repan
Gudomlig sporthojare
jag har man sett fram emot den dagen nu i minst 6 år (tog a-kortet 98) så räknar man varje dag och längtan går ej att beskriva.MostWanted skrev:åhh herregud räknar du dagarna
jag har man sett fram emot den dagen nu i minst 6 år (tog a-kortet 98) så räknar man varje dag och längtan går ej att beskriva.MostWanted skrev:åhh herregud räknar du dagarna
jontemorrum skrev:akra e dé snyggaste systemet.Alla utom Ducati körde mé dé i "gamla" superbike!!!!
Kör du Kawwa så ska du leta efter ett märke som heter Muzzys, dom verkar satsa först och främst på Kawwa, sen på dom andra märkena......Länk till en svensk återdörsäljar som har massa andra goa märken.brinckis skrev:Frågade om ett pris på akrapovic helsystem häromdagen till kawa zx-6r 2005. Priset jag fick var ca 14000 skr. Är inte det dyrt? Tillhör Akrapovic de dyrare märkena eller?
Det var ju så satans snyggt på bilden som DQ la upp.
Alla banor jag känner till är hårt ansatta att hålla nere bullret, de har s k bullerdagar de utnyttjar till tävlingar så de vanliga bandagarna gäller bilprovningens krav normalt. Sviestad, där jag normalt kör, orkar inte mäta utan säger i förväg att original gäller. Annars skulle ju varenda en komma med slip on och helsystem och hävda att det visst låter lite. Inte så kul för en Stockholmare som kört 20 mil enkel väg att få vända om för att överskrider nivån med 1 dB.brinckis skrev:varför gäller orginal på bankörningar? ljudnivå? har man inte sån "downpipe" eller vad det heter som man annars trycker i vid besiktningen så ljudnivån kommer ner i tant nivå?
Ninjaboy skrev:Sviestad, där jag normalt kör, orkar inte mäta utan säger i förväg att original gäller. Annars skulle ju varenda en komma med slip on och helsystem och hävda att det visst låter lite. Inte så kul för en Stockholmare som kört 20 mil enkel väg att få vända om för att överskrider nivån med 1 dB.
Zilversurfaren körde R-1000 med en 636:a, inga problem på svenska banor förutom Anderstorp.brinckis skrev:det är en 636 så att köra race är uteslutet men jag är ändå sugen på ett helsystem men om det skulle orsaka att jag inte kan vara med på bandagar så får jag kanske tänka om. Det finns ju såna "downpipe" som man kan få ner ljudnivån ... kan inte det funka? därför akrapovic raceline skulle tydligen ligga på 100 db.
Med tanke på pengarna hade jag köpt en giftig minimoto o skitit i helsystem istället...brinckis skrev:ingen aning ... coolt kanske
Magnus skrev:Det gäller väl inte generellt på alla banor. De flesta banor har ju 95dB vid förbipassering som gräns. Det är väl endast A-torp som är väldigt kinkiga med ljudet och mäter väldigt noga. Falkenberg, Gelleråsen och Kinnekulle kan du köra på med slipon/helsystem om det inte låter extremt högt.
Innan du beställer nånting kolla av marknaden i staterna.brinckis skrev:Frågade om ett pris på akrapovic helsystem häromdagen till kawa zx-6r 2005. Priset jag fick var ca 14000 skr. Är inte det dyrt? Tillhör Akrapovic de dyrare märkena eller?
Det var ju så satans snyggt på bilden som DQ la upp.
Låter kanon ... kan du ge mig en hint och berätta var du beställde?Zmurfen skrev:De flesta handlare i usa e väldigt samarbetsvilliga ang vad som ska stå på fraktsedel osv,bara maila runt o leta bästa pris.
Försök kolla av så de inte e helt oseriösa.
Lyck till.....
Läser man allt så står det jubrinckis skrev:Låter kanon ... kan du ge mig en hint och berätta var du beställde?
sorry ... ibland har man lite för bråttomZmurfen skrev:Läser man allt så står det ju
Har precis beställt rykrör ala Akrapovic från USA(Flatout motorcycles)
Zmurfen skrev:Innan du beställer nånting kolla av marknaden i staterna.
Har precis beställt rykrör ala Akrapovic från USA(Flatout motorcycles)
Valde mellan Arata o Akrapovic båda i titan,två likvärdiga system.
Bästa pris här hemma Arata=25000:-, Akra = 18000:-
Bästa pris i usa var Arata = 1275 usd ,Akra = 1235 usd
Frakten blev 120 usd.
Bestämde mig för Akra då det e lite tystare = 9500:- inkl frakt.
De flesta handlare i usa e väldigt samarbetsvilliga ang vad som ska
stå på fraktsedel osv,bara maila runt o leta bästa pris.
Försök kolla av så de inte e helt oseriösa.
Lyck till.....
Zmurfen skrev:De flesta handlare i usa e väldigt samarbetsvilliga ang vad som ska
stå på fraktsedel osv
Det funkar inte så bra med gåvor från en butik.Slappa skrev:Blir de inte skatt/moms o skit när man beställer från Usa ?
Tänkte lite på du skrev
Kanske kan få de skickat som en gåva av den man beställer ifrån o slipper då onödiga avgifter ?
//D
Zmurfen skrev:Det funkar inte så bra med gåvor från en butik.
Det som funkar bäst e Product sample for evaluation
eller Warranty parts/repair.
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |