Var inte detta en billig försäkring?

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Hörde mig nyss för om försäkring på en gsxr 750 -00. Fick jäkla bra pris, 5800 halv / helår. Dock slog det mig när jag lade på att hon aldrig frågade mig om personnr eller körkortsår. Iofs kanske hon kunde se mitt telefonnummer och få info därifrån? Aja, bra priser verkar de ha iaf.

Henke_N

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
Cbr600rr -06
Känns som om jag just vann på försäkringslotteriet.. 2300kr halv/hel för min gammelhoj.. Men är det någon här som har någon erfarenhet av Salusansvar? Har det strulat något med att få ut ersättning om det skulle hända ngt?

chabbe

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2006
Hoj
Honda CBR 600 RR
Försäkring

GSX-Robban skrev:
2665636 Blev sugen att köra hoj nu när vädret tillåter. Så jag ringde Salu Ansvar.
De skulle ha 7000:-/år för en halvförsäkring. Och ändå inte högre självrisk än vad jag har nu(tror det var 3-4000:) Det är halva priset mot vad jag betalar idag med Folksam, och ungefär samma som Folksam begärde när jag hade garageförsäkring!
Tyckte det lät billigt så jag var tvungen att be henne kolla så att allting stämde .
Slog till direkt! Så nu ska jag ställa på hojen och ut o köra:D

Tja jag tänkte ringa Salu ansvar försäkring har du deras tele nr
skulle va jätte vänligt
Hälsningar Chabbe

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Helförsäkring på min ZX7R hos salusansvar ligger på hela 2200 kronor om året :yoparty

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
tyvärr ingen nu = (
GSX-Robban skrev:
2665636 Blev sugen att köra hoj nu när vädret tillåter. Så jag ringde Salu Ansvar.
De skulle ha 7000:-/år för en halvförsäkring. Och ändå inte högre självrisk än vad jag har nu(tror det var 3-4000:) Det är halva priset mot vad jag betalar idag med Folksam, och ungefär samma som Folksam begärde när jag hade garageförsäkring!
Tyckte det lät billigt så jag var tvungen att be henne kolla så att allting stämde .

hur länge har du haft körkort..?

mvh

GSX-Robban

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSXR K5 -SÅLD-
goba skrev:
2666122 hur länge har du haft körkort..?

mvh

I 2 år ungefär. Blev dock av med det 2005. Vet inte om de tar med det i beräkningarna. Vet att If och LF gör det. De ville ha ca 60000 om året för helförsäkring sist jag kollade...

Renen

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha R1
Jag har då bara haft det sen 2006-09-18, och fick en försäkring på 6000:- för en halv/helår.Och det var på en R1-00....:tummenupp

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Hitta en försäkringstråd på ett hojforum verkar många kunna hitta, men ett telefonnummer till ett försäkringsbolag verkar vara svårare
Eniro, hitta.se och försäkringsbolaget måste ta sig en funderare hur de ska hitta ut till potentiella användare/kunder:
http://www.salusansvar.se/ingetforbund/home.aspx

Swedie, tror du inte de behöver en annonsplats här på sporthoj.com?

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
tyvärr ingen nu = (
Renen skrev:
2666134 Jag har då bara haft det sen 2006-09-18, och fick en försäkring på 6000:- för en halv/helår.Och det var på en R1-00....:tummenupp

jo men du e 25 o bor i piteå..... d e väll rätt lugnt där uppe förutom festandet...eller..???:D

FireSalle skrev:
2666140 Hitta en försäkringstråd på ett hojforum verkar många kunna hitta, men ett telefonnummer till ett försäkringsbolag verkar vara svårare
Eniro, hitta.se och försäkringsbolaget måste ta sig en funderare hur de ska hitta ut till potentiella användare/kunder:
http://www.salusansvar.se/ingetforbund/home.aspx

Swedie, tror du inte de behöver en annonsplats här på sporthoj.com?

håller me,!!!,,en sida med alla f-bolag i sverige som försäkrar sporthojar....:tummenupp

mvh

Last edited:

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Ringde nyss, 13464:- Halv/Helår för en R1 -00, 23 år, Västerås.. Va inte så jättebilligt... Kanske inte dyrt heller iofs..

RedKnight

Bränt gummi luktar gott
Gick med
23 May 2006
Hoj
En sån där ..... Ninja
GSX-Robban skrev:

Då har du tur, när jag ringde så sa de 19000/hel /hel men när jag bad de dubbelkolla så sa de 84000 /hel/hel. Antar att de inte ville försäkra då eller?:gnissla

GSX-Robban

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSXR K5 -SÅLD-
RedKnight skrev:
2666195 Då har du tur, när jag ringde så sa de 19000/hel /hel men när jag bad de dubbelkolla så sa de 84000 /hel/hel. Antar att de inte ville försäkra då eller?:gnissla

Ja det var ju en jäkla skillnad.. Undrar hur det kan bli sån stor skillnad.

GSX-Robban

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSXR K5 -SÅLD-
sx-pojken skrev:
2666209 blir så mycket person-skador av hoj-åkning..det är det som kostar...inte material-skadorna.....

Jo men det kostar väl lika mycket att ersätta personskador oavsett ort. Eller är det dyrare i Västerås?:)

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping