Valpar & kattungar som hajbete!!!

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Satan i gatan vad arg jag blir när jag läster sådant här.... :mad:
Länk

Vet precis var jag skulle vilja sätta den kroken...

Foss

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2005
Hoj
DR 800 -91 (till salu)
exiteme skrev:
Satan i gatan vad arg jag blir när jag läster sådant här.... :mad:
Valpar används som hajbete

Den j-a sorken som gjort det där borde själv få en krok genom munnen och bli kastad efter en båt... Fast å andra sidan så är det väl eg. lika hemskt när man tar något annat djur och använder som bete.... :va Kanske är en kulturell skillnad... sånna är det ju gott om.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
De ser ju inte på djur på samma sätt som vi gör...

Men ändå.. Att ta en levande liten kisse å sätta på kroken..

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
Biturbo skrev:
De ser ju inte på djur på samma sätt som vi gör...

Men ändå.. Att ta en levande liten kisse å sätta på kroken..

det skulle vara bättre å ta en levande råtta / fisk å sätta på kroken?

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
heimdal skrev:

Ja och nej..

Men det är ju det jag menar med att man har olika sätt att se på djur.. Visst skulle det kännas jävligare att hänga på en söt liten kisse än en råtta..

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
heimdal skrev:

I mina ögon ja. Råtta vette fan däremot, de djuren gillar jag också. Men fisk är djur på ett helt annat sätt. OCh nej, man kan inte säga att alla djur är lika värda. Inte jag iaf.
Jag brukar fiska levande men det känns lite elakt att trä kroken genom ryggen på den stackars fisken.
Jag är så långt ifrån djurplågare man kan komma, okynnesdödar aldrig NÅGRA djur med få undantag. Dessa är: Myggor, pissmyror, getingar och flugor. Spindlar och andra trevliga djur hjälper jag alltid ut om de är på fel ställe.
Vore inte helt fel att pröva denna metod på fiskaren själv och se vad man får på kroken. Jag skulle gladeligen ställa upp och kroka och veva in.

Pyton

British Steel
Gick med
23 Jun 2004
Hoj
Yamaha SR500, Triumph TT600, R6
Rasorblade skrev:
idiot! det där var inte ens roligt!!! :fatta!

Tack ska du ha. Det var inte menat att vara roligt, jag förstår bara inte varför det inte skulle vara synd om hajen (som i många fall är utrotningshotad) men däremot om betesdjuret.
Jag kan ju dock tycka att man borde ha ihjäl betet först, eller använda stora köttstycken som andra hajfiskare gör.

Om nu det som Aftonbladet skriver är sant förstås...

acura

Root
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
-
Fy, hur kan dom göra så, en katt eller hund måste ju skricka ganska ordentligt när man trär inkrokarna. Och varför kunde dom inte ens göra sig besväret att avliva djuret innan, det lär ju inte leva särskillt länge i vattnet ändå. " Labradoren skulle ha gått samma öde till mötes, men lyckades smita och återvända till sin ägare."

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Pyton skrev:
Varför tänker ingen på den stackars hajen? :va
För att hundar och katter är sköna husdjur, det är ingen haj, ingen fisk överhuvudtaget. Jag menar verkligen också att hajen är värd mindre än en hund eller en katt just för att hundar och katter är husdjur.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
supernaut skrev:
Är det inte som historien med burkkatterna?
Jag tror inte på det.
Nae, kroken ser lite för ren ut. Likaså hålen där den gått igenom läppen.
Och vad är det för slags labrador?

Men skulle det vara sant så... :mad:

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Esquire skrev:
Nae, kroken ser lite för ren ut. Likaså hålen där den gått igenom läppen.
Och vad är det för slags labrador?

Men skulle det vara sant så... :mad:
sen ser ju hunden ganska lugn ut också tycker jag plus att jag tycker det kan ju knappast sitta särskilt bra. Sen får vi inte glömma att det finns väl ingen anledning till att hunden ska vara levande. Sen funkar det nog bättre med typ en skinka och en massa grisblod i vattnet. Tycker det hela låter ganska dumt och påhittat.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Pyton skrev:
Tack ska du ha. Det var inte menat att vara roligt, jag förstår bara inte varför det inte skulle vara synd om hajen (som i många fall är utrotningshotad) men däremot om betesdjuret.
Jag kan ju dock tycka att man borde ha ihjäl betet först, eller använda stora köttstycken som andra hajfiskare gör.

Om nu det som Aftonbladet skriver är sant förstås...

Ok! fattar vad du menar! :tummenupp
Men du formulerade dig lite dumt..... :rolleyes:

chrilla

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Röd Firestorm -98, Santa Cruz Chameleon "tramp-bike"
Förstår inte vad som var så illa med det Pyton skrev att han tvunget skulle kallas för idiot. Har ni konflikter som inte har med tråden att göra så håll dem utanför tråden.

Frågan handlar väl om djuriskt lidande snarare än kulturella skillnader? Jag anser att det är det djuriska lidandet som bör beaktas hos olika beten, inte vilka djur vi ser som icke-klassiska beten. Sen tror jag iofs att lidandet hos en hund är större än hos en fisk, dock utan att veta...

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
chrilla skrev:
Förstår inte vad som var så illa med det Pyton skrev att han tvunget skulle kallas för idiot. Har ni konflikter som inte har med tråden att göra så håll dem utanför tråden.

Frågan handlar väl om djuriskt lidande snarare än kulturella skillnader? Jag anser att det är det djuriska lidandet som bör beaktas hos olika beten, inte vilka djur vi ser som icke-klassiska beten. Sen tror jag iofs att lidandet hos en hund är större än hos en fisk, dock utan att veta...

Eftersom tråden handlade om "husdjur" tänkte jag inte i det perspektivet som pyton gjorde... :(

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...