Ursäkta mig... harkel harkel.
bmwjohan, du verkar precis fulltständigt tappad. Det spelar ingen roll om du viftar med högskoleexamen eller iqtest.
Vad är det som är svårt att förstå med situationen du målar upp?
Bengan o Lotta med 2 ungar i bilen sitter o lallar, och ska precis svänga av. En snabb koll i backspegeln, ingen där, och svängen påbörjas, blinkers behövs ju inte, ingen här.
Sen ser Bengan ett ljus i fjärran, och blir tveksam, och ställer sig i panik på hejdaren. Svisch så passerar du.
Konstigt ? Näe, inte ett jävla dugg.
Bilister på 90-väg är inte tränade att upptäcka hojjar i 230 km/h, och det är inte heller deras skyldighet. Det är inget dom ens kan tänka sig skall kunna ske, så hur ska dom kunna förutse situtationen?
Hela ansvaret för trafiksituationen ligger på dig när du kör så fort. Ingen annan trafikant kan ha ansvaret för att förutse ditt beteende - det är ju trots allt 'irationellast'. Att köra fort är kul, jag gör det själv. Men din fullständiga avsaknad av insikt av hur du påverkar andra trafikanter är skrämmande.
Om du förvånas över hur andra trafikanter uppfattar dig, är det då inte dags att ta sig en funderare över hur du påverkar trafiken omkring dig?
Kör gärna fort, men ta ansvar för det, och skaka inte bara på axlarna när du skrämmer skiten ur folk.
(Nej, jag känner inte dom i bilen.)
//B
bmwjohan skrev:
idag var jag med om något konstigt.
jag kommer på en lång raka på en 90 väg och håller runt 230-235 knutar.
framför mig börjar en mötande bil att svänga vänster utan att använda blinkers.
när dom ser att jag kommer i rätt hög fart så stannar dom mitt i min körbana och glor. man ser fyra ansikten klistrade i rutorna som bara glor allt va dom kan. det var bara kikarna som saknades för att dom skulle kunna se bättre.
... så kan man bara inte bete sig tycker jag.