Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ok. har testat. 12.5 volt. nästan 13 på 4000 varv. olja i kopan?Jag gick ut och testade på en av mina hojar precis, så jag kan återge det så enkelt som möjligt.
Börja med att mäta batteriet utan att starta hojen, det ska vara typ 12.5 eller högre.
Starta hojen, låt gå på tomgång, mät igen på batteriet. Nu ska du helst se lite ökning i volt antalet, och ännu mer ökning när du varvar lite.
Idealt ska man ligga någonstans mellan 13-14.5 volt. Alltså, hojen får mer än vad den gör av med.
Leta sen upp kontakten som går ut ifrån statorn, följ bara kabeln som går ut ifrån kåpan.
på vissa hojar måste man koppla ur kontakten för att komma på stiften men på min Tuono v4 så satt den så jag kan sticka ner och mäta utan att koppla ur kontakterna.
Sätt multimetern på ”signal” , sätt sen den röda pinnen så den får kontakt med 1 av de 3 stiften i kontakten (gula kablar), sätt den svarta (negativa) pinnen på något jordat på hojen.
Gör detta på alla 3 stiften, får du ingen signal så är det OK och det är ingen kortslutning.
Efter detta så kan du testa regulatorn.
Det låter som du ligger på gränsen eller det berömda håret.ok. har testat. 12.5 volt. nästan 13 på 4000 varv. olja i kopan?
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |