Dark_Messenger
Guest
Han lirarn som åkte runt planeten med rettan. Funkar inte en sån? Då går det fort på rakorna också!
XRV750 är väl det bästa alternativet. Den kan kännas stor i början, men efter ett tag så kan man köra enduro med den utan problem. Underbart stabil på grusvägar och fungerar utmärkt att åka 40 mil motorväg i 130 knyck också. Riktigt allround alltså!
Haha. Är det du som hoppar med den? Fick du köpa ny fjädring sen?
Klart att det är jag, med bmw-ställ och allt. Funkar bra att skutta lite med, men framgaffeln är för mjuk för hårdare körning.
Är inte hojen gjord för att användas?
Borde inte denna tråd vara i äventyrsdelen..?
Alltid kul att läsa dessa trådar! Man blir glad när folk visar att dom använder bågarna!
Men å andra sidan så är det kul att handla...
En 1100/1150GS blir lätt lite topptung om man dessutom lastar på en massa packning. Det i kombination med en kort förare och stundtals knixig terräng är ingen bra kombination tyärr....
Jo men om man ska åka tok långt kanske man väljer passande väg och inte ger sig in med en massa packning i djungeln eller värsta enduro spåret.
Till mindre grus vägar och sånt borde den passa ypperligt...
///micke
så Transalp e hetaste tipset..
Dominator då?
1cyl luftkyld Honda med torrsump känns ju stabilt i en sibiriskt mosse, eller?
Varför köpa en sådan hoj då??? Ska du åka på en långresa eller vad är din plan. Skulle vara kul att höra vad som planeras.
Jag tror på BMW GS deras motorer är erkänt gryma, Hellre en BMW än en KTM om du ska åka riktigt långt. Men det är vad jag tror
///Micke
Dominatorn funkade bra den också, men jag tror Transan är lite bekvämare för långa etapper.
'Har inte bestämt än men runt i europa till och börja med skulle vara roligt
Africa twins verkar som en bra hoj.
hur långt ska den ha fått gått när man köper den tycker ni? hadde tänkt ha hojjen jag ska köpa i flera år och göra flera långa resor.
Förresten, gs 1200 har ju avgasröret riktigt illa placerat. Den har nån slags tvärbalk som till synes verkar haverera vid första enduroåkningen! Stämmer mina farhågor?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|