var bara kikare som saknades...

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Bingo skrev:
...

"50-skyltar är heliga för mig" :rolleyes:

...B]

Jo, men 50-skyltar ÄR heliga!!!

I allafall de som jag bestämmer är logiskt placerade. De andra vettefan..... Halvheliga kanske..? :rolleyes:

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Om vi nu ändå ska klaga kan jag passa på att klaga på han med högskoleutbildning som hela tiden skriver utan stora bokstäver. Stor bokstav efter punkt, tack! Texten blir mycket lättare att läsa för oss andra då.

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Bingo skrev:
Jo, men du måste tänka på att de flesta här skriver som om de tror att omdömet sitter i hastighetsskyltarna. Och att de kör på ett helt annat sätt än de skriver och tycker att andra skall köra på. Skenhelighet kallas det och skenheliga är de. "50-skyltar är heliga för mig" :rolleyes:

MEN DU SKA GE FAN I ATT PANGA BACKSPEGLARNA PÅ BUSSAR DIN JÄVLA FLÅBUSE :mad:

:D
den bussen kunde kostat min vän livet
Vi kom körandes genom en rondel, och ut ur den så var det 2 filer, 1 till vänster och 1 till höger att välja på. Ut ur rondellen ner till avtagsvägarna så svänger vägen ca90grader, polaren tar högerfilen eftersom vi skall till höger. Bussen ligger i vänster filen. När min polare nästan är förbi bussen, då börjar bussfan svänga in i höger fil. Om han blinka kommer jag inte ihåg, det var helt ovidkommande vid denna situation. Saken är ju att han ser inte min polare som ligger i höger filen. Till höger om högerfilen så är det vägräcke. Jag befarar det värsta för jag vet att minpolare är brdvid bussen, själv ligger jag ca 20m bakom bussen. Precis när bussen bytt hela filen så tänker jag att nu e det kört, väntar på att höra krasljud o däckskrik. Men som genom ett under så ser jag precis då hur min polare slinker ut bak mellan bussen o vägräcket, han kan ha haft 20cm tillgodo där åt varsitt håll. Han hade tvärnitat i kurvan och lyckats dra sig så långt åt höger som möjligt och hade fan värsta turen som kom undan. Detta gjorde mig asförbannad över denna förbannade bussförare som gjorde filbytet, så efter att han svängt ut åt höger så körde jag ikapp honom och krasa backspegeln.........

Skiter om han såg min polare eller inte, hade han valt rätt fil ut ur rondellen som dessutom är enfilig och går räätt ut i högerfile så hade det inte hänt.

//R

Japp Bingo, jag kan vara busig. :)

Garpe

semper in primis
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Hojlös =(
Men för i hela helvetet... Bara för att killen halkar upp i 200 knutar så ska alla j-a käringar såga stackarn...
Jag tror fan inte nån härinne har rent mjöl i påsen... alla kör /har kört för fort nån gång...

Mavve

Guest
Bra att du vågar vara ärlig bmwjohan. Inte många som vågar det, det finns fegisar i överflöd här....

230+ på en 90-väg är ju att ta i lite, är det sen skog på båda sidor kan det vara kul om Herr Älge kommer och vill kolla på motorcyklar......

Att man har högskoleexamen betyder inte att man är smart heller :rolleyes:
Rent folkvett brukar man ändå komma längst med, samt ett strålande utseende :D

Att folk hackar på dig här är bara för att visa hur präktiga de egentligen inte är, men önskar att de vore.
Den som är helt utan synd skall kasta den första stenen :crash

750RR

Mavve

Guest
chrilleus skrev:
du skulle ha stannat och glott tillbaka :D

Jävla nötter det finns :p

/F. artdåre

hahahaha, det skall man göra :tummenupp

Jag brukar oftast köra före alla bilar till stoppljusen eller stopplikten. Sist satte det en gubbe i en bil som kollade sina höger/vänster och sen kom jag, det var helt fritt och hade varit det ett bra tag..... gubben fick motorstopp och kärringen bredvid glodde ilsket på mig. Jag glodde på henne i en "hel halv minut" för gubben klarade inte av att jag var bredvid...... :rofl

Kärringen var så arg :D inte minst gubben heller.

De borde inte köra bil längre :fakta

750RR

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
bmwjohan skrev:
man borde inte ens få en rättegång. dom borde bara ställa upp en mot en vägg och skjuta en i huvet.

Det kanske var självaste "Judge Dredd" som satt i bilen, och som just gjort sin bedömning.... DÖDA!!!!

/HW

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Före kraschen gjorde jag en strikt vetenskaplig (åja, den skiten/Red) enkätundersökning om vilken högsta hastighet folk här hade haft från en vecka tillbaka till enkättillfället. Var det inte så att långt över hälften hade kört över 200 och dryga 20% hade kört över 280 km/h. Och då talar vi alltså om vad som presterats på EN VECKA! Det var förresten uppmuntrande många som hade lyckats gå över 300 km/h.

Praktiskt taget alla hade kört så fort att kortet hade rykt på motorväg. Räknar vi bort 125:eek:rna kan vi ta bort "praktiskt taget" i föregående mening och säga att alla hade kört över "körkortsgränsen". Mot den bakgrunden är en del diskussioner av detta slag ganska förbluffande. Var kommer alla ifrån som tycker att man skall köra lagenligt. Eller är man präktig som en prost när man skriver här (och det verkar politiskt korrekt) och kör långt över sina begränsningar när man skall imponera på polarna. Det blir ganska konstigt när samma personer skall imponera på båda sätten.

Kör hårt, kör med omdöme. :tummenupp

Mavve

Guest
Bingo skrev:
Före kraschen gjorde jag en strikt vetenskaplig (åja, den skiten/Red) enkätundersökning om vilken högsta hastighet folk här hade haft från en vecka tillbaka till enkättillfället. Var det inte så att långt över hälften hade kört över 200 och dryga 20% hade kört över 280 km/h. Och då talar vi alltså om vad som presterats på EN VECKA! Det var förresten uppmuntrande många som hade lyckats gå över 300 km/h.

Praktiskt taget alla hade kört så fort att kortet hade rykt på motorväg. Räknar vi bort 125:eek:rna kan vi ta bort "praktiskt taget" i föregående mening och säga att alla hade kört över "körkortsgränsen". Mot den bakgrunden är en del diskussioner av detta slag ganska förbluffande. Var kommer alla ifrån som tycker att man skall köra lagenligt. Eller är man präktig som en prost när man skriver här (och det verkar politiskt korrekt) och kör långt över sina begränsningar när man skall imponera på polarna. Det blir ganska konstigt när samma personer skall imponera på båda sätten.

Kör hårt, kör med omdöme. :tummenupp

Min vän, Sankt Ivan :bow

750RR

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Mavve skrev:
Min vän, Sankt Ivan :bow

750RR
I tråden har helighet, halvhelighet och skenhelighet avhandlats. Nu har vi slutligen kommit in på de oheliga. :D

Se till att visa dig på banorna annars är jag inte din polare mer :fakta :D Ut och skruva med dig. :hej

rougie

Smile you just got fucked 4 life!
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
1000RR Repsol Replica
Viper skrev:
Jag håller med om att det är ett jävla puckat beteende, att köra i 230 på en jävla 90 väg, JÄVLA IDIOT! :fakta

// Viper

Körde 250+ på 70 väg idag vad ska du göra? pinga mig? :crash

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj

Mavve

Guest
Bingo skrev:
I tråden har helighet, halvhelighet och skenhelighet avhandlats. Nu har vi slutligen kommit in på de oheliga. :D

Se till att visa dig på banorna annars är jag inte din polare mer :fakta :D Ut och skruva med dig. :hej

Jag är bara ledig den 19 aug. och den 23 aug. sen heeela vecka 35 med :tummenupp resten präglas av jobb, jobb, jobb, jobb, jobb, jobb, jobb och lite jobb till :p

Min hoj är snart klar, jag väntar nästan bara på styrlager(läses: extramagasin till herr magnum) :rock

EM VE HÅ
//750RR

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
här kommer storyn igen, läs o försök förstå, allting e inte exakt på sin plats, bussen var tex mer åt höger o så, ...
läs o kolla min snygga teckning

den bussen kunde kostat min vän livet
Vi kom körandes genom en rondel, och ut ur den så var det 2 filer, 1 till vänster och 1 till höger att välja på. Ut ur rondellen ner till avtagsvägarna så svänger vägen ca90grader, polaren tar högerfilen eftersom vi skall till höger. Bussen ligger i vänster filen. När min polare nästan är förbi bussen, då börjar bussfan svänga in i höger fil. Om han blinka kommer jag inte ihåg, det var helt ovidkommande vid denna situation. Saken är ju att han ser inte min polare som ligger i höger filen. Till höger om högerfilen så är det vägräcke. Jag befarar det värsta för jag vet att minpolare är brdvid bussen, själv ligger jag ca 20m bakom bussen. Precis när bussen bytt hela filen så tänker jag att nu e det kört, väntar på att höra krasljud o däckskrik. Men som genom ett under så ser jag precis då hur min polare slinker ut bak mellan bussen o vägräcket, han kan ha haft 20cm tillgodo där åt varsitt håll. Han hade tvärnitat i kurvan och lyckats dra sig så långt åt höger som möjligt och hade fan värsta turen som kom undan. Detta gjorde mig asförbannad över denna förbannade bussförare som gjorde filbytet, så efter att han svängt ut åt höger så körde jag ikapp honom och krasa backspegeln.........

Skiter om han såg min polare eller inte, hade han valt rätt fil ut ur rondellen som dessutom är enfilig och går räätt ut i högerfile så hade det inte hänt.

//R

Bifogat

• buss.jpg
    buss.jpg
    76.2 KB · Visningar: 90
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...