Var det du???

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Mcbrud skrev:
2176002 någon härifrån som var ute i ösregnet igår? körde förbi två hojar som fått stopp innan vägarbetet på nordre älv bron (kungälv). en ktm och en husaberg... ni såg iaf inte ut att ha så kul i det kommande skyfallet på motorvägen när ni låg bakom mig och körde.
//Sofia

Det var nog Robertzon med kompis!! :D

Mcbrud

Guest
Rasorblade skrev:
2176245 Det var nog Robertzon med kompis!! :D

Vem det än var så såg de inte så glada ut där de först stod och försökte få igång den ena hojen och sedan när himlen öppnade sig och de var tvugna att ligga på motorvägen i skyfallet. Tyckte riktigt synd om dem...

AndersIvar

Medlem
Gick med
27 Apr 2005
Hoj
GSX-R 1000
Silvrig SP1? på vägen mellan Lerum och Olofstorp ikväll vid 17.30? Vi såg nog båda lite ansträngda ut med att hälsa i kurvan men det gick ju bra!

Calle^^

Bara ett år kvar!!
Gick med
25 Jun 2005
Hoj
No bajk
Mötte precis 2 hojar i hamnen.. Ni kom från rakan vid arken.. Tror att den ena hade en sporthoj.com-tröja.. Såg inte hojarna för ni låg så nära röva på en lastbil.. Kanske va den ena cbr lite gul tror ja :va

Showtime

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
R6 race -17, R6 race -13, z800 -15
Calle^^ skrev:
2184835 Mötte precis 2 hojar i hamnen.. Ni kom från rakan vid arken.. Tror att den ena hade en sporthoj.com-tröja.. Såg inte hojarna för ni låg så nära röva på en lastbil.. Kanske va den ena cbr lite gul tror ja :va
hehe de va jag och Zajtar du mötte! hade min SH tröja på mig.. körde en blå gixxer, o zajtar en gul honda..

eXite0o

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Hoj
2009.Yamaha r1
Någon?

såg en gul Blade utanför worldclass gymmet i landala i går någon härifrån?

:banana

Backblade

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2004
Hoj
Ingen
Såg en snubbe rulla i snigelfart ca kl 17.30 nånting och putta med benen verkar det som i Mölnlycke. Trodde det var en moppe först ^^

Sorry för att jag inte stannade och frågade hur det är fatt :tungan

Körde min blåvita gixxer med ryggsäck.

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Såg lite allt möjligt idag men bl a en speed triple om jag inte såg fel på väg ner för kallebäck, jag åkte uppför :tungan.

Tror även jag såg en röd cbr 1000 ute vid Hjuvik med en :tuttar på pallen. Du körde in mot land och jag körde ut mot Öckerö, vi hejade även lite coolt på varandra, yeah :hihi.

Och sist men inte minst så såg jag nån stackare nu för ca 1 timme sen stå mitt på busstorget i Mölnlycke och prata med en konstapel, om jag inte såg helt fel så var det en Thundercat eller en Ninja av ca -98 års modell? Vad hade du gjort för att reta upp konstapeln mitt på bussplanen? Eller stog ni bara och snacka lite skit kanske :)?

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
va det ingen som såg mig idag ??

ja mötte två st på e6 vid mölndal ja körde3 från stan och dom mot stan, ja tror det var en röd/gul gixxer den andra hann jag inte se...

Henkepenk

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
-
Jag såg en super duke och nån sorts sporttourer som tjyvtankade lite fräckt på shell på mölndalsvägen.

Fråga mig inte varför jag var där...

atex Radeo

..you bet!
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
Honda
Har just stapplat in efter att ha nattat hojen... :3freak Gick upp o hoppade på den vid 8:45 imorse... Sen bar det av med några polare (och ett antal andra) till Halden via småvägar. Ca 200 hojar som mest skulle jag tro.
Det var iaf strålande sol norröver idag o de norska våfflorna var smaskens. Var det någon mer härifrån?

:trött :trött

Hård

Retro-sportis
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
YZF 600
Pinky skrev:
2190027
Och sist men inte minst så såg jag nån stackare nu för ca 1 timme sen stå mitt på busstorget i Mölnlycke och prata med en konstapel, om jag inte såg helt fel så var det en Thundercat eller en Ninja av ca -98 års modell? Vad hade du gjort för att reta upp konstapeln mitt på bussplanen? Eller stog ni bara och snacka lite skit kanske :)?
Joodu, det ska jag tala om för dig... :lol
Poliserna var faktiskt trevliga och det var kanske tur att de råkade vara där...
Jag hade nämligen lite meningsskiljaktligheter med en viss busschaufför som hade Mölnlycke som slutstation. :fatta!

Jag hamnade bakom honom, såg att han låg o stressade en stackars övningsförare i bil. Låg bakom bussen ett tag o såg honom pressa 3-4 meter bakom bilen, vingla över heldragen linje o grejjer. Så jag låg bakom o blinkade på bussfan för jag tyckte han kunde lugna ned sig.

När han så svängde in på nästa busshållplats glev jag förbi, tutade och reste näven, som "vad fan håller du på med?".
Lägger mig sedan bakom Övningsföraren, på lämpligt avstånd, som man ska!
Efter ett tag kommer då bussen ikapp (han pinnade nog på bra) och gör sen likadant på mig, fast värre för att hämnas. Han ligger ca 2-3 meter bakom i 70 km/h. Då blir jag arg på riktigt...
Jag hoppar av hojen när han stannar nästa gång, ska gå in i bussen o snacka med honom, men det fick jag inte... :rolleyes:

Hände lite mer grejer, som att han försöker köra över mig när jag står framför bussen och plockar upp min mobil för att fota honom (!), men i vilket fall så kör jag efter honom o träffar då på poliserna som råkade stå där för att de just haffat nån buse. Tyvärr kunde de inte göra så mycket, mer än att ge honom en avhyvling...
Den ene polisen körde själv hoj o tyckte också att det kanske inte är så bra reklam för Västtrafik om chauffören råkar plöja över en o annan knutte eller övningsförare under sin busstur...

Jag hittade lite skojsiga, kurviga vägar ned mot Hyssna sen iaf, så jag fick annat o tänka på! :)
(Sry för mastodontinlägget, men jag var ju tvungen o avreagera mig... Dessutom frågade han juh! :hihi )

Rojep

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2005
Hoj
2007 Aprilia RSV 1000 R
Såg ett par sporthojar idag, men orutinerad som jag är så såg jag inte vad det var. Jag var lite ovan vid vinkningar. Jag fick aldrig sådan cred med körskolehoj och/eller övningsskylt! :)
Men nu när jag körde min Ducce Monster S4 skulle alla vinka. Trevligt!
Hur som helst, mötte ett par sporthojar på E20 när jag tog mig hem från Skövde. Var det du? :)

eXite0o

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Hoj
2009.Yamaha r1
Miss_Orchidee skrev:
2190029 va det ingen som såg mig idag ??

ja mötte två st på e6 vid mölndal ja körde3 från stan och dom mot stan, ja tror det var en röd/gul gixxer den andra hann jag inte se...

Var nog jag och min polare en aprilia och en gixxer ;) :tummenupp

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Hård skrev:
2190502 Lång berättelse om idiot till busschaufför...

Bra gjort, kör man buss så får man ta mig fan tänka på att det just är en buss och ingen moppe man glider runt i. När jag såg dig så tänkte jag hur i helvete du hade hamnat mitt på bussplanen med konstapen bredvid dig :hihi.

Jag hade ju iaf rätt i att det var en Thundercat då, yay :banana

Modify

Kroppskonstutövare
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
N/A
Någon som känner igen sig? :)

25/5 ~20:00 strax innan Mölndal.

Hojen flög om precis till höger om mig och jag han se att hojen var svart o gick hyffsat ;) fort när den kryssade mellan filerna och efter den kom en 9-5:a med häftiga blåa discoljus i full gång :)

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Nån här som var ute på söderleden vid frölunda torg lite innan 15? Va en vit hoj med lite rosa på sig och en svart/gul hoj. Hann aldrig se vad det var dock. :)

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept