PeOR
Ny medlem
Nu är jag snart uppe i 20 bandagar med min R1-02. Den är i standardskick men med kraschkåpor och slicks. Framdämparna har blivit ompackade men jag tror att bakdämparen är orörd. Jag börjar få upp farten och har 1:07.5 på Knutstorp som bästa tid. Jag har tänkt skaffa en nyare hoj när jag känner att jag går från rookie-stadiet till lite mer stabilt läge. Men eftersom tiderna går ner och jag fortfarande känner att hojen fortfarande är den bättre av oss två så kanske jag inte ska räkna ut den för fort. Det känns som att hojen förtjänar lite kärlek med rimliga medel. Jag är inte beredd att skaffa nya fjädringskomponenter för 20k+. Då köper jag hellre en pensionerad tävlingshoj med allt som då brukar följa med.
Jag har letat Öhlinsdämpare som passar denna hojen men då de inte längre förs så är de få som man kan finna rätt så dyra, typ 15k. Jag har hört att man kan få hyggligt nära samma funktion om man shimsar originaldämparen. Jag är därför intresserad av att renovera och shimsa bakdämparen för banbruk. Är det någon som vet vem man kan vända sig till för att få något sådant gjort?
PeO.
Jag har letat Öhlinsdämpare som passar denna hojen men då de inte längre förs så är de få som man kan finna rätt så dyra, typ 15k. Jag har hört att man kan få hyggligt nära samma funktion om man shimsar originaldämparen. Jag är därför intresserad av att renovera och shimsa bakdämparen för banbruk. Är det någon som vet vem man kan vända sig till för att få något sådant gjort?
PeO.