Thundercat
Ringmärkt
Svart är inte alltid svart så vitt jag fått lära mig... se bara hur många olika typer av svart det finns till våra bågar... Om du letar på färgkoder mm.
Sedan kan det ju vara olika mattheter och blankheter.
Jag trodde i mitt enfald att jag hittade rätt svart till min båge och började måla. Vanlig "standard" blank svart... var inte alls lik orginalet
Sedan finns ju de svarta som skall ha klarlack och de som inte skall ha det.
Möjligt att vi pratar om varandra lite nu men men...
Sedan när det gäller svart bläck till skrivare brukar den ena svarta vara pigmentbaserad (pigment based) och den andra "färgbaserad" (dye-based). De har olika för och nackdelar och går att läsa bland annat här:
http://www.oddparts.com/ink/faq19.htm
Försök och spruta pigment genom den finfördelade och det blir stopp...
Den pigmentbaserade blandar sig inte på samma vis med färgerna som den "färgbaserade"
IP4500 &4600 är riktigt fina skrivare imo om man vill hålla sig till budget men med möjliget att skriva ut fina bilder i färg upp till A4. 1000:-ca.
Däremot så om åldersbeständigheten på bilder skall gälla så måste man skriva ut på canon orginal papper vilket blir dyrt. (canon har utvecklat något i sitt papper påstår dem)
Jämfört med Epson som har all åldersbeständighet i bläcket som möjliggör piratpapper.
Det här är säkert inte så farligt som det låter och jag håller mig till Canon trots det...
ip4600. Canon så får du mkt för pengarna. Men för ett tag sedan när jag kollade så var hp billigare per utskrift generellt sätt.
Den lilla svarta behållaren borde väl ha samma typ av bläck som den röda, gula och blå?