HaiWaN
SHOIK
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Aprilia Rs 125 -98 | Projekt StreetFighter pågår...
kajlyl skrev:Citerar mig själv:
"om det är helt strypt (11kw) så märker du det direkt, den är helt enkelt inte kul att köra, går konstigt och toppar max 120 på mätaren.
För att få den från 11kw till 18kw så måste du ta bort ett throttle stop i förgasaren och koppla in den variabla avgasporten.. (låter svårare än det är).
om den är stryp till 18kw märker du det lättast igenom att köra i ettan(utan att kört den hårt precis innan) och sedan helt enkelt gasa, varvar den upp till 11-12tusen jämnt o fint är den inte strypt men om den börjar sega vid 5-6tusen så är cdi boxen strypt. med 18kw toppar den normalt 160-170(kanske går att pressa lite till) på mätaren.
För att få den från 18kw till ca25kw så ska man anntingen byta cdi boxen eller klippa av en metallbrygga som man får gräva sig in till på baksidan av boxen. Sen ska motorn gå rent o fint samt topp iaf 180.
Cdi spärren sitter där för att den ska klara EUs buller krav... och finns därför på alla europeiska exemplar."
detta gäller iaf nyare än -99
på äldre är jag inte lika säker men jag har för mig att det är avgasporten och förgasaren!
hur sitter strypningen i förgasaren??? bild kanske ???
eller kan man kanske få en detaljbeskrivning???