FettSnok
96% enligt läkaren
It will be an epic event http://www.rawstory.com/2015/08/oat...ors-with-ar-15-rifles-and-dare-cops-to-shoot/
Svensk media tystnade alltså när det visade sig att de ondskefulla vita männen med vapen gjorde nytta, även för demonstranterna.
Är det här för liberalt eller logiskt? Jag kan tycka att eldkastare börjar tendera i överkant av vad medborgerliga rättigheter bör innehålla.
Ett förslag om att förbjuda eldkastare har lett till en het debatt i USA. Kritiker hävdar att det är ett brott mot amerikanernas konstitutionella rätt att bära vapen. ”Det är löjligt”, säger tillverkaren Chris Byars.
http://www.dn.se/nyheter/varlden/het-strid-om-ratten-att-bara-eldkastare-i-usa/
Ser bara framför mig en muslim som eldar upp en kristen skolklass på fem sekunder.Nu är ju eldkastare inte mycket mer än en plojgrej, makalöst oanvändbar sak.
Men principen gäller fortfarande ä.
Ser bara framför mig en muslim som eldar upp en kristen skolklass på fem sekunder.
Har du träffat några skollärare på sistone?Ja, vi får det samhälle vi förtjänar...
Men inget hindrar ju en terrorist från att skaffa eller bygga en eldkastare. Ge skolfröknarna utbildning och beväpning, ser de en någon med en massa tankar på ryggen och ett högtrycksmunstycke i händerna är det ju bara att dra sig undan.
Är det här för liberalt eller logiskt? Jag kan tycka att eldkastare börjar tendera i överkant av vad medborgerliga rättigheter bör innehålla.
Ett förslag om att förbjuda eldkastare har lett till en het debatt i USA. Kritiker hävdar att det är ett brott mot amerikanernas konstitutionella rätt att bära vapen. ”Det är löjligt”, säger tillverkaren Chris Byars.
http://www.dn.se/nyheter/varlden/het-strid-om-ratten-att-bara-eldkastare-i-usa/
Har du träffat några skollärare på sistone?
Anser du det vara lämpligt att de bär vapen?
Tja, som jag ser det är det inget som talar för att dom inte gör det. Visst är dom korkade precis som de var när jag var liten, men det är ingen anledning för mig att hindra dom.
Sen anser jag att de gör större skada när de ges timmatal var dag med nästa generation, än de om möjligt kunde åstadkomma med vapen....
Det här känns ivf som ett klockrent exempel på hur bra det kan fungera i ett land där alla får bära vapen i självförsvar. För i detta fall har ju vapnet inte hamnat i orätta händer och när dådet sedan utförs så är det ju väldigt enkelt för alla runtomkring att stoppa det eftersom att dom också bär vapen... eller?
http://www.dn.se/nyheter/varlden/teveteam-skots-till-dods-i-direktsandning/
Precis såsom vissa använder andra dåd i Sverige för att stödja sina teorier om hur man ska ändra på saker och ting för att allt ska bli bra, så är detta ett för mig ganska bra exempel på varför jag inte vill tillåta vapen till kreti och pleti. Chansen att stoppa ett vansinnesdåd ökar marginellt, risken att någon ska skada extra många i ett vansinnesdåd ökar stort.
Sedan undrar en del varför skolorna presterar dåligt, utöver det uppenbara kan det ju spela in när en massa folk sitter och spyr på hela lärarkåren.
I normala länder har lärare hög status, bra inkomst och betraktas som viktiga. Hjälp dem att komma dit istället.
Det här känns ivf som ett klockrent exempel på hur bra det kan fungera i ett land där alla får bära vapen i självförsvar. För i detta fall har ju vapnet inte hamnat i orätta händer och när dådet sedan utförs så är det ju väldigt enkelt för alla runtomkring att stoppa det eftersom att dom också bär vapen... eller?
http://www.dn.se/nyheter/varlden/teveteam-skots-till-dods-i-direktsandning/
Precis såsom vissa använder andra dåd i Sverige för att stödja sina teorier om hur man ska ändra på saker och ting för att allt ska bli bra, så är detta ett för mig ganska bra exempel på varför jag inte vill tillåta vapen till kreti och pleti. Chansen att stoppa ett vansinnesdåd ökar marginellt, risken att någon ska skada extra många i ett vansinnesdåd ökar stort.
Träffa några skollärare och prata med dem, så kommer du att förstå varför de har låg status.Sedan undrar en del varför skolorna presterar dåligt, utöver det uppenbara kan det ju spela in när en massa folk sitter och spyr på hela lärarkåren.
I normala länder har lärare hög status, bra inkomst och betraktas som viktiga. Hjälp dem att komma dit istället.
Sedan undrar en del varför skolorna presterar dåligt, utöver det uppenbara kan det ju spela in när en massa folk sitter och spyr på hela lärarkåren.
Edit. Alla lärare som på något sätt tvingar på eleverna sin politiska åskådning eller inte lyckas hålla sig neutral ska självklart avskedas direkt med dåliga vitsord. Och istället för att tvinga på barnen någon påhittad värdegrund så borde man lära dem att tänka själv och att tänka kritiskt. Jävla hjärntvätt de håller på med.
Skulle inte säga att lärare är underbetalda. Skiljer sej säkert en del mellan kommuner men av 3st närliggande här pendlar lönen mellan 25-31 varav dom lägsta saknar relevant utb eller har 0 erf, eller båda. Lägg till att en normal arbetsdag är 6-8timmar ink lunch + alla lovdagar där man kanske jobbar ett par timmar i genomsnitt.Sedan undrar en del varför skolorna presterar dåligt, utöver det uppenbara kan det ju spela in när en massa folk sitter och spyr på hela lärarkåren.
Skulle inte säga att lärare är underbetalda. Skiljer sej säkert en del mellan kommuner men av 3st närliggande här pendlar lönen mellan 25-31 varav dom lägsta saknar relevant utb eller har 0 erf, eller båda. Lägg till att en normal arbetsdag är 6-8timmar ink lunch + alla lovdagar där man kanske jobbar ett par timmar i genomsnitt.
Edit: detta är för f-skola låg mellan.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |