Var inte detta en billig försäkring?

GSX-Robban

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSXR K5 -SÅLD-
Blev sugen att köra hoj nu när vädret tillåter. Så jag ringde Salu Ansvar.
De skulle ha 7000:-/år för en halvförsäkring. Och ändå inte högre självrisk än vad jag har nu(tror det var 3-4000:) Det är halva priset mot vad jag betalar idag med Folksam, och ungefär samma som Folksam begärde när jag hade garageförsäkring!
Tyckte det lät billigt så jag var tvungen att be henne kolla så att allting stämde .
Slog till direkt! Så nu ska jag ställa på hojen och ut o köra:D

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Har hittat den Retta:)
Då ska jag ringa dit jag också. Är sugen på att inhandla en R6:a men som sagt, plånboken säger nej till de ställen jag ahr kollat upp:gnissla

GSX-Robban

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSXR K5 -SÅLD-
Ankan_84 skrev:
2665642 Då ska jag ringa dit jag också. Är sugen på att inhandla en R6:a men som sagt, plånboken säger nej till de ställen jag ahr kollat upp:gnissla

Ja gör det! Hon sa att de var mycket dyrare förr men att de precis hade ändrat sitt system. Är förresten en helårsfösäkring, kan endast sägas upp om man ställer av hojen. Helt plötsligt har man råd att ha den påställt året runt...:tummenupp

Joockey

Med lem
Gick med
11 Aug 2006
Hoj
Honda NSR 125 R -91
Själv har jag en halvförsäkring på 733 kr/år! :D Det kallar jag billigt!

Visserligen är det kanske lite skillnad på en liten nsr från 91 och en gixxer från 05. :tungan

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Stulen
GSX-Robban skrev:
2665636 Blev sugen att köra hoj nu när vädret tillåter. Så jag ringde Salu Ansvar.
De skulle ha 7000:-/år för en halvförsäkring. Och ändå inte högre självrisk än vad jag har nu(tror det var 3-4000:) Det är halva priset mot vad jag betalar idag med Folksam, och ungefär samma som Folksam begärde när jag hade garageförsäkring!
Tyckte det lät billigt så jag var tvungen att be henne kolla så att allting stämde .
Slog till direkt! Så nu ska jag ställa på hojen och ut o köra:D

säker på att den inte gäller enbart till nyår? :tungan

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
hos folksam får jag betala 4303:- halv/helår för en GSXR 750 -98

Renen

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha R1
På en R1-00 halvförsäkring skulle jag få betala 6000 riksdaler.Tycker det var helt ok...

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Var ni också tvungna att ha hemförsäkringen hos dom för att få teckna?

8445kr halv/helår på mig för min hoj. 25 år, bor centralt i västerås.

GSX-Robban

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSXR K5 -SÅLD-
T.Jonasson skrev:
2665825 Var ni också tvungna att ha hemförsäkringen hos dom för att få teckna?

8445kr halv/helår på mig för min hoj. 25 år, bor centralt i västerås.

Vet inte om jag var tvungen men jag tog den ändå, skulle ändå byta..

Helförsäkring skulle kosta 16000 /år för mig, 26år

[- sNaIjK -] skrev:
2665702 säker på att den inte gäller enbart till nyår? :tungan

Haha, nej det skulle fan vara bittert...
:huvet

Last edited:

preemer

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2006
Hoj
ZX10rr-06, svart
Betalar 404:- månaden halvf helår hos Folksam för en Cbr 954-02, iofs 36år men det känns ok men kollar alltid upp andra bolag varje år. Bytte förs på bilen nu och kom ner från 7373:- till 3405:- med fria mil samt självrisk på 3000:-. Det gäller att kolla ordentligt för det verkar svänga ordentligt.

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
GSX-Robban skrev:
2665849 Vet inte om jag var tvungen men jag tog den ändå, skulle ändå byta..

Helförsäkring skulle kosta 16000 /år för mig, 26år

Ok! Jag har redan hemförsäkring genom facket, men man kan ju ha två, det var ju rätt förmånligt pris :)
Fast jag tar det nog till våren när det är dags, betalar endast 81 kr/mån i garageförsäkring via IF nu :tummenupp

Tror det var ungefär 16000 hel för mig också.

preemer skrev:
2665864 Betalar 404:- månaden halvf helår hos Folksam för en Cbr 954-02, iofs 36år men det känns ok men kollar alltid upp andra bolag varje år. Bytte förs på bilen nu och kom ner från 7373:- till 3405:- med fria mil samt självrisk på 3000:-. Det gäller att kolla ordentligt för det verkar svänga ordentligt.

Var har du bilen försäkrad?

Last edited:

preemer

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2006
Hoj
ZX10rr-06, svart
T.Jonasson skrev:
2665866 Ok! Jag har redan hemförsäkring genom facket, men man kan ju ha två, det var ju rätt förmånligt pris :)
Fast jag tar det nog till våren när det är dags, betalar endast 81 kr/mån i garageförsäkring via IF nu :tummenupp

Tror det var ungefär 16000 hel för mig också.

Var har du bilen försäkrad?

Förut Tennant som var billiga men höjde premien så jag kollade SVELAND i Hässleholm.. kolla premieberäkningen på deras sida. Jag bokade direkt men tyckte det var väl billigt så jag ringde och då fick jag ett pris på ca 5600:- så jag tackade för mig å beställde på deras hemsida för att kolla hur det skulle stämma, med tanke på att dem garanterade priset på nätofferten. Kom ett brev på posten, alla regler var normala och priset va på 3400:- helf helår med fria mil. Jag kör en BMW 318 m-sport modell 01.Sparade in nästan hela hojförsäkringen...:tungan

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
preemer skrev:
2665881 Förut Tennant som var billiga men höjde premien så jag kollade SVELAND i Hässleholm.. kolla premieberäkningen på deras sida. Jag bokade direkt men tyckte det var väl billigt så jag ringde och då fick jag ett pris på ca 5600:- så jag tackade för mig å beställde på deras hemsida för att kolla hur det skulle stämma, med tanke på att dem garanterade priset på nätofferten. Kom ett brev på posten, alla regler var normala och priset va på 3400:- helf helår med fria mil. Jag kör en BMW 318 m-sport modell 01.Sparade in nästan hela hojförsäkringen...:tungan

Tack för tipset, de var mycket billigare än mitt nuvarande! :tummenupp

LILAB

Väntar...
Gick med
29 Mar 2006
Hoj
KTM 450 EXC/SM
GSX-Robban skrev:
2665651 Ja gör det! Hon sa att de var mycket dyrare förr men att de precis hade ändrat sitt system. Är förresten en helårsfösäkring, kan endast sägas upp om man ställer av hojen. Helt plötsligt har man råd att ha den påställt året runt...:tummenupp

har också tecknat försäkring hos salus ansvar 10300 halv helår dock med helt nytt kort + att hojen är importerad.
Stämmer att det är en helårsförsäkring men det går bra att betala den månadsvis.
Alltså så behöver man bara betala för dom månaderna som man har hojen påställd.
Vi har ju lite kortare sesong här uppe....
Brr -12 grader nu och vitt ute, får värma sig med att hojen står i vardagsrummet.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024