Vapenmotståndare - unite

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Tänker inte raljera i vanlig ordning men man måste kunna tänka klart även i svåra stunder, även om man är president i en supermakt. Innan man vet någonting så vet minsann Obama vad som borde göras.

Att USA har ett allvarligt problem är uppenbart, jag har ingen förklaring, men vapentäthet borde inte vara ensamt avgörande.

uploadfromtaptalk1443776316932.jpg

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Tänker inte raljera i vanlig ordning men man måste kunna tänka klart även i svåra stunder, även om man är president i en supermakt. Innan man vet någonting så vet minsann Obama vad som borde göras.

Att USA har ett allvarligt problem är uppenbart, jag har ingen förklaring, men vapentäthet borde inte vara ensamt avgörande.

View attachment 424034

Man skulle ju kunna kolla upp vad det är för medikament dessa gärningsmän knaprar, kanske finns där något att kolla lite mer noggrant på.

Finns ju länder med liknande vapentäthet utan dessa upprepande händelser.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Man skulle ju kunna kolla upp vad det är för medikament dessa gärningsmän knaprar, kanske finns där något att kolla lite mer noggrant på.

Finns ju länder med liknande vapentäthet utan dessa upprepande händelser.
Känns som något inom psykvården ja.
I vanlig ordning är det lätt att peka finger. I Sverige dör väl en ungdom om dagen i självmord, det är inget vi skall prata om. Obama ville prata terror, ja det är en relevant jämförelse. Vill svensk USA-hatande elit prata om våra problem? De älskar i alla fall att vältra sig i hemskheter i ondskefulla USA.

Jag försöker förstås inte förminska den oerhörda tragedi offren och deras familjer drabbats av, om någon får för sig det.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Känns som något inom psykvården ja.
I vanlig ordning är det lätt att peka finger. I Sverige dör väl en ungdom om dagen i självmord, det är inget vi skall prata om. Obama ville prata terror, ja det är en relevant jämförelse. Vill svensk USA-hatande elit prata om våra problem? De älskar i alla fall att vältra sig i hemskheter i ondskefulla USA.

Jag försöker förstås inte förminska den oerhörda tragedi offren och deras familjer drabbats av, om någon får för sig det.

Bäst är nog iaf när obama passar på att dra uppenbara lögner för att få lite vind i seglen, maken till ohederlighet och utnyttjande av tragedier är svår att greppa.

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Nu berättar en anhörig till 67-åringen om kvällen för Helsingborgs Dagblad. Enligt henne ringde 67-åringen henne vid 22.50 på onsdagen.

– Han hade just gått in i sitt hus källarvägen. Han sa inget när han ringde mig men lade luren med högtalaren på. Plötsligt hörde jag ljudet av krossade fönster och av saker som kastades. Våldsamma höga ljud. Det lät som att någonting gick sönder, det pågick i två-tre minuter och sedan blev det alldeles tyst, säger hon till HD.
Svaret: ”Vänd dig till regeringen”

Kvinnan ringde polisen. Efter en stund hade hon kontakt med 67-åringen igen. Han sa då att "de är i huset". Kvinnan förstod omedelbart att han talade om bröderna.

– Vid 23.10 hade vi ny telefonkontakt. Nu sa han att två personer låg skadade på altanen och att polisen måste skynda sig. Själv befann han sig på ovanvåningen och vågade inte gå ner, säger hon till HD.

Hon ringde polisen igen och fick beskedet att de var på väg. En halvtimme senare ringde hon igen.

– Jag undrade var polisen blev av och nämnde de skadade igen. Till svar fick jag att de hade haft mycket att göra och att jag skulle vända mig till regeringen om jag hade något att klaga på, säger kvinnan till HD.

Först vid 00.10 var polisen på plats. Tio minuter senare greps mannen.

Tycker det här fallet passar bra i den här tråden också. Eftersom vi inte har nån polis att vända oss till när vi behöver hjälp så tycker jag faktiskt att vi måste få större möjligheter att försvara oss själva. Hade mannen inte haft en bössa hemma så hade det nog gått väldigt illa för honom.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21596613.ab

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Tycker det här fallet passar bra i den här tråden också. Eftersom vi inte har nån polis att vända oss till när vi behöver hjälp så tycker jag faktiskt att vi måste få större möjligheter att försvara oss själva. Hade mannen inte haft en bössa hemma så hade det nog gått väldigt illa för honom.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21596613.ab

"De dödade brödernas kompisar är helt oförstående till vad som kan ligga bakom den tragiska händelsen."

Bull-fucking-shit! De lär ha vetat om att dessa tomtar inte var några jävla änglar, inte i närheten...
Patetiska jävla journalistik, varför släppa igenom en sådan idiotisk kommentar? :mad:

I en annan artikel: "Enligt Aftonbladets uppgifter har de två ynglingarna tagit sig till mannens hus beväpnade med kniv och ett trubbigt föremål och slagit in en ruta. De ska också ha varit inne i mannens hus."
Ja dom låter ju verkligen som oskyldiga små änglar...

I ytterligare en annan artikel: "De två mördade bröderna har – utöver trakasserierna mot 67-åringen – en lång historik av brott på flera platser i södra Sverige bakom sig. Den yngre av de två männen har bland annat dömts för rånförsök, misshandelsförsök och olaga hot samt misstänkts för flera misshandlar och rån. Den äldre av bröderna har dömts flera gånger för stöld, övergrepp i rättssak, misshandel, olaga hot och narkotikabrott."

Hur fan kan man vara kompis med dessa bröder?
Hur kan man dessutom då vara "helt oförstående till vad som kan ligga bakom den tragiska händelsen"?

Deras jävla ohederliga livsstil, punkt slut. Man får vara glad att den tillslut drabbade dem själva och inte ytterligare oskyldiga...

Om (troligen) pensionären blir dömd till fängelse... halvt grattis till honom ändå, fängelse lär ju vara bättre och trevligare än äldreboende, bättre mat, bättre boende osv. plus att folket kommer hylla honom, antagligen även en majoritet av övriga i fängelset :)

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Så jävla bra att han fick båda, Rödebypappan fick bara en väl?
Eat 67-åringen, Rödeby-guuuuuy. :slicka

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
"De dödade brödernas kompisar är helt oförstående till vad som kan ligga bakom den tragiska händelsen."

Bull-fucking-shit! De lär ha vetat om att dessa tomtar inte var några jävla änglar, inte i närheten...
Patetiska jävla journalistik, varför släppa igenom en sådan idiotisk kommentar? :mad:

I en annan artikel: "Enligt Aftonbladets uppgifter har de två ynglingarna tagit sig till mannens hus beväpnade med kniv och ett trubbigt föremål och slagit in en ruta. De ska också ha varit inne i mannens hus."
Ja dom låter ju verkligen som oskyldiga små änglar...

I ytterligare en annan artikel: "De två mördade bröderna har – utöver trakasserierna mot 67-åringen – en lång historik av brott på flera platser i södra Sverige bakom sig. Den yngre av de två männen har bland annat dömts för rånförsök, misshandelsförsök och olaga hot samt misstänkts för flera misshandlar och rån. Den äldre av bröderna har dömts flera gånger för stöld, övergrepp i rättssak, misshandel, olaga hot och narkotikabrott."

Hur fan kan man vara kompis med dessa bröder?
Hur kan man dessutom då vara "helt oförstående till vad som kan ligga bakom den tragiska händelsen"?

Deras jävla ohederliga livsstil, punkt slut. Man får vara glad att den tillslut drabbade dem själva och inte ytterligare oskyldiga...

Om (troligen) pensionären blir dömd till fängelse... halvt grattis till honom ändå, fängelse lär ju vara bättre och trevligare än äldreboende, bättre mat, bättre boende osv. plus att folket kommer hylla honom, antagligen även en majoritet av övriga i fängelset :)

"Ynglingarna" är alltså 24 och 27 år gamla.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Polisen har numera med andra ord helt gett upp med att försöka upprätthålla lag och ordning.

Vänd dig till regeringen.....

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Hur kan de kalla det mord? Krävs det inte att det finns uppsåt för det och vem/vilka i den här händelsen har visat ha just det? Hade mannen lurat dit dem och legat i bakhåll kunde jag förstått rubriceringen. Att ta sig an 2 angripare som bryter sig in mitt i natten kan knappast vara mycket till mordplan, i hemmet dessutom, men nu är det Sverige det gäller...

Brukar inte kolla på Skavlan men förra fredagen när Monika K, norsk idrottare som blev gruppvåldtagen, berättade sin historia var sevärt. Ett fasansfullt övergrepp men ffa en historia om upprättelse. Vad det gör för någon som blivit utsatt att få samhällets stöd, förövarna dömda och dessutom konfrontera dem som segrare när de får axla ansvar för sina dåd. Rejäla domar dessutom. Jag tror det gör något för den allmänna moralen och rättsmedvetandet hos gemene man. En vinst i sig. Ramberg är mån om förövarnas integritet och vem rättsväsendet skuldbelägger vet vi alltför väl. Det är ointressant om det i sig minskar brottsligheten. Vad som är viktigt är att människor som utsatts för brott kan gå vidare upprättade, inte brutna om och om igen av det system som skulle skydda dem...eller åtminstone backa upp dem när de utsatts.

De potentiella mördarna i Helsingborgsfallet är nu döda. Mannen verkar ha gjort vad som krävdes i numerärt underläge, vis av historien, med anledning att bereda sig för att bröderna skulle trappa upp våldet. Jag säger att han borde friges, få skydd och den hjälp han behöver för att komma igenom det här. Ett fett skadestånd vore förmodligen också på sin plats.

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Verkar ju som att dom har terroriserat mannen under rätt så lång tid. Det är egentligen häpnadsväckande att personer som inte bryr sig om dom blir dömda för nåt "småbrott" här och där kan ägna sin tid åt att förstöra livet för andra utan att samhället kan göra nåt. Kanske lite böter här och nån villkorlig dom på två månader där men oftast klarar dom sig helt och hållet och kan fortsätta med det dom gör. Precis som i Rödebyfallet så är det alltså helt och hållet upp till gärningsmännen när terrorn ska sluta. Valet som den drabbade har är att antingen ta saken i egna händer och riskera fängelse eller stå ut tills plågoandarna antingen tröttnar eller skadar en så pass allvarligt att inte ens rättsväsendet kan blunda längre.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vad är det för tjafs i USA nu, Obama skall försöka förstöra ännu mer för hederligt folk? Skönt att han förpassas till historien snart, USAs första och sista kommunist till president.uploadfromtaptalk1451721988492.jpg

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Vad är det för tjafs i USA nu, Obama skall försöka förstöra ännu mer för hederligt folk? Skönt att han förpassas till historien snart, USAs första och sista kommunist till president.View attachment 426140

Vilket förslag håller du inte med om? Personligen tycker jag en simpel bakgrundskontroll är lämplig, såsom tillämpas i vissa stater idag. Dessutom tycker jag det vore lämpligt att se över hur privatförsäljningen sköts.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka