Val av KTM till våren?

Vilken modell?

• Antal röstningar
    0

njelger

Guest
Rasorblade skrev:
Tänk på att vissa av KTM´s årsmodeller är inte regade att åka två på! :fakta

det var inte min Duke heller men jag ringde KTM och de ringde VV och jag fick ett nytt Regbevis "med skjuts på" utan problem... (Alla KTM hamnar som tävlinghojar i förregning eller nåt?)

Marron

Med mellanhoj..
Gick med
9 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC -05
Tänkte köpa mig en 660 eller 625 snart (valet beror på vad som finns på marknaden när jag ska köpa).

Det jag ska ha den till är att åka till skolan, jobbet och bara leka med :)

Är inga längre pendlingssträckor, till skolan är det endast 7,5 km...

660 och 625 verkar vara de bästa valet för mig... eller tycker ni något annat?

MikkE

Guest
Ålrajt. Jag blir bara mer och mer fundersam på vilken jag vill ha (och tjejen :p).

Men jag/vi kommer att åka tillsammans på varsin hoj, mkt landsväg, lite lite grus. Kommer nog bli en del längre sträckor man åker. Vill ju självfallet busa lite med den också.
Vill ha elstart (mest tjejen då hon är kortare än mig, jag: 184cm, hon: 173cm), så 660 får vi utesluta även om den har fått flest röster.

Det lutar nu mer åt Duke II nu faktiskt. :yoparty

var också på MC Varuhuset här i sthlm och provsatte Honda FMX650.... haha, kändes som en moppe och jag kunde stå upp och ändå ha luft mellan röv och sadel. Fjant leksak :rofl

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
MikkE skrev:
Ålrajt. Jag blir bara mer och mer fundersam på vilken jag vill ha (och tjejen :p).

Men jag/vi kommer att åka tillsammans på varsin hoj, mkt landsväg, lite lite grus. Kommer nog bli en del längre sträckor man åker.

Längre sträckor på en motard är inte kul! Glöm jobbiga stånkor om du ska köra långt och köp en RIKTIG sporthoj istället.

Nu gömmer jag mig och väntar på alla arga svar alla KTM-lovers... :tungan

njelger

Guest
JT skrev:
Längre sträckor på en motard är inte kul! Glöm jobbiga stånkor om du ska köra långt och köp en RIKTIG sporthoj istället.

Jag har kört Sthlm - Malmö ToR på en Duke II - Men det suger verkligen. Jag är 184 och min fru 170 och henne skjutsar man inte vackert på Duken. Sitter liksom uppe på ett berg med milt sagt böjda knän. Hojen uppför sig inte "raceraktigt" med skjuts heller...

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
JT skrev:

Ähh alla får väl välja vad de vill ha.

Vad är det för sitthöjd på hennes FZ-6??
Sitthöjden på DUKE är 900 mm

Mikke --> passade du inte på och provsitta XT660X också när du ändå va
på MC-varuhuset?

Håller på DUKE II :)

Bifogat

• pro_1553179_0_1131608005.jpg
    pro_1553179_0_1131608005.jpg
    43.7 KB · Visningar: 71

Argyle

ingen
Gick med
18 Nov 2005
Hoj
ingen, helt jävla värdelöst
En supermotard är fantamig inte en motorcykel. Vad skall man med en supermotard till mer än burna runt och wheela. Man kan ju inte åka långt eller ha någon glädje av skiten på det viset.

Skall du köpa KTM är det Super Duke och inget annat.

MikkE

Guest
motardnisse skrev:
Ähh alla får väl välja vad de vill ha.

Vad är det för sitthöjd på hennes FZ-6??
Sitthöjden på DUKE är 900 mm

Mikke --> passade du inte på och provsitta XT660X också när du ändå va
på MC-varuhuset?

Håller på DUKE II :)
Sitthöjden på hondan (-06an, jag satt på -05an) är 875mm
Men jag har provsuttir en Duke II förut och den kändes mkt bättre iaf vad jag kommer ihåg.
Provsatt XT660 också, den var för mkt touring tycker jag. Styret var för högt. Och den gillade inte brewdn så mkt heller för den delen.

Jag säger igen. Jag/vi kommer INTE att skjusa :)

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Argyle skrev:
En supermotard är fantamig inte en motorcykel. Vad skall man med en supermotard till mer än burna runt och wheela. Man kan ju inte åka långt eller ha någon glädje av skiten på det viset.

Skall du köpa KTM är det Super Duke och inget annat.

Jo det brukar låta så när man blivit ifrånkört utav något som har 100hk mindre :hihi

@mikke
Prova Duken,jag repade 2st förra året så dom går att köra med,köp en beggad med iaf slipon på och gärna med riktig förgasare så har du en skojig hoj att busa med,visst det är inget högfartsmonster men det går att köra nästan hur fort som helst när det svänger.

Last edited:

njelger

Guest
MikkE skrev:
Jag säger igen. Jag/vi kommer INTE att skjusa :)

Kööööp! :tummenupp

Långa farbron skrev:
Inte när det är raksträcka,men när det börjar svänga så brukar man kunna runda ganska många sporthojar.

Du debaterar med en knappt byxmyndig kille från markaryd med "dricka brännvin o slicka fitta" i sin signatur... Lycka till :D

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Angående kickandet så är det skitlätt att kicka igång en 660. Jag är 172cm.

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Ok lite ärlighet om KTM.

Dom skakar och vibrerar,saker lossnar tex nummerplåtar,backspeglar,skruvar,blinkers osv vilket betyder att dom behöver lite kärlek och Loctite för att må bra,men i gengäld så är det är sällan några stora fel på dom,dom tål vurpor ovanligt bra,reservdelar är billigt.

Man lagar dom med 8:an och 10:ans nyckel nästan oavsett vad som än har hänt. (nåja)

Kan man ha översyn med dessa saker så kan du ha hur mycket roligt som helst.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
MikkE skrev:
Ålrajt. Jag blir bara mer och mer fundersam på vilken jag vill ha (och tjejen :p)..........

Vill ha elstart (mest tjejen då hon är kortare än mig, jag: 184cm, hon: 173cm), så 660 får vi utesluta även om den har fått flest röster......

Det lutar nu mer åt Duke II nu faktiskt. :yoparty

NoNo!! Jag är bara 167 cm lång och haft en Duke II och äger nu en 660. Det går men som sagt, Duken II var ju lite bekvämare och lite lägre.
Men det går att kicka även om man är mindre :D
Annars så får du väl vara gentleman å hjälpa henne kicka :hihi

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Långa farbron skrev:
Inte när det är raksträcka,men när det börjar svänga så brukar man kunna runda ganska många sporthojar.
Jepp. Ganska kul när man lyckas trycka dit någon oerfaren sporthojspilot på yttern mitt i en kurva. :D

Själv funderar jag också på en KTM till nästa år. En 640 Adventure. :FU

Och till alla som tror att man måste vara lång som en flaggstång för att kunna köra en offroad/motard: kan lillsyrran som är 165cm köra en osänkt Suzuki DR 650 SE (sitthöjd 89cm), så kan ni också. Kommer även ihåg en 155cm lång thailändska som körde DR 650, den var dock sänkt 5cm.

@mikke: har du tänkt göra uppkörningen med hojen du köper eller?

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Esquire skrev:
Och till alla som tror att man måste vara lång som en flaggstång för att kunna köra en offroad/motard: kan lillsyrran som är 165cm köra en osänkt Suzuki DR 650 SE (sitthöjd 89cm), så kan ni också. Kommer även ihåg en 155cm lång thailändska som körde DR 650, den var dock sänkt 5cm.
Jag trodde vi gått igenom det här :D Jag tävlar i 450 klassen elit och är 163cm över marken. Dessutom har jag lång rygg å korta ben.

Jag kan köra sporthoj också, med lite tur kanske ni får se mig i ett inhopp i R600 nästa år :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln