http://www.zdf.de/ZDFmediathek/beit...g/video/2702384/Gespraech-Jean-Claude-Juncker
Eu vill ta över länders vapenlagar, tur man inte är konspiratoriskt lagd.
Eu vill ta över länders vapenlagar, tur man inte är konspiratoriskt lagd.
Rekordbeslag av elpistoler i tullen
Tullen på Arlanda tog under årets tre första månader fler elpistoler och batonger i beslag än vad tullen beslagtog i hela landet de tre senaste åren, enligt SVT. Hittills i år har 1 269 batonger hittats av Tullverket mot 26 stycken under samma period förra året. För elpistoler har ökningen gått från 36 till 293.
Tullen vet inte vad den stora ökningen beror på.
A man with a concealed carry license stopped a shooter after the latter opened fire on a crowd of people at a nightclub in South Carolina early Sunday morning, according to WISTV.com.
After getting into a fight with another person, the 32-year-old suspect pulled out a gun and began to fire at a crowd of people gathered outside of the club, hitting and injuring four, WISTV reports. One of the victims, who holds a concealed-carry permit, shot back in self-defense, hitting the suspect in the leg.
The suspect has been charged with four counts of attempted murder. He was also charged for unlawfully carrying a weapon and for carrying one while committing a violent crime.
The concealed carrier who shot back won’t be facing any charges, as his permit to carry was valid.
Jepp, vapen räddar liv.Källa: http://thefederalist.com/2016/06/29/concealed-carrier-prevents-mass-shooting-at-sc-nightclub/
Nyhet från igår, inget i svensk media än, om någonsin...
"Media: It wasn't actually a mass shooting because no one died, so there's no reason to cover it."
"On behalf of the MSM, I hereby reject this story on the grounds that it does not fit the narrative.
Thank you. That is all."
Jag hoppas alla demokratiska krafter nu står upp mot Scania och övriga lastbilstillverkare.
Ännu en gång har ett helt onödigt fordon med alldeles för mycket lastutrymme hamnat i händerna på en galning som mördat civila.
Jag är Berlin. #Birgitta_Ohlsson
Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
Skönt att höra ????Puh, vi är iaf safe:
"Sverige har en plan och en beredskap, underströk Margot Wallström."
Dags för en ljusmanifestation mot Scania, Volvo och kanske framförallt Man nu.
Man är väl tyska, och med deras historik så bör vi ha en extra manifestation bara för att...Man?
Relativt säker det var en Iveco sist?
Vilket alltså bekräftar mina teorier om att Iveco har sämst förare med Scania strax efter.
De hade antagligen bara svängt fel.
Bra poäng, men en mass-skjutare i USA är ju kriminell. Jag menar att laglydiga medborgare antingen skall ha ett mycket gott försvar eller åtminstone rätten att försvara sig. I Sverige har man ingetdera.
För övrigt, angående din poäng, som jag förvisso förstår oich i viss mån delar - hur "bra" tror du Anders Behring Breivik skulle lyckats på ett NRA-konvent jämfört med ett SSU-läger i Sverige eller Norge?
Håller inte med, generösare vapenlagar skulle ge den papperslösa/nyanlända muslimen färre meter att köra.Tror hela poängen bland dessa nuts är att rikta in sig på svaga. Troe inte de skulle kliva in påett NRA konvent, när de kan ge sin på en grundskola. Generösare vapenlagar skulle bara ga fler nuts möjligheten.
Vad gäller kriminella som skjuter varann? Let so be it!
Vem lider? Inte jag. Skit ska skit ha. Låt dom dö, ingen sörjer.
Det är väl ingen som tror att en lastbil kan köras genom folkhav i 550m i Tel Aviv eller Dallas?
Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
Fast är det inte så att lastbilar använts som ett alternativ i områden där det varit svårt att få tag i effektivare vapen?
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|