sandstream
Guest
Nähä, är det?CorbenDallas skrev:Det är en viss skillnad på racing och en SMC-körning på rörken...
Det här var ju det första loppet jag såg på TV eller i verkligheten
Nähä, är det?CorbenDallas skrev:Det är en viss skillnad på racing och en SMC-körning på rörken...
oscar skrev:Haha... Vi svennar verkar inte tycka som resten av världen. Kolla pollen på www.motogp.com
sleven skrev:Vilken
magnus_moss skrev:Varje gång jag går in i en krök så förväntar jag mig att det inte dyker upp någon på innern och KRÄVER plats. Är man före så har man rätt till sitt spår och jag tycker nog att Sete var före och därför är Rossi skyldig. Jag menar om sådan här kurvteknik skulle vara ok och alla förare skulle göra en sådan omkörning vart femte varv skulle det innebära 30x5=150 sådana här sammanstötningar per race...
Så kan man väl inte ha det???
ZoulFly skrev:Du har ju rätt på sitt sätt. MEN...det här var ju inte vilken kurva som helst heller. Det var prick sista kurvan på sista varvet och jag tror Sete hade en "viss" aning om att Rossi låg där bakom och när man ser på videon ser det i alla fall ut som att Sete kunde ha tajtat till spåret en del från början för att minska luckan. Men, vad vet jag...det är ju lätt att sitta här vid tangentbordet och spekulera och tala om vad som ska göras
magnus_moss skrev:Jooooo..... men samtidigt kan man väl inte ha en "sistakurvanregelbok" och en "intesistakurvanregelbok"... eller?
Och om vi säger så här; Skulle inte du ha blivit ganska förvånad (och lite sur)om jag hade kört om dig på det sättet i sista kröken någon gång...
oscar skrev:Jo det skulle han nog bli eftersom vi kör med "down is out"...
Mulles skrev:Så vitt jag vet så gäller den regeln bara om man som det står...är "down"...alltså har lagt omkull hojen.
magnus_moss skrev:Jooooo..... men samtidigt kan man väl inte ha en "sistakurvanregelbok" och en "intesistakurvanregelbok"... eller?
Och om vi säger så här; Skulle inte du ha blivit ganska förvånad (och lite sur)om jag hade kört om dig på det sättet i sista kröken någon gång...
ZoulFly skrev:Och såklart jag hade blivit sur om jag råkat ut för det på vår nivå, för vi har ju inte den kollen så att vi kan göra såna manövrar och hävda att vi har nån strörre grad av aning om vad vi håller på med.
Klart det inte är meningen att köra på honom. Han ser den lilla lucka som finns och chansar.magnus_moss skrev:Jag HOPPAS att Rossi inte hade koll heller, att det var ett misstag, en racing-incident... för om det var med flit han satte biken i sidan på Sete... Då är det inge vidare...
Varför det? Har du sett ett lag avböja en feldömd straff eller ge bort en seger för att ledaren snubblar innan mållinjen. Det är VM och inte Rookie1000 det handlar om.magnus_moss skrev:Rossi skulle parkerat 5 meter innan mållinjen, släppt om Sete och sedan kört imål.
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|