Pinky skrev:
2190027
Och sist men inte minst så såg jag nån stackare nu för ca 1 timme sen stå mitt på busstorget i Mölnlycke och prata med en konstapel, om jag inte såg helt fel så var det en Thundercat eller en Ninja av ca -98 års modell? Vad hade du gjort för att reta upp konstapeln mitt på bussplanen? Eller stog ni bara och snacka lite skit kanske
?
Joodu, det ska jag tala om för dig...
Poliserna var faktiskt trevliga och det var kanske tur att de råkade vara där...
Jag hade nämligen lite meningsskiljaktligheter med en viss busschaufför som hade Mölnlycke som slutstation.
Jag hamnade bakom honom, såg att han låg o stressade en stackars övningsförare i bil. Låg bakom bussen ett tag o såg honom pressa 3-4 meter bakom bilen, vingla över heldragen linje o grejjer. Så jag låg bakom o blinkade på bussfan för jag tyckte han kunde lugna ned sig.
När han så svängde in på nästa busshållplats glev jag förbi, tutade och reste näven, som "vad fan håller du på med?".
Lägger mig sedan bakom Övningsföraren, på lämpligt avstånd, som man ska!
Efter ett tag kommer då bussen ikapp (han pinnade nog på bra) och gör sen likadant på mig, fast värre för att hämnas. Han ligger ca 2-3 meter bakom i 70 km/h. Då blir jag arg på riktigt...
Jag hoppar av hojen när han stannar nästa gång, ska gå in i bussen o snacka med honom, men det fick jag inte...
Hände lite mer grejer, som att han försöker köra över mig när jag står framför bussen och plockar upp min mobil för att fota honom (!), men i vilket fall så kör jag efter honom o träffar då på poliserna som råkade stå där för att de just haffat nån buse. Tyvärr kunde de inte göra så mycket, mer än att ge honom en avhyvling...
Den ene polisen körde själv hoj o tyckte också att det kanske inte är så bra reklam för Västtrafik om chauffören råkar plöja över en o annan knutte eller övningsförare under sin busstur...
Jag hittade lite skojsiga, kurviga vägar ned mot Hyssna sen iaf, så jag fick annat o tänka på!
(Sry för mastodontinlägget, men jag var ju tvungen o avreagera mig... Dessutom frågade han juh!
)