Val mellan 05:or CBR 600RR och Kawa ZX636R?

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
H4 skrev:
Snyggaste hojen enligt mig:

2003ZX6g.jpg
Hmm... jag ser inte hojen. Det är nåt grönt i vägen tror jag :va
 

sandstream

Guest
Mattias skrev:
Jag har haft hyfsat nya Suzuki som har verkat vara tillverkade av ost och choklad också, så det är inget unikt för Kawasaki. Snarare så är det alltjämt Honda som håller högst kvalitet.
Har haft två hyfsat nya Suzuki och aldrig haft de minsta problem så när det gäller byggkvalitet tycker jag att Suzuki tillhör de bättre.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Har aldrig förstått varför Honda fått det rykte dem har. Jag har haft i stort sett alla vanliga märken och flera av varje, jag kan inte komma på något riktigt kvalitetsproblem som hämmat mig på någon av dem. Även Honda har återkallelser och garantiåtgärder.

Jag tror att den här myten byggs på med uttalanden som i den här tråden om att jag kände någon som kände någon som hade sett en Honda en gång och den såg fin ut.

Vi snackar ju inte direkt brittiska hojar från 60- och 70-talet längre där de gjöt motorhalvorna så dåligt att inga packningar höll tätt.

Köp den hoj du vill ha och skit i myter.
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Ninjaboy skrev:
Har aldrig förstått varför Honda fått det rykte dem har. Jag har haft i stort sett alla vanliga märken och flera av varje, jag kan inte komma på något riktigt kvalitetsproblem som hämmat mig på någon av dem. Även Honda har återkallelser och garantiåtgärder.

Jag tror att den här myten byggs på med uttalanden som i den här tråden om att jag kände någon som kände någon som hade sett en Honda en gång och den såg fin ut.

Vi snackar ju inte direkt brittiska hojar från 60- och 70-talet längre där de gjöt motorhalvorna så dåligt att inga packningar höll tätt.

Köp den hoj du vill ha och skit i myter.
Du menade kawa va? Honda har väl rykte om sig att hålla skapligt hög kvalitet, medan det är lite si och så med kawa.

Har själv haft hojar av alla de 4 stora japsmärkenena och den som krånglade mest var faktiskt en kawa.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
mb skrev:
Du menade kawa va? Honda har väl rykte om sig att hålla skapligt hög kvalitet, medan det är lite si och så med kawa.

Har själv haft hojar av alla de 4 stora japsmärkenena och den som krånglade mest var faktiskt en kawa.
Nej, jag menade Hondas mytomspunna goda kvalitet som jag inte upplevt som bättre än någon annans. Du upprepar ju gärna tredjehandsinfo direkt där.

Har du haft någon ny hoj? Det är ju lite orättvist att jämföra begagnade hojar som kan ha vitt skild historik.

Jag kan ju lätt kontra med att säga att en av mina Hondor är den hoj som krånglat absolut mest för mig. Är det då rimligt sant? Nej, inte så särskilt då det var en cross och man får räkna med en helt annan service.
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Ninjaboy skrev:
Nej, jag menade Hondas mytomspunna goda kvalitet som jag inte upplevt som bättre än någon annans. Du upprepar ju gärna tredjehandsinfo direkt där.

Har du haft någon ny hoj? Det är ju lite orättvist att jämföra begagnade hojar som kan ha vitt skild historik.

Jag kan ju lätt kontra med att säga att en av mina Hondor är den hoj som krånglat absolut mest för mig. Är det då rimligt sant? Nej, inte så särskilt då det var en cross och man får räkna med en helt annan service.
Ok, då var det bara en missupfattning.

Sant som du säger att ålder och slitage spelar in. Min gammkawa var en långmilare från -87 (zx750). Men ändå... hade en cb400 i ett par år som jag inte behövde göra någonting med över huvud taget, annat än att byta olja och oljefilter. Minns inte att jag hade något slags problem med den över huvud taget och ändå körde jag ganska mkt. Tourade tom (tro det eller ej :hihi) med den i norge en gång :)
 

ape

be a nice ape
Gick med
24 May 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 600 04:a ***Såld.
Ok jag var förbi Avamc som hastigast och såg kawan för första gången. Mitt intryck i allmänhet är att den ser grym ut, mer heltäckande kåpor (än Honda) och ett kompakt chassi. Ok där kommer haken lite. Vindrutan är väldigt lågt placerad :va och med mina 190 cm så blir det en hel del vind att slåss med under färd.

Jag måste nog tillbaka igen snart, nog måste det finnas en double bouble ruta som tillval. CBR:en har en högre vindruta som skyddar mig bättre. Nåja lägger till
- låg vindruta.
På kawans minuskonto. Än så länge fortfarande oavgjort i övrigt.

Jag vill ha båda :4skrika
 

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Ort
gbg
Hoj
r1 -00
ape skrev:
Ok jag var förbi Avamc som hastigast och såg kawan för första gången. Mitt intryck i allmänhet är att den ser grym ut, mer heltäckande kåpor (än Honda) och ett kompakt chassi. Ok där kommer haken lite. Vindrutan är väldigt lågt placerad :va och med mina 190 cm så blir det en hel del vind att slåss med under färd.

Jag måste nog tillbaka igen snart, nog måste det finnas en double bouble ruta som tillval. CBR:en har en högre vindruta som skyddar mig bättre. Nåja lägger till
- låg vindruta.
På kawans minuskonto. Än så länge fortfarande oavgjort i övrigt.

Jag vill ha båda :4skrika


Är det inte elektronisk styrdämpare på hondan?
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
ape skrev:
Vindrutan är väldigt lågt placerad :va och med mina 190 cm så blir det en hel del vind att slåss med under färd.

Nytt kåpglsa kostar inte mycket. Och du kan dessutom köpa ett poserglas med iridiumfärger. Köp den du gillar bäst men kolla med de andra handlarna ( typ MC varuhuset) om du kan få bättre deal.
 

Dr Gixxer

Rövens Pågar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
n/a
Jag hade valt Kawa, jag tycker helt enkelt att den är tuffare och kommer oxå att ha mer hk, vad avser kvaliteten så hoppas jag att det inte ska skilja så mycket.

Jag har kört Sukka de senaste åren, det enda jag var missnöjd med var den halvtaskiga kvaliteten på lacken. maskinellt har de gått som klockor!
 

blub

bar asfalt är bra asfalt
Gick med
15 Nov 2003
Ort
Uppsala
Hoj
zxr 750
ape skrev:
Jag måste nog tillbaka igen snart, nog måste det finnas en double bouble ruta som tillval. CBR:en har en högre vindruta som skyddar mig bättre. Nåja lägger till
- låg vindruta.
På kawans minuskonto. Än så länge fortfarande oavgjort i övrigt.

Jag vill ha båda :4skrika

Finns iaf högre (race) kåpglas, kostar 989 på lelles tror jag.
 

PenDragon

En räv på hög nivå
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Tokyo
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat -97 (såld)
Det är intressant att se vilka märkeshoror folk är ^^
Personligen skulle jag nog välja Kawan främst p.g.a. att jag tycker den är snyggare :)
 

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bollnäs
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Fel....!!??

En spritt flongandes ny hoj ska väl inte ha några fel...??

Enda felet som jag ser med Kawa'n....är ju den där "äckligt grodliknande ytbehandlingen dom kallar lack", dom envisas med......... :hihi
 

Sniper

Guest
Skit i effekten där e lite i båda, om man jämför med en ny 1000 kubikare
men det är så det räcker, ok kawan går nog fortare rakt fram,men köra fort
rakt fram kan ju en apa också göra.Jag hade lätt tagit hondan för den är minst
lika snabb där den ska vara snabb,det är på riktigt kurviga vägar och hondan
är lättare att köra fort men för nybörjare eller mellan bra åkaren.Och kvaliten
honda är ju honda 5 års garanti, behöver jag säga mer år HONDA.
 

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Täby
Hoj
Aprilia
Hojarna är säkert lika bra att köra för alla normala hojåkare. Hondan har nog ett litet övertag när det gäller kvalitet och andrahandsvärde.
Dessutom är den enligt mig snyggare men det är ju väldigt subjektivt.

EDIT: fel hoj ju :tungan
 

Bifogat

  • HONDACBR.jpg
    HONDACBR.jpg
    116 KB · Visningar: 90
  • KAWWA.jpg
    KAWWA.jpg
    30.3 KB · Visningar: 80
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top