FP och KD är med kan man ju fortsätta drömma.
Här uppstår ett nytt Anne Ramberg läge, nu kan jag hålla med Mäkinen istället.
Alla är lurade, alla.Är du ironisk eller lurad?
Var det de två alternativen som fanns enligt någon vedertagen definition eller är det du som månne försöker vara lite spetsig?Är du ironisk eller lurad?
Verkligenheten är att staten kan höja och sänka skatter samt kontrollera sina utgifter. Allt annat är påhitt.Själv är jag rätt nöjd med att man faktiskt tar hänsyn till "verkligheten" även om några här och där surar lite.
Sen tycker jag nog, med den position SD ändå har nu, att man får sluta skylla sina samarbetspartners.
Eller möjligen lämna om det är riktigt illa.
Tro att staten kan sänka/höja skatter hur mycket som helst utan konsekvenser är fantasi.Verkligenheten är att staten kan höja och sänka skatter samt kontrollera sina utgifter. Allt annat är påhitt.
Bara den ena varianten är testad, med uselt resultat.Tro att staten kan sänka/höja skatter hur mycket som helst utan konsekvenser är fantasi.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|