Var det du???

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Det där är lustigt, så fort man själv glider mellan köerna och passerar en annan hojåkare i kön så hakar de ofta på :)

Får man ju fritt spår och man ser eventuella MC-hatare som försöker preja hojen framför, och då vet man enkelt själv vart farorna finns ;)

Lite samma som att man gärna hakar på nån som kör för fort, fast en bit bakom, kommer det en snutkontroll kommer de plocka bilen framför :D

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Hoj med snuthäng upp o ner för övre husar nyss? ^^

Det va inte jag :rolleyes:

Vad är det för hojgrupp som kör sin runda ? kom från hellingsjö o dom körde mot bollebygd, ser ut o vara 8 sporthojar med en röd/vit R6 äldre årsmodel som sist, bland dom första är en blå R1a.

Odi

Black Water MC
Gick med
29 May 2006
Hoj
Thruxton 1200 R
Grå sporthoj, gul nakenhoj å en KTM mellan Åsa å Fjärås sön eftermiddag?

Zappa1

Not so Fast but Bad
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 PS
Mötte ett pucko idag på crosshoj i Bäckebol som drog på , utan hjälm eller skyddskläder tyvärr hann jag inte se vad det var för hoj eller reg.

2.3-16

Ny medlem
Gick med
30 May 2010
Hoj
CBR 900 RR
Om man blir påkörd av en hoj INNE i bältesspännarn får jag ju instinktivt säga att det inte direkt känns som någon som har körkort,eller iaf inte borde ha. Känns instinktivt faktiskt inte som det e förarens eget fordon.

I det med olyckor,framför allt fatala sådana,så tas det lite för sällan upp hur många av dem som sker pga otillbörligt bruk som det heter så vackert.
Skit samma om det saknas körkort eller moppen e stulen.

Å för att ta det ett steg längre e jag snarast förvånad över att det inte sker fler olyckor med EU mopparna,som mer eller mindre alla av nån anledning verkar vara klass2/25km;are eftersom de kommer på cykelbanor,utan regskylt...i 70-90km/h

Kalla mig gammal,kalla mig gringubbe...men jag undrar verkligen helt sakligt hur många av de olyckor som förs upp som MC relaterade som e "iordning" så att säga.
Å med det sagt..det händer att jag öppnar rullen så långt det håller på min egen moppe me. Inte tu tal om det,men NÄR det sker försöker jag iaf att göra det med andra utom räckhåll.

Med det sagt har jag verkligen njutit av en runda på småvägarna Åbro-Onsala-Kålltorp ikväll. :D

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
Vem var du som slangade 06:30 i Kungälv trodde först att jag drömde men så vaknade upp utav att du drog på som fan.
Vilken väckning alltså tänk å vakna upp till det varje dag.

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Om det va en Gixxer i täten och en röd R6 sist så va det vi!!!:tummenupp Och yes, det va jag sist :yoparty

Tack Neno...vi vet att jag ligger sist för att få en bättre överblick :tummenupp

Kan stämma utmärkt med en gixxer :)

Såg er 2 gånger igår :tummenupp

Sen va jag en sväng förbi bollebygd o piskade på gammla vägen mot hindås, mötte en svart gixxer 1000 med helt svartkläd skinställ + hjälm, som va på väg o köra vid runt 18 snåret, mins inte vad macken heter den som e nedanför långa backen o kommer ner till en rondel, undra vem de va

Sen tror jag Hindås pojken va o latja lite i rävlanda 2 gånger med en vit R1a som bräste bakhjul :yoparty mötte dig 2 gånger, de uppskattas, bräs mera :yoparty jag körde till hindås o bräste lite där okså.

mackan89

Pimpstar nörd
Gick med
10 Jun 2007
Hoj
Crf 50
Kan stämma utmärkt med en gixxer :)

Såg er 2 gånger igår :tummenupp

Sen va jag en sväng förbi bollebygd o piskade på gammla vägen mot hindås, mötte en svart gixxer 1000 med helt svartkläd skinställ + hjälm, som va på väg o köra vid runt 18 snåret, mins inte vad macken heter den som e nedanför långa backen o kommer ner till en rondel, undra vem de va

Sen tror jag Hindås pojken va o latja lite i rävlanda 2 gånger med en vit R1a som bräste bakhjul :yoparty mötte dig 2 gånger, de uppskattas, bräs mera :yoparty jag körde till hindås o bräste lite där okså.

åkte du med en annan hoj i härryda i lördags? mot hindås..

Dezeo

When in doubt, throttle out.
Gick med
24 May 2009
Hoj
Husqvarna 701 Enduro - 17 & Triumph Bobberville -66
vem vare som va stannade utanför Konsum på friggagatan precis? 20:10 typ. Slängde mig ut genom fönstret och försökte hälsa, men du kollade inte åt mitt håll.. :(

Edit;
SIGnaLement!
Svart braapbraap tröja på dig och en hojj med JÄÄÄVLIGT gött ljud! ^^

Vem var du som slangade 06:30 i Kungälv trodde först att jag drömde men så vaknade upp utav att du drog på som fan.
Vilken väckning alltså tänk å vakna upp till det varje dag.

Då lever man lyckligt! ^^

Last edited:

mackan89

Pimpstar nörd
Gick med
10 Jun 2007
Hoj
Crf 50
KTM motorvägen sävedalen vid innan 7 typ...

KTM DUKE gatan upp mot kapellplatsen från vasaplatsen...du?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati