Vanliga vägar inget för supermotorcyklar

Bus

Guest
Jåke skrev:
Konstigt, i dessa artiklar sägs det inget om förarna mer än i de första två meningarna. Betyder det att hojarna är helt vilda även utan förare?`

Gör om, gör rätt och tänk till! :fatta!

Hi hi, det var kul. Vilda förarlösa hojar, vilken syn... :hihi

Last edited:

Mar

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2004
Hoj
Yamaha R1
Då menar du att du bara myser runt på din mC då :p
Men du iaf , tycker du ska ta å ringa han som skrev artikeln , det hade nämligen jag tänkt att göra. För det stämmer ju inte direkt, alla ser inte upp till ghostrider som om han vore nån gud å alla sporthojar har inte över 1hk/kg

Känner igen det dära att det blir en jävla predikan varje gång det kommer upp nått sånt hära i tidningen oxå! nå ja ..

drive safe , ska kanske ta en tur te våren eller med tanke på att jag inte har nån att köra med hära i krokarna , inte många iaf , vore sköj å köra med nån med likadan cykel :D

Mvh Mar

t020013 skrev:
Ja men det är klart man blir :mad: förbannad på alla j-a överdrifter som journalisterna gör. Men mina föräldrar ser inte dessa överdrifter. Varenda gång det står nåt om hojar i tidningen blir det ett j-a tjat :kocko om hur farligt det är.

DET ÄR FÖRAREN BAKOM STYRET SOM ÄR DET FARLIGA när ska myndigheter och journalister fatta detta.

Bappa

sub-5
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
R1
Diskussionen om sporthojar börjar likna diskussionen i USA om rätten att bära vapen. "Det är ju inte vapnet som dödar utan den som håller i vapnet..."blablabla :arsele .

Vad skulle vi göra utan brutala sporthojar? :hihi
Hur skulle vi kunna fortsätta köra sub-5 på bulten??? :hihi
Livet skulle ju tappa mening :tungan

SuperSport

Socio# 2126
Gick med
6 Oct 2004
Hoj
Några Duccar 944SS, 916, 999S, Hypermotard 1100, Pantah 600 SL
OlleR skrev:
Visseligen är det rätt, vi borde ha strängare regler, går ha mycket roligt med 70hk på slangen istället för 170 :) Hur man än vrider å vänder på det så är det farten som dödar!. Nu står jag inte på någons sida, samma sak för customfolket. Ska tant Agda 87 köra hoj får hon fan skaffa sig körkort hon oxo.

:confused: Är det farten som dödar? vid vilken fart dör man? sist jag va ute och flög så överlevde alla på planet så dom hastigheterna måste va ok att åka eller... :confused:
Nej jag tror du lyssnat för mycket på Vägverkets propaganda

Mar

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2004
Hoj
Yamaha R1
Har pratat med skribenten

Hej , Jag har pratat med skribenten till en av artiklarna om hur farliga sport hojarna är. Hans artikeln hette "Vanliga vägar inget för super motorcykler"
Och fick faktist kritiserat han för lite små missar enligt mig. :va

Men enlgit honom så bestod det mesta av artikeln av citat från vad En polis i stockholm har sagt. Dvs mer eller mindre en intervju. Men han ville väldigt gärna komma i kontakt med folk som kör sport hoj så han kan göra ett repotage till våren som speglar lite mer om hur det är att köra sporthoj och mc överhuvudtaget! Vad som är tjusningen å så vidare.

Vi måste väl mer eller mindre slå tillbaks snart för att få ha kvar våra hojar i trafik till nästa år10de :-/

Mvh Mar

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
amullo skrev:
Ähh..
.....
.......
......Däremot så kan jag säkert tänka mig att man inför en form av "frivillig" fartbegränsning á la BMW/Mercedes/Audi som spärrar toppfarten till 250 Km/t.

Principen finns ju redan. Alla de japanska motorcyklarna slutar ju accelerera (på mätaren :rolleyes: ) efter 299km/h... :hihi

Gabor

Guest
SuperSport skrev:
:confused: Är det farten som dödar? vid vilken fart dör man? sist jag va ute och flög så överlevde alla på planet så dom hastigheterna måste va ok att åka eller... :confused:

NÄJ..NÄJ NÄJ...det är inte farten som dödar...det är när det tar stopp för fort som det dödas.....och då bara om det blir kraftigt blodvite.... :fatta!

silvr

2 - 1 = hjula
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
En sån med klocka :/
Vilken bra IDE!
Finns det färdiga intyg för o LV regga formel-1 Bilar :fyllisar
Måste nån gör ju :tungan

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Mar skrev:
Men han ville väldigt gärna komma i kontakt med folk som kör sport hoj så han kan göra ett repotage till våren som speglar lite mer om hur det är att köra sporthoj och mc överhuvudtaget! Vad som är tjusningen å så vidare.

Vi måste väl mer eller mindre slå tillbaks snart för att få ha kvar våra hojar i trafik till nästa år10de :-/

Mvh Mar

Bra initiativ !!! :klappar Se nu till att följa upp det här i vår med reportern, ta med honom på en 20-mila-vända inkl fika o lunch. Stanna gärna till vid nån fin utsikt.

Sen skannar du artikeln och lägger ut här.

Bra jobbat!

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Mar skrev:
Men han ville väldigt gärna komma i kontakt med folk som kör sport hoj så han kan göra ett repotage till våren som speglar lite mer om hur det är att köra sporthoj och mc överhuvudtaget! Vad som är tjusningen å så vidare.

Är det inte det en någurlunda utbilda journalist borde gjort från början,och inte bara skriva en artikel utifån ett perspektiv..

Mar

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2004
Hoj
Yamaha R1
humm

Så här är det va! Dom ville ju ha en intervju med trafikpoliser efter deras sammakomst nu i helgen eller när det nu var. Å då fick dom en intervju med honom så det är väl mer eller mindre hans ord som står i artikeln. Jag håller ju med dig alltså. Han borde gjort en bättre artikel, men killen verkade helt klart vettig, och tyckte att jag skulle introducera honom för några Sporthoj åkare i stockholm som isf skulle få vara med på artikeln till våren. Samt att jag skall visa han denna sidan å visa att vi verkligen reagerar på att våra cyklar betraktas som dödarmonster. :va

Men han höll alltså inte helt med om allting som stod i artikeln heller och tyckte att det var helt förståligt att jag blev upprörd över det han skrev.
Det var faktist många som hade hört av sig till honom an.g detta. :mad:

Mvh Mar

P@trik skrev:
Är det inte det en någurlunda utbilda journalist borde gjort från början,och inte bara skriva en artikel utifån ett perspektiv..

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
2009 Honda CBR600RR
Mar skrev:
Så här är det va! Dom ville ju ha en intervju med trafikpoliser efter deras sammakomst nu i helgen eller när det nu var. Å då fick dom en intervju med honom så det är väl mer eller mindre hans ord som står i artikeln. Jag håller ju med dig alltså. Han borde gjort en bättre artikel, men killen verkade helt klart vettig, och tyckte att jag skulle introducera honom för några Sporthoj åkare i stockholm som isf skulle få vara med på artikeln till våren. Samt att jag skall visa han denna sidan å visa att vi verkligen reagerar på att våra cyklar betraktas som dödarmonster. :va

Men han höll alltså inte helt med om allting som stod i artikeln heller och tyckte att det var helt förståligt att jag blev upprörd över det han skrev.
Det var faktist många som hade hört av sig till honom an.g detta. :mad:

Mvh Mar

Du verkar ha koll på det här med journalister och liknande, varför inte be Trollhättans Tidning om lite snällare mc repotage. Visst, vi kunde läsa för några månader sedan om en äldre herre som åkte på mc semester i europa med sin bmw. Men jag har aldrig läst något positivt om sporthojar. Visst skriver man om bikedagarna och korteger och liknande men då snackar vi förare på 50+.

bissmark

Same Shit, different Day...
Gick med
9 Aug 2003
Hoj
Ärr6 räjjs, 2x minikina
OlleR skrev:
Hur man än vrider å vänder på det så är det farten som dödar...
FEL, hävdar jag.
Det är inte farten, det är de plötsliga stoppen.
"-Gjorde det ont när du föll?? Nej men när det tog stopp!"
Skulle vägverket plocka bort alla hinder skulle vi inte få de dödliga stoppen mot div träd, hastighetsskyltar och annat tjafs...

bissmark

Gick med
9 Aug 2003
Hoj
Ärr6 räjjs, 2x minikina
Och för det andra.
Kan det inte skapas en egen tråd för detta ämne.
Det är inte utan att man börjar tröttna på att det diskuteras i en mängd olika trådar.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Ifall man kör av vägen eller kör in i nånting så har man kört för fort, så är det bara. För det skulle aldrig hänt om du stått stilla :D

bissmark

Gick med
9 Aug 2003
Hoj
Ärr6 räjjs, 2x minikina
honkiie skrev:
Ifall man kör av vägen eller kör in i nånting så har man kört för fort, så är det bara. För det skulle aldrig hänt om du stått stilla :D
Sant, det bästa vore nog att sälja hojen och gå istället.
Men då kommer det säkert en sådan där superdupermonsterpvcraket farande och kör på en.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
bissmark skrev:
Sant, det bästa vore nog att sälja hojen och gå istället.
Men då kommer det säkert en sådan där superdupermonsterpvcraket farande och kör på en.

Egentligen kan man ju se det så här att om jag ligger i 300 så tar det ju en tredjedel så lång tid som det skulle ha gjort annars om jag kört 100, så då är jag inte ute i trafiken och är skapar oreda den tiden.

Vi måste införa fri fart för alla klass7 hojar ifall någon ska ha chans att överleva :mattias

bissmark

Gick med
9 Aug 2003
Hoj
Ärr6 räjjs, 2x minikina
honkiie skrev:
Egentligen kan man ju se det så här att om jag ligger i 300 så tar det ju en tredjedel så lång tid som det skulle ha gjort annars om jag kört 100, så då är jag inte ute i trafiken och är skapar oreda den tiden.

[tänkarhatten på] Blev det verkligen rätt nu?? [tänkarhatten av]

Värt att tänka på men jag tror att det skulle ha föga framgång hos diverse myndigheter. Men som sagt, förslagslådan är till för att fyllas och alla förslag ska beaktas, heter det ju...

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
SuperSport skrev:
Tvärstopp vid 7km/h är väl det som innebär skador om jag inte har fel.

Ursäkta min otydliga kommentar. Förstår att det kan vara svårt för en del att förstå!...

bissmark: Stämmer stämmer.

Gabor

Guest
full fart spar tid.....kort tid i riskområde.....då får man tid över till annat som är viktigt. :tuttar

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024