Jag har kört med Luxtar på både fruns och min bil, blev jättebra!
Speciellt på min Seat Leon -18!
Inte samma led-version som till hoj, men för den bilen blev det super, helt guld faktiskt.
Möter väldigt få bilar med bättre ljus, både bra och jämn spridning, men framförallt bra bredd (samt helt korrekt ljusbild), och då inte ens med toppmodellen.
Även min gamla GPZ500 har fått en led från Luxtar och har ett mycket trevligt ljus numera, och även här en bra ljusbild (dock med lite svagare ”fläckar” om du förstår vad jag menar).
Har testat med märket Ledison från samma ställe (till bilen), men det blev inte bra med ljusbilden alls. Spridningen blev överallt hur jag än försökte justera dess position i lamphuset.
Även testat en annan billigare sort från Xenonkungen, men det blev inte bra med ljusbilden.
Men just dem från Luxtar har fungerat bra, och verkar justa i kvalitete.
För hojarna valde jag just deras serie Q1 för att slippa en extern ”klump” som reglerar effekten jmf värmeutvecklingen.
I Q1 så finns det en inbyggd kylfäkt.
Dessutom så blir det inget problem på besiktningen om man inte har en extra ”klump” till varje lampa.
På Sprint RS så är där inte heller en täckande panel som man kan gömma dessa klumpar under.
Btw: Triumph Sprint av den generationen jag har sägs må bra av bättre kablage till framlyktorna, vilket säkert förbättrar för vanliga halogen.
Men med LED så är det överflödigt att förbättra kablaget, de drar dessutom lite mindre ström.