Valår 2022

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Slutet gott, allting gott! Eller? Jag vågar nog sticka ut hakan och säga att vi kommer få en bättre regering än svetsarn/maggan.

Tyvärr är vi på väg in i en kris där vår nuvarande regering verkligen sabbat allt innan. I vanlig ordning kommer högern få kliva in och städa upp samtidigt som de får skulden för allt. Vi har några tuffa år framför oss.
Det kan inte gärna bli sämre :fakta

Men ja, det är en ordentlig röra de har att städa upp. Och vi lär få höra det ifrån S med anhang om inte allt är löst inom ett år... Att de själva inte lyckats reda ut någonting på åtta kommer inte ha någon betydelse, inga medel är för smutsiga när det handlar om att återta makten. Så ja, hårt och hetskt lär det bli framöver... Men knappast sämre än det har varit.

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jodå. Vi kunde haft inbördeskrig, och med allt det innebär sänka tillvaron till medeltidsnivå, varifrån vi fick börja om och bygga upp något som liknar det vi en gång hade på 10-20 talet.

Frågan är, om inte det .. njae.
Du menar bomber som exploderar till höger och vänster, regelbundna skottlossningar, brinnande bilar, mord, våldtäkter och andra övergrepp, civilbefolkning som brukar våld mot statlig beväpnad personal och så vidare? Ja, vilken tur att vi inte haft något sånt under de senaste åtta åren...

Som sagt, det kan inte gärna bli värre.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jävla borgar-regering, Ikea höjde korvpriset från fem till sju kronor idag...

ÅAS blev vegankorven billigare, där ser man, dom vill tvinga oss alla att bli veganer.

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Jävla borgar-regering, Ikea höjde korvpriset från fem till sju kronor idag..
? Är du också på Ikea och käkar korv? Vi får ta ett möte nån dag och käka tillsammans!

Du menar bomber som exploderar till höger och vänster, regelbundna skottlossningar, brinnande bilar, mord, våldtäkter och andra övergrepp, civilbefolkning som brukar våld mot statlig beväpnad personal och så vidare? Ja, vilken tur att vi inte haft något sånt under de senaste åtta åren...
Eh.. ojsan, nej inte SÅ mycket härligt på en gång. Jag menade bara lite halshuggningar och lindrigare lemlästningar, kanske pesten, typ sånt. Var får du allt det där roliga från, nyheterna? Du ska inte tro på allt dom skriver i tidningarna.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
? Är du också på Ikea och käkar korv? Vi får ta ett möte nån dag och käka tillsammans!

Fram tills senaste månaden hade jag inte besökt stadens IKEA som jag passerat två gånger om dagen sedan det byggdes. (2016)

Nu har jag följt med äldre släktingar dit för att handla stora tunga saker, så senaste månaden har jag gjort 5 besök.

Jag har dock aldrig ätit en Ikea korv (jag trodde kötbullar och mos var deras grej), jag såg bara att det trendade på twitter i dag.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Först ska det bildas regering.
M+KD, M+KD+L, M+KD+SD eller allihop?
Jag tippar på att vi landar i M+KD+L till slut.
Med ett redigt kontrakt skrivet med SD.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Först ska det bildas regering.
M+KD, M+KD+L, M+KD+SD eller allihop?
Jag tippar på att vi landar i M+KD+L till slut.
Med ett redigt kontrakt skrivet med SD.
Tycker personligen att det är ett jävla märkligt system vi har när pyttepartier på ytterkanten som knappt klarar riksdagsspärren tillåts diktera krav på vem som ska eller inte ska ingå i en regering. Mer rimligt vore väl om den som fick störst folkstöd fick bilda regering med stöd av vem de än vill och kan. S vann valet procentuellt, ge turen till dem. När det misslyckas eftersom man troligen inte lyckas samla tillräckligt antal mandat, om folkets röster får tala och vi slipper vildar vill säga, så går turen över till högerblocket. Hur rimligt är det då att L, som blev det minsta partiet som klarade spärren, ställer krav på M, som blev tredje största partiet, att dels få ministerposter i regeringen samt att SD, som blev andra största parti, blir utan?

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Tycker personligen att det är ett jävla märkligt system vi har när pyttepartier på ytterkanten som knappt klarar riksdagsspärren tillåts diktera krav på vem som ska eller inte ska ingå i en regering. Mer rimligt vore väl om den som fick störst folkstöd fick bilda regering med stöd av vem de än vill och kan. S vann valet procentuellt, ge turen till dem. När det misslyckas eftersom man troligen inte lyckas samla tillräckligt antal mandat, om folkets röster får tala och vi slipper vildar vill säga, så går turen över till högerblocket. Hur rimligt är det då att L, som blev det minsta partiet som klarade spärren, ställer krav på M, som blev tredje största partiet, att dels få ministerposter i regeringen samt att SD, som blev andra största parti, blir utan?
Jag tror Tuffe-Uffe&co är väldigt måna om att regeringsbildningen inte blir ett "cluster fuck" som senast.
Rimligt ligger i betraktarens ögon och i detta fall betraktar hela Sverige detta.
Vågmästarpartier har det funnits många under åren, inte minst SD, och dom försöker förstås alltid få igenom så mycket dom kan av egen politik.
Så gjorde SD när man var ett litet vågmästarparti och så gjorde L+C förra ggn och så kommer KD och L göra nu.
Krav kan man ju ställa hur många som helst sen får man se hur många man får igenom.

Det går ju att försöka bilda minoritetsregeringar men det brukar sällan sluta bra.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA