exiteme skrev:Satan i gatan vad arg jag blir när jag läster sådant här....
Valpar används som hajbete
Biturbo skrev:De ser ju inte på djur på samma sätt som vi gör...
Men ändå.. Att ta en levande liten kisse å sätta på kroken..
Pyton skrev:Varför tänker ingen på den stackars hajen?
heimdal skrev:det skulle vara bättre å ta en levande råtta / fisk å sätta på kroken?
heimdal skrev:det skulle vara bättre å ta en levande råtta / fisk å sätta på kroken?
Rasorblade skrev:idiot! det där var inte ens roligt!!!
För att hundar och katter är sköna husdjur, det är ingen haj, ingen fisk överhuvudtaget. Jag menar verkligen också att hajen är värd mindre än en hund eller en katt just för att hundar och katter är husdjur.Pyton skrev:Varför tänker ingen på den stackars hajen?
Nae, kroken ser lite för ren ut. Likaså hålen där den gått igenom läppen.supernaut skrev:Är det inte som historien med burkkatterna?
Jag tror inte på det.
sen ser ju hunden ganska lugn ut också tycker jag plus att jag tycker det kan ju knappast sitta särskilt bra. Sen får vi inte glömma att det finns väl ingen anledning till att hunden ska vara levande. Sen funkar det nog bättre med typ en skinka och en massa grisblod i vattnet. Tycker det hela låter ganska dumt och påhittat.Esquire skrev:Nae, kroken ser lite för ren ut. Likaså hålen där den gått igenom läppen.
Och vad är det för slags labrador?
Men skulle det vara sant så...
Pyton skrev:Tack ska du ha. Det var inte menat att vara roligt, jag förstår bara inte varför det inte skulle vara synd om hajen (som i många fall är utrotningshotad) men däremot om betesdjuret.
Jag kan ju dock tycka att man borde ha ihjäl betet först, eller använda stora köttstycken som andra hajfiskare gör.
Om nu det som Aftonbladet skriver är sant förstås...
chrilla skrev:Förstår inte vad som var så illa med det Pyton skrev att han tvunget skulle kallas för idiot. Har ni konflikter som inte har med tråden att göra så håll dem utanför tråden.
Frågan handlar väl om djuriskt lidande snarare än kulturella skillnader? Jag anser att det är det djuriska lidandet som bör beaktas hos olika beten, inte vilka djur vi ser som icke-klassiska beten. Sen tror jag iofs att lidandet hos en hund är större än hos en fisk, dock utan att veta...
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|