Mina vänner jag står i valet mellan dessa 2 underbara skönheter och har beslutsångest. Bägge hojarna är hur grymma som helst men måste besluta mig för vilken det blir till nästa år. RR versionen av kawan faller bort då jag får mer motor för mindre pengar för 636:an (marginellt men ändå)
Förrusättningana är att de inte skall användas som banhojar i tävlingssyfte samt att min trajja kan bytas in till ett "bra pris". Vill inte ha en 1000 eller 750 kubikare.
Synpunkter jag har:
Honda CBR 600 RR 05:a
Fördelar :
Uppdaterad till i år map motor, ram, hjulupphängning och bromsar. Den kan inte göras mkt bättre än vad den är till 05:års modell.
5 års garanti av auktoriserad ÅF.
Sweedie skall enligt en hemlig källa lagt vantarna på en sådan.
Ingår stöldskydd till ett värde av 5000 kr.
nackdelar
117 hk vilket innebär att kawan har minst 10 hk övertag. I direkt jämförelse med 636:an. Bara den svartröda är snygg enligt min mening.
Kan man lita på Sweedie? hehe
Kawasaki ZX636R 05:a
Fördelar :
Ca 130 hk gör den till den starkaste dopade hojen i sin klass. (lite orättvist men ändå).
Silver och grön färgade är läckra så den är faktiskt lite snyggare.
nackdelar
Inte en 600cc. (vart går gränsen ). Iofs ingen nackdel då jag inte tänker tävla med den. Bara 2 års garanti.
Har inte suttit på den ännu, får nog vänta ett par veckor till.
Ok vad tycker ni? Försäkringkostaderna blir hutlöst dyra men som vi alla vet det kostar att ligga på topp.
Förrusättningana är att de inte skall användas som banhojar i tävlingssyfte samt att min trajja kan bytas in till ett "bra pris". Vill inte ha en 1000 eller 750 kubikare.
Synpunkter jag har:
Honda CBR 600 RR 05:a
Fördelar :
Uppdaterad till i år map motor, ram, hjulupphängning och bromsar. Den kan inte göras mkt bättre än vad den är till 05:års modell.
5 års garanti av auktoriserad ÅF.
Sweedie skall enligt en hemlig källa lagt vantarna på en sådan.
Ingår stöldskydd till ett värde av 5000 kr.
nackdelar
117 hk vilket innebär att kawan har minst 10 hk övertag. I direkt jämförelse med 636:an. Bara den svartröda är snygg enligt min mening.
Kan man lita på Sweedie? hehe
Kawasaki ZX636R 05:a
Fördelar :
Ca 130 hk gör den till den starkaste dopade hojen i sin klass. (lite orättvist men ändå).
Silver och grön färgade är läckra så den är faktiskt lite snyggare.
nackdelar
Inte en 600cc. (vart går gränsen ). Iofs ingen nackdel då jag inte tänker tävla med den. Bara 2 års garanti.
Har inte suttit på den ännu, får nog vänta ett par veckor till.
Ok vad tycker ni? Försäkringkostaderna blir hutlöst dyra men som vi alla vet det kostar att ligga på topp.