Var finns alla "lik"

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
Hej

någon som vet var alla RS250 :eek:r har blivit av . inte en enda till salu.

söker ett rullande chassie eller liknande . men hittar ingenting . borde ju finnas container vis med grejor och gamla lik !

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Inte det ni är ute efter här kanske, men jag sitter på en RD350 LC2 (fullt fungerande skick) om någon ville ha...

TNK

Va!
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Derbi Senda Aprilia RS 250 -95 TZ 125-96 TNK 50cc
Har inte en aning:confused:Min är inte till salu sorry:)

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
Inte det ni är ute efter här kanske, men jag sitter på en RD350 LC2 (fullt fungerande skick) om någon ville ha...

njää söker som sagt en RS250 .. vilket inte borde vara helt ovanlig då de var ganska populära racehojar

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Vårat team köper/säljer mycket racehojar. Till i år fick vi förfrågan från 4st som ville köpa just lite billigare/äldre Honda RS250R. Vi hittade INGA! Dock sålde vi en året innan i nästan den kategorin till ok pris. Den har vi nu på gång att förmedla vidare till en som letat sådan hoj.

I år har jag bara sett ett chassie till salu från en 1993 på ebay och den skenade iväg bra i pris! Samma gäller ofta hojarna. Dom säljs för mycket mera nu än för 2-3 år sen om dom är till salu. Oftast så behålls dom av dom som äger dom nu. Dom säljs sälllan som lik. Ska man ha lik borde det dock finnas sånna bland dom gamla SP250-hojarna. Men även bland gat-250 är det stor efterfrågan på just nu.

Last edited:

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600
Vårat team köper/säljer mycket racehojar. Till i år fick vi förfrågan från 4st som ville köpa just lite billigare/äldre Honda RS250R. Vi hittade INGA! Dock sålde vi en året innan i nästan den kategorin till ok pris. Den har vi nu på gång att förmedla vidare till en som letat sådan hoj.

I år har jag bara sett ett chassie till salu från en 1993 på ebay och den skenade iväg bra i pris! Samma gäller ofta hojarna. Dom säljs för mycket mera nu än för 2-3 år sen om dom är till salu. Oftast så behålls dom av dom som äger dom nu. Dom säljs sälllan som lik. Ska man ha lik borde det dock finnas sånna bland dom gamla SP250-hojarna. Men även bland gat-250 är det stor efterfrågan på just nu.

Det är min RS du pratar om. Saknar den.:gråta

Black Francis

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Hoj
Honda RS125R
Hmm... om du är sugen på ett Aprilia RS chassi kan jag möjligen tänka att sälja av ett registrerbart chassi.. Komplett utan motor... Men det här är väl inget salu forum!

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
1. Finns inte särskilt många Aprilia RSV250 här i Sverige.

2. Används ofta i racingsammanhang = kraschas, slits och skadas = plockas isär när dom börjar bli obrukbara/för kostsamma att repareras och säljs därefter i delar.

3. Börjar få några år på nacken.

Lägg därtill att det finns en stor efterfrågan på dessa hojar och lägger man ihop allt detta så blir det svårt att få tag på dom.

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
1. Finns inte särskilt många Aprilia RSV250 här i Sverige.

2. Används ofta i racingsammanhang = kraschas, slits och skadas = plockas isär när dom börjar bli obrukbara/för kostsamma att repareras och säljs därefter i delar.

3. Börjar få några år på nacken.

Lägg därtill att det finns en stor efterfrågan på dessa hojar och lägger man ihop allt detta så blir det svårt att få tag på dom.

4. Kraschkåpor och annat plockas av och mer eller mindre oanvända gatdelar plockas på, och hojen säljs som en "lågmilare i fint skick"

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Jag vill köpa oreggat vurpat skuret fult lik, aprilia RS250 då alltså, behöver inte mkt mer än en papperslös ram med sving och hjul eg.

och en RD350 motor, gärna med fuggar med pipor behövs ej.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC