Var Rossis omkörning sjysst?

Var Rossis omkörning sjysst?

• Antal röstningar
    0

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Mulles skrev:
Jo jag har sett det tidigare också men det har alltid varit i nån prekär situation, eller hur ?

Jag tycker hur som helst att han kunde hållit lägre profil när han nu vann iom denna tveksamma manöver !

Nej, inte i någon sådan situation!

Jag håller med om att Rossi kanske inte skulle varit såååå nöjd, men när Sete var så tjurig så var det bara så kul att Rossi var så nöjd! :hihi

sandstream

Guest
oscar skrev:
Jag håller med om att Rossi kanske inte skulle varit såååå nöjd, men när Sete var så tjurig så var det bara så kul att Rossi var så nöjd! :hihi
Och vad har det med incidenten att göra?

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Mulles skrev:
Jo jag har sett det tidigare också men det har alltid varit i nån prekär situation, eller hur ?
Nej, han lyfte vänster fot från fotpinnen nästan varje varv in i den svängen. Roberts gör likadant. Det gäller att ha ögonen med sig.

sandstream

Guest
Mulles skrev:
Nej det har ju eg inget med saken att göra men det är lite osportsligt att visa sån glädje när man nu vunnit pga denna "incident"...tycker jag iaf !
Precis!
Jag tycker att både Sete och Rossi uppförde sig illa men en del verkar försvara Rossis "miss" med att Sete är larvig.

Rossi må vara den bästa föraren vi sett på år och dar man jag hoppas innerligen att Sete, eller någon annan, förpassar honom till lerkulorna i något av de kommande räjsen :hihi

sandstream

Guest
Nyteknik skrev:
Nej, han lyfte vänster fot från fotpinnen nästan varje varv in i den svängen. Roberts gör likadant. Det gäller att ha ögonen med sig.
Och han sätter ner foten i backen varje gång också? :rolleyes:

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
Den va lite fräck.... Han gav sig in i kurvan på ett sätt som gjorde det omöjligt för Sete att hålla spåret, samt att Sete faktiskt var lite före in i kurvan...
Men men, de é racing och det var en racing incident.. :eek:)

Jag tycker Sete var ynklig som åma sig för armen efteråt... så jäkla hårt smäll va de inte. Tror det var psyket som tog skada och det visade han med armen... hehe

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sandstream skrev:
Rossi må vara den bästa föraren vi sett på år och dar man jag hoppas innerligen att Sete, eller någon annan, förpassar honom till lerkulorna i något av de kommande räjsen :hihi
Enligt resonemanget "two wrongs makes one right" eller?

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Varje gång jag går in i en krök så förväntar jag mig att det inte dyker upp någon på innern och KRÄVER plats. Är man före så har man rätt till sitt spår och jag tycker nog att Sete var före och därför är Rossi skyldig. Jag menar om sådan här kurvteknik skulle vara ok och alla förare skulle göra en sådan omkörning vart femte varv skulle det innebära 30x5=150 sådana här sammanstötningar per race...
Så kan man väl inte ha det???

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
För övrigt tycker jag att Rossi omkörning i snabbhögern var värd en seger. Det är ju tyvärr bara Rossi som gör sådana omkörningar numer alla andra kör ju om enbart i inbromsningar eller slipstream på långrakan.

Teinvall

Medlem
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Ducati Monster 800Sie
Kan någon förklara denna fotnedsättning gör? Såg att rossi gjorde de ett antal gånger. Tror inte att de va för att slita in sina nya fina stövlar :va
Kan de ge någon förändrar balans in i kurvan?

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Goodstuff skrev:
För övrigt tycker jag att Rossi omkörning i snabbhögern var värd en seger. Det är ju tyvärr bara Rossi som gör sådana omkörningar numer alla andra kör ju om enbart i inbromsningar eller slipstream på långrakan.

Instämmer helt!!! :tummenupp
Den omköringen är GRYM!!! :yoparty
Satt och hoppade i soffan är han körde om där...

Håller med unge herr Mossberg också. När jag lägger ner i kurvan så vill jag inte ha en galning som kommer farandes som Rossi gör i det här fallet...

Bli så mycket spacklande den här säsongen då... :D

sandstream

Guest
magnus_moss skrev:
Varje gång jag går in i en krök så förväntar jag mig att det inte dyker upp någon på innern och KRÄVER plats. Är man före så har man rätt till sitt spår och jag tycker nog att Sete var före och därför är Rossi skyldig. Jag menar om sådan här kurvteknik skulle vara ok och alla förare skulle göra en sådan omkörning vart femte varv skulle det innebära 30x5=150 sådana här sammanstötningar per race...
Så kan man väl inte ha det???
Jo för fan, så ska det vara enligt experterna!
Han lämnade ju en lucka!!! :rolleyes:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
oscar skrev:
Nej, inte i någon sådan situation!

Duellen påminner om torsdagens gokart då jag satte Ullis i däcktraven...

sandstream

Guest
Här tycker jag det syns rätt tydligt att Sete har lagt ner hojen för att ta kurvan i rätt fart och att Rossi är ute och "cyklar" :hihi

Bifogat

• rossi_sete_jerez.jpg
    rossi_sete_jerez.jpg
    12.9 KB · Visningar: 216
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA