Var det du???

Haell

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
Göteborg
Hoj
2012, Aprilia Tuono V4R APRC
När va det här?
Tjejens hoj vart stulen inatt och det va just en svart/vit/röd CBR av -97 års modell.
Mer info finns i http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=187202 tråden.

Det var på eftermiddagen mellan 14-15. På leden (Oscarsleden?) i riktning mot götatunneln, under statyn med kvinnan som står på en hög pelare och blickar ut över havet, Typ i svängen under sjöfartsmuseet och Henriksbergskrogen . Föraren hade enbart hjälm som skyddsutrustning. -Av kroppsform och klädsmak (Blå flanell-skjorta med någon form av mönster samt shorts (!) ) så var det en man.
Att jag la märke till honom var på grund av att han hälsade när vi kom mötandes.
Att det var en Honda CBR gissar jag bara. Men färgsättningen såg ut att stämma överens med en sådan. Svart platt front. Rödsvarta sidokåpor samt vit kant-aktig stjärt ( Såndär med gälar på sidorna.)
Jag kunde tyvärr inte beskåda reg-plåten.
Kan tyvärr inte hjälpa så mycket mer:(
 

Alstare

Ny medlem
Gick med
20 Jan 2006
Ort
G:a Masthugget
Hoj
K1 1k
Jag såg en kille i Sporthoj-tröja gå förbi fikarummet här på Volvo Lundby (närmare bestämt på O2) idag vid 14-tiden. Hann inte läsa namnet och har nog inte sett personen förut. Var det du?

Det var jag :)
Brukar inte direkt springa runt med SH-tröjan på mig på jobbet, och jag sitter på O3 så det är inte så konstigt om jag inte synts innan... :)

Sjukt att bli sedd utan bajken första gången nån ser en... Åker ju varje dag :)
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Det var jag :)
Brukar inte direkt springa runt med SH-tröjan på mig på jobbet, och jag sitter på O3 så det är inte så konstigt om jag inte synts innan... :)

Sjukt att bli sedd utan bajken första gången nån ser en... Åker ju varje dag :)


Aha OK. Ja, på vägen har jag nog inte sett dig. :hej
Jag hänger bara på O2 lite till och från, oftast utan Sporthoj-tröjan.
 

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Djefvulsön
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Aha OK. Ja, på vägen har jag nog inte sett dig. :hej
Jag hänger bara på O2 lite till och från, oftast utan Sporthoj-tröjan.

Jaha, så nu är det dags att springa på 02 med sporthojtröja då för att bli igenkänd?
De flesta är väl på semester nu, så jag kan nog sitta där i mitt hörn med SH-tröja bäst jag vill :)
 

Kalleman1

Ängel trots allt
Gick med
16 Feb 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
Ducce SS-S - 17, Eldstorm -02
Ni två som kört från Partille och tjötade lite med mig på Kornhallsfärjan, fick ni en go tur, och kom ni till Marstrand i lördags???
Blev lite konfunderad när ni svängde av mot Kovikshamn (?). Min Tjörntrip blev riktigt skööööön! :yoparty
 

NANO

NAKET ÄR SEXIGT
Gick med
6 Jan 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
Gsxr 1000 K7( förra hoj z1000-09,KTM 660-05)
Såg RICK idag i hans tajta cykelbyxor:D du cyklade ner för sankt paulibacken, du såg JÄVLIG SNABB ut (hehehe) undrar ifall han har vaxat bort håren på benen för att kunna cykla snabbare:va
 

Quest

För fort för tidigt
Gick med
1 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster
Svart street/speed? triple som jag hängde på från Tagene ut till Bohusbron. Jag satt på det röda monstret med jätteväskan på ryggen.
 

Wassblad

Allsmäktig
Gick med
20 Dec 2006
Ort
Uddevalla
Hoj
XT660R - 11
Åkte från Gbg hemåt mot Uddevalla på E6:an med bilen. Klockan var runt 14:00 kanske. Skulle precis köra om en lastbil då jag ser nått konstigt mitt i vägen som jag får väja för... det var en kedja.

En bra bit efter så jag även en hoj intill vägkanten. Såg inte var det var mer än att det var en streetfighter. Föraren syntes inte till så jag åkte vidare.

Det var ungefär vid Kungälv, var det du?
 

mackan89

Pimpstar nörd
Gick med
10 Jun 2007
Ort
Partille
Hoj
Crf 50
Du har aldrig tänkt på att det kan vara stulna hojar du ser? visst, det finns folk på forumet som kör utan nummer skyllt, men en nanna gång hade du sett en kille köra utan hjälm.. tror jag inte är många här som gör:va


kanske kanske inte :)

men dom som körde idag hade vanliga mc ställ å hjälm, kan ju vara stulet för de men tror inte de...
 

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Djefvulsön
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
en ktm å r1a vid wisselgren ...ni hade inga nummerplåtar :)

ni? :)

med tanke på hur vanligt det är att folk flyttar skylten, så kan det väl vara så att dem faktiskt hade plåtar som inte syns (oavsett argument från ägaren)
Flertalet av dem som säger att skylten syns när dem flyttat har inte sett hur det ser ut när de sitter på hojen, och bakhjulet är ivägen.
 

Rick

The silver bullet since 1978
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Sävedalen
Hoj
KTM 690 Enduro R -13
Såg RICK idag i hans tajta cykelbyxor:D du cyklade ner för sankt paulibacken, du såg JÄVLIG SNABB ut (hehehe) undrar ifall han har vaxat bort håren på benen för att kunna cykla snabbare:va

Brottarbyxorna äger! Håret på benen är kvar, men pungen är len :D



Röd hoj av något slag uiilllaade ståendes i regn förbi Liseberg mot korsvägen igår, var det du?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top