Bananen
Guest
Var det någon som visste hur försäkringen gäller på bankörning eller???????
LILAB skrev:2666057har också tecknat försäkring hos salus ansvar 10300 halv helår dock med helt nytt kort + att hojen är importerad.
Stämmer att det är en helårsförsäkring men det går bra att betala den månadsvis.
Alltså så behöver man bara betala för dom månaderna som man har hojen påställd.
Vi har ju lite kortare sesong här uppe....
Brr -12 grader nu och vitt ute, får värma sig med att hojen står i vardagsrummet.
Bananen skrev:2666220Var det någon som visste hur försäkringen gäller på bankörning eller???????
T.Jonasson skrev:2666224Till mig sa dom att man betalar lika mycket året runt, vare sig den är påställd eller avställd?
GSX-Robban skrev:2666229
Frågade om det, de sa att du har rätt att säga upp den om du ställer av..
GSX-Robban skrev:2666217Jo men det kostar väl lika mycket att ersätta personskador oavsett ort. Eller är det dyrare i Västerås?
sx-pojken skrev:2666250hade hojen påställd 2 mån. innan en idiot skippade väjningsplikten och jag fick hälsa på i i hans dörr....
nu ska mitt bolag ut med närmare 300-400k i ersättning för det...+ ytterligare pengar av en separat olyckfallsförsäkring....
wonderwizard skrev:2666268Om det inte var ditt fel, så ska det väl ändå gå på HANS försäkring
Bananen skrev:2666220Var det någon som visste hur försäkringen gäller på bankörning eller???????
iof kan de bero på lågsesong å de kanske vill locka till nya försäkringar under vintern?TomasG skrev:2668156Är ingen expert men är det bara jag som tycker att premiena sjunker istället för en höjning?
Jag betalde 16500 halv/helår hos folksam i år med smc rabatt..
Skulle få betala 13200 hos salus nu.
Har inte kollat med folksam.
Kenya skrev:2668167Ringde Salus Ansvar:
Hel /hel 22.596:-
Halv /hel 8.317:-
Folksam:
Hel/Hel 48.438:- (går att ställa av)
halv/hel 16.037:- (går att ställa av)
Ringde även till LF och den gubben gjorde tidigt klart att han inte var intresserad att ha mig som kund. Trots skadefri i 8år säger han att LF inte tecknar försäkringar på "sporthojar" med kunder som inte har alla försäkringar samlade där...
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |