Var jag värst idag?

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Hoj
En orange
115-120mil hem från nån liten håla i Tyskland på en -90ans Africa Twin. 12-13 timmar kanske, 6 timmar exakt från brofästet i Malmö med 3 stopp i alla fall :)

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
120 mil i helgen, Vänern runt i fredags efter jobbet, Vättern runt i lördags tsm med skövdegänget och hem idag. Kört på en vit Kawa Z750 som jag snodde av en kompis över helgen. :tummenupp

Last edited:

Litenochklen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Jun 2015
Hoj
En gammal vän.
I förra veckan vaknade jag vid halv sju på morgonen och låg i tältet och filosoferade lite när jag hörde regndropparna mot tältduken. Upp snabbt och packade ihop mina grejor och iväg. Rullade ut från campingen vid Nurnberg vid 07:00. och då hade det börjat spöregna. Målet för dagen var att köra ca. halva Tyskland. Efter en liten stund slutade det att regna och trafiken glesnade och milen rullade undan. Vid första tankningen hade solen börjat skina och vägen var nästan tom så jag undersökte ur snabbt man kan tömma en tank. Det gick på ungefär 40 minuter. Efter fyra timmar hade jag kommit 50 mil, ungefär så långt som jag hade tänkt köra för dagen men klockan var bara 11. Jag flyttade fram dagsetappen till Lübeck och körde vidare. Vid tretiden var jag i Lübeck men där var det kallt och duggregnade. Det kändes måttligt inspirerande att slå upp tältet så jag tänkte att jag åker upp till Puttgarden och åker över till Danmark. Vid fem var jag vid färjelägret och 18:30 var jag rätt hungrig när jag rullade jag av i Rödby. Jag gled vidare till Köpenhamn för en rejäl middag på McDonalds och hade ätit klart 20:20. Fan, jag tar bron över till Sverige. Nu är det väl inte så svårt att gissa var det här slutade...

Summering:
Nürnberg - Örebro. 155 mil på 19 timmar och 15 minuter.
En Suzuki SV650 drar strax över en liter milen vid konstant fullgaskörning.
Sju tankstopp behövs.
Armbågarna smärtar värre än arslet.

hjälm.JPG

DieselSverige

Gudomlig sporthojare
Gick med
31 May 2013
Hoj
Enfield India
2015-05-19, 00:12, Essingeleden, Sthlm, Sverige.
IMGP5357.JPG

2015-05-20, 00:16, Nordkap, Norge.
IMGP5385.JPG

2015-05-22, 19:00, Gibraltar, British Overseas Territory.
IMG_5516.JPG

2015-05-24, 22:00, Skärholmen, Sverige.
IMGP5506.JPG

6 dygn.
En hoj.
En förare.
1200 mil.

Moderator kan stänga tråden nu... :hihi

Last edited:

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Tävlar i andra änden.
1.6km i år...Totalt..
Räckte för att påvisa att hojen fortfarande läcker olja.:huvet

Men, hustrun är borta en dryg vecka senare i aug, då j-ar.....

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Hoj
YZF-R1
I förra veckan vaknade jag vid halv sju på morgonen ................

Summering:
Nürnberg - Örebro. 155 mil på 19 timmar och 15 minuter.
En Suzuki SV650 drar strax över en liter milen vid konstant fullgaskörning.
Sju tankstopp behövs.
Armbågarna smärtar värre än arslet.

Sjukt imponerande detta med :Bugar

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Triumph 800xc -11
Sjukt imponerande detta med :Bugar
Fast om man kör en körning på 155 mil så borde man bli rätt besviken när man senare upptäcker att man var mindre än en timmes extra körning från en Ironbuttkörning. :)

Min längsta dagskörning är en 1000miles Ironbutt och längsta på en 14 dagars period är 852 mil.
Då jag ägt hojen i 2 dagar hade jag kört ca 200 mil efter en snabbtitt på Nordkap.

Last edited:

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Japp, stäng tråden. 6 Ironbutt (med marginal) på raken! :Bugar och :rock med ett uns av :dummer Fast, det finns en 10/10th. 10x1000 us miles på 10x24 timmar. Finns alltid nån som är värre.

Nej för helvete! Inte stänga: nu skall jag ut en sväng i helgen:
Jag skall köra Alpenmarathon www.alpenmarathon.com på lördag.
Minst 90 mil på max 18 timmar, och en jädra massa bergspass.

Över 300 anmälda, och jag hoppas som enda svensk att kunna haka på en grupp med ambitioner att klippa några ytterligare godbitar utöver standardruttens passagekontroller.

Här är min Spotwallalänk till själva alpracet:
https://spotwalla.com/tripViewer.php?id=e55855c0a72c80e40

Startar lördag morgon

Men, det är ju en resa dit och en resa hem också. Här är hela allihopa:

https://spotwalla.com/tripViewer.php?id=e55555c0a67569072

Blir det 400, 500 eller 600 mil i helgen?
Det spelar faktiskt ingen roll. Huvudsaken är att man har roligt.
"Värst" kan någon annan få vara.

Jag skall försöka komma ihåg att sätta pluppar på Spotwallakartan vid varje bergspass, men jag vet att det är risk att missa ibland när man är uppslukad av körningen.

66,73 timmar från Nordkap till Gibraltar, challenge accepted!

Mja, att bara köra den sträckan var inte riktigt det som var grejen i Diesels historia.
i Ironbuttvärlden så ägs körningen NG72 av IBA Finland.
Det var dom som spikade den, och det är dom som certifierar körningar som gör anspråk på att vara körda enligt de specialiteter som gäller för just denna körning.

Vem som helst kan köra Nordkap till Gibraltar eller vice versa, och det finns åtskilliga som kört sträckan snabbare än vad IBA Finland har som maxgräns: 72 timmar. Alla har dock inte blivit godkända...

Men, att lägga samman två sådana körningar back-back och vara tillbaka vid startpunkten inom dubbla tiden 144 timmar är det ingen som gjort tidigare. Inte på detta viset, och faktuskt inte ens finnarna själva.

Som ni förstår fick denna körningen en rejäl uppmärksamhet i vår lilla nördiga del av MC-världen.

Diesel är blygsam, och förenklar en hel del i sin minimalistiska reseberättelse ovan.
Jag kan berätta, att för att kunna landa en sådan här körning så krävs en minutiös planering.
Tro mig när jag säger att tillochmed pissepauserna är schemalagda!

...och det ger resultat! Med en realistisk planering och erfarenhet nog att verkligen köra efter planeringen så finner man på sjätte dagen, med mer än 1100 mil körda i en följd, att man faktiskt kan köra ombord på just den färjeavgången nere i Puttgarden som man planerat med hemma i kammaren under månad innan avfärd.
Det är så sjukt imponerande, och jag böjer min nacke i ödmjukhet. :Bugar

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
Kör ni verkligen SPORTHOJ:va Kommer just hem från en 20-milsrepa och har ont i hela kroppen + huvudvärk (glömde öronpropparna). Ändå stannade jag 2 ggr och pissade. Kan man inte få börja jobba snart och vila upp sig :rodnar

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Hoj
Ducati Monster 821; Suzuki KingQuad 500 AXi
Kör ni verkligen SPORTHOJ:va Kommer just hem från en 20-milsrepa och har ont i hela kroppen + huvudvärk (glömde öronpropparna). Ändå stannade jag 2 ggr och pissade. Kan man inte få börja jobba snart och vila upp sig :rodnar

Det finns folk till allt. Jag har dratt 52 mil på Ducatistan sedan förra onsdagen och jag tycker det är mycket. :D

JwBob

Medlem
Gick med
26 Nov 2013
Hoj
Yamaha R6 2002
Körde 160 mil med 125:an förra veckan. 40 mil jobbpendling, 20 mils nöjestur och Uppsala-öland tur och retur.

Last edited:

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Triumph 800xc -11
om vädret ser bra ut så blir det Stockholm på Fredag och hem på söndag, har inte bestämd mig ännu utan tar det imorgon kväll eller på fredag morgon.
den turen blir 200 mil....om jag nu inte tar en liten omväg när jag kör hem.

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Triumph 800xc -11
Dagens körsträcka strax över 100 mil. Nu har jag en öl i handen som belöning

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...