Var på K1 gala igår.

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
Jag vet att det finns en del som gillar kampsport här så jag tänkte berätta hur det var , platsen var Solna hallen, den första K1 galan i sverige , 2400 platser , slutsålt innan dom han göra reklam för evenemanget( dom hade kunnat sälja mycket mer)................jag har gått på taekwondo tävlingar och Allstyle open m.m men det här slog allt, det var proffsigt arrangerat med show och ball musik storbildsduk med repriser , pyroteknik med bomber och eld m.m..............jag vet inte om nån sett K1 som visats på Eurosport men konceptet är lika världen över , det är väl endast storleken på galorna som skiljer sig åt...............det var tre s.k superfights och sen en stege där 8 killar kämpade och vinnarna gick vidare till semi och sen final ,presentationer av fighters på storbildsduk med info om nationalitet/vikt/antal matcher med vunna ko m.m, dom ställer upp bakom en svart duk som är upplyst bakifrån man ser bara fötterna , rökmaskinen jobbar och sen tågar dom in en och en till tung dunkadunka musik, sen tillbaka ut för att förbereda sig för fight ................ 3 ronder x 3 min förutom en match med max 70kg killar som körde 5 ronder och vid oavgjort så blir det en skiljerond, dom som fightas i superfight klassen har ingen vikt limit .............. det var fighters med blandade stilar , inga skydd förutom susp och tandskydd , regler var inga armbågar , headbut eller kick mot juvelerna...............det var fighters från Danmark/Filipinerna ,Finland/Thailand,Holland,Norge,Vitryssland,
Petar Majstrovic Jugoslav? och svenskar .................. många fighters kliver in i hallen till tung rapmusik typ LLcool J " I´m gonna knock you out" eller nåt sånt , men sen fanns det en skön kille från Malmö som kliver in till tonerna av Edward Persson " Jau ä en lien gåsapåg frau skaune"( klockrent),
den killen Heter Larry Lindvall och han vann eliminerings turneringen ( det var en jäkla massa malmöbor som kom och hejade på larry) , jäkligt duktig kille på 37 år , han släckte ljuset på holländaren i finalen , sjukvårdspersonal kollade till holländaren eftersom hann tuppade av en stund men sen gick han ut från ringen själv ( och sen säger dom att proffsboxning är våldsamt hmmmm, Paolo Roberto var konfrencier och han sa att så som holländaren har ni aldrig sett mig i ringen ).............. Martin Holm som har varit i Japan och kört skitbra matcher mot dom största stjärnorna kliver in i hallen med en kille som rappar skitbra , ADL hade gjort en grym text om Martin Holm att han är bäst m.m , grymt bra gjort framträdande ( Martin vann sin match) ................ mellan ronderna så klev det in riktiga kex med tavlor så att man visste vilken rond som var på g , Det var uppträdande av Tribal Ink som körde en rock/punk cover på en 2Pac låt , och Ian Haugland ( från Europe var där och körde ett grymt trummsolo , E type körde en låt också................. till dom som gillar sån här typ av " underhållning" så var det jäkligt bra gjort helt klart värt att gå på , det kommer en liknande grej lite senare framöver dock ej K1 men samma typ av regler tror jag, alla möjliga stilar och viktklasser , tänkte nämna en grej bara till killen från Finland/ursprungligen från Thailand hade gått 240 matcher , smaka på den 240 , och vunnit 218 stycken , han är 170cm lång och väger kanske strax under 70 pannor hmmm , vad kan man lära sig av det , jo att i det lilla paketet så kan det gömma sig ett monster , nåt att tänka på när folk lackar till på nån på krogen..................... och ett avslutnings ord till er som absolut är emot sån här sorts "underhållning" ............det finns teater.

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
Är jävligt avundsjuk på dig måste jag säga!!!
Ville själv varit där men när jag fick reda på evenemanget så va alla biljetter slut.
Tränar ju själv karate sen en tid tillbaka.. :)

Hur sänkte Lindwall sin motståndare? Surfade efter lite bilder idag och det såg ut som om han dragit en hög spark eller nåt sånt! :rock

Ps. www.k-1.se för de intresserade Ds.

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Har en polare som ganska nyligen börjat med Thaiboxning, han har en kompis som var med och tävlade där. Kompisen gick därifrån med kryckor! :D

K1 är "ganska" så tufft, konsigt att proffsboxning är olagligt men inte K1 :crash

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Larry matade några slag så att killen hamnade i hörnet , han hade bra tryck på honom innan och efter en kombination så drog han in en rundspark med höger ben , träffade på sidan av skallen/örat , det blev rullgardin direkt , Larry var jälkigt bra men en del av killarna i eliminerings matcherna hade jäkligt dålig kondis , en rond orkade dom bra sen mitten på andra så säckade några ihop helt , och i sista så hängde garden vid knäna och en kille hängde med pannan mot repet och vilda medan motståndaren stod och flåsade. Men dom som hade rutin var mycket bättre.

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bodoe skrev:
Har en polare som ganska nyligen börjat med Thaiboxning, han har en kompis som var med och tävlade där. Kompisen gick därifrån med kryckor! :D

K1 är "ganska" så tufft, konsigt att proffsboxning är olagligt men inte K1 :crash

Thomas Rasmussen gick hem på kryckor såg jag , han var duktig men hade för dålig kondis , Sen var det en som hette Tofan och han bröt foten men jag tror att han var från malmö.

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
Ken Keniff skrev:
Thomas Rasmussen gick hem på kryckor såg jag , han var duktig men hade för dålig kondis , Sen var det en som hette Tofan och han bröt foten men jag tror att han var från malmö.

Han är från Helsingborg.

Kondis och kondis, vad som händer är att man blir trött av att ta emot tunga tekniker mot kroppen.
Spelar ingen roll om du är maratonlöpare, blir du träffad av många slag/sparkar så blir du trött!!
Att bli bra på att ta emot slag är jobbigt att träna ;)

chrilleus

Motlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KLE 500
Jag och "Ronny" var där!! :tummenupp Tror att Petar kommer från Schweiz (ganska säker).

Galan sänds på Viasat Sport imorgonkväll, och på Eurosport någon gång i vår!! :tummenupp

Last edited:

TILLBERG

damställ utan knäpuckar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
zx6r
verkar varit ett riktigt lyckat arrangemang. :tummenupp

synd att jag missa det :(

nothing_records

nothing
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsx-r
Själv satt jag ringside 1 =)

På frågan om att boxning är förbjudet men inte K-1 är att våra politiker inte var så klyftiga att dom tänkte på att det finns såna sporter. Men vi får se nu efter deras beslut i riksdagen om proffsboxning får fortsatt förbud. I såna fall kan vi glömma även K-1 och liknande i Sverige i fortsättningen.

Till er som inte hade biljetter och ville se på det hela får vänta tills i november då det troligtvis blir en uppföljning på det hela, på hovet den här gången

toca1

NinjaClubSweden
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-12R SÅLD
Jo dom ser ju trevliga ut :crash :rolleyes:

Bob.jpg

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Ken Keniff skrev:
Japp, det var han.

På onsdag får min polare förresten DVD:n med allt från mässan på! =) Ska bli kul att kolla på :D

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
Är det bara jag som tycker att det är oerhört larvigt att slåss, oavsett om det är på en arena eller utanför krogen?

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
John skrev:
Är det bara jag som tycker att det är oerhört larvigt att slåss, oavsett om det är på en arena eller utanför krogen?

Varför är det larvigt? Det är ett sätt att mäta sina krafter och sin teknik mot andra jämbördiga. Om en stor kille bryter sig in i ditt hus, vad gör du då? Säger "Nej, jag tycker inte om att slåss så var god och försvinn!" Eller om någon kommer fram och muckar på krogen, säger du samma sak då? Ibland måste man kunna försvara sig på ett bra och effektivt sätt. Sen att det är så in i helvete roligt att utöva (med utöva menar jag på träning och inte på någon pensionär på ica) är också ett stort plus.

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
Hagster skrev:
Varför är det larvigt? Det är ett sätt att mäta sina krafter och sin teknik mot andra jämbördiga. Om en stor kille bryter sig in i ditt hus, vad gör du då? Säger "Nej, jag tycker inte om att slåss så var god och försvinn!" Eller om någon kommer fram och muckar på krogen, säger du samma sak då? Ibland måste man kunna försvara sig på ett bra och effektivt sätt. Sen att det är så in i helvete roligt att utöva (med utöva menar jag på träning och inte på någon pensionär på ica) är också ett stort plus.

Om ingen slogs skulle man inte behöva försvara sig. :mad:

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...