Är det ett löfte?Icke godkänt avgassystem i Tyskland = helnatt inlåst i cell tillsammans med String-Emil...
Är det ett löfte?Icke godkänt avgassystem i Tyskland = helnatt inlåst i cell tillsammans med String-Emil...
Mig veterligen har ingen annan tillverkare av avgassystem ett eget laboratorium som testar bitar ur SAMTLIGA rullar med titanplåt som man köper in. Allt för att förvissa sig om att kvaliteten är den rätta.
Ingen annan har heller en jämförbar hydroformningsanläggning som formar titanplåten till runda, ovala eller D-formade rör, eller rör som ändrar sin form längs sin längd, eller någon annan klurig form.
Ingen annan tillverkare har heller en jämförbar kolfiberanläggning med flertalet autoklaver.
Jag har varit där på studiebesök för några år sedan och deras numera två anläggningar är otroligt imponerande. Ovan nämnda exempel är bara tre, kvalitetstänket från första penndraget till utskeppning är minst lika imponerande. Att försöka jämöra detta med en mekanisk verkstad som bockar lite rostfria rör på arbetsbänken är som att jämföra NASA med någon som skjuter raketer på nyårsafton.
Att förminska Pipe Werx som lite rörbockare för att föra fram din egen åsikt över hur jäkla bra Akra är, visar ju lite var nivån på diskussionen landat. Men okej.
Låta illa, inga Ducati eller annat trevligt italienskt där alltså?Sjukt jobbigt med hojar som låter mycket vid bandagar, körde en bandag på kinnekulle förra året och det var fan huvudvärk efter halva dagen (missade ta med proppar).
Man störs inte av det när man sitter på hojen men när man står bredvid hör man hur illa det låter...
Låta illa, bara Ducati eller annat trevligt italienskt där alltså?Sjukt jobbigt med hojar som låter mycket vid bandagar, körde en bandag på kinnekulle förra året och det var fan huvudvärk efter halva dagen (missade ta med proppar).
Man störs inte av det när man sitter på hojen men när man står bredvid hör man hur illa det låter...
Du vill alltså inte ha andras åsikter om Akrapovic och du har redan bestämt att de är pengasugare utan anledning...?
Förlåt om jag missuppfattade frågan i ditt första inlägg.
Nej du har rätt. Var väl lite snabb på att hugga där. Sorry för det. Ibland går det för fort.
Att Akra lägger mycket tid på tester och utveckling är toppen och de är ett premiummärke. Vad jag menar på (och som jag skulle uttryckt mig bättre om) är att i mitt fall så handlar det om en R1250GS inte en ducati eller Yamaha R1M mm. Det är en "äventyrshoj" som trots sin storlek används rätt friskt i det fria och att då slänga på en eftermarknadsburk för 11000 som enda fabriksval är helt främmande för mig. Jag tycker det är löjliga summor för min typ av hoj helt enkelt...
Mjo men när du sätter det i perspektiv mot andra områden så är det fortfarande ett löjligt pris. För 11000 får du en riktigt bra gamingdator idag t.ex. Dvs, chassi, moderkort, grafikkort,ssd,ram-minnen, nätagg mm. Eller så handlar man ett stålrör med dämpande material och kolfibertopp.
Mjo men när du sätter det i perspektiv mot andra områden så är det fortfarande ett löjligt pris. För 11000 får du en riktigt bra gamingdator idag t.ex. Dvs, chassi, moderkort, grafikkort,ssd,ram-minnen, nätagg mm. Eller så handlar man ett stålrör med dämpande material och kolfibertopp.
Mjo men när du sätter det i perspektiv mot andra områden så är det fortfarande ett löjligt pris. För 11000 får du en riktigt bra gamingdator idag t.ex. Dvs, chassi, moderkort, grafikkort,ssd,ram-minnen, nätagg mm. Eller så handlar man ett stålrör med dämpande material och kolfibertopp.
Utan att äga eller fundera på ett Akra, är för dyrt för mig tycker jag så kan jag tänka mig att den stora delen av priset ligger i inversterings och utvecklingskostnader.
Kan tänka mig att maskinparken, med formningsmaskiner, kontrollutrustning mm Alatalo talar om inte är gratis, det låter ut i alla fall ut så. Som jag förstår det är systemen helfordonsgodkända för respektive hoj vilket säkert inte heller är gratis innan allt är klart med alla papper intyg mm som ska finnas. Utan att vara ekonom eller så så misstänker jag att det är här den stora delen av kostnaderna som sen ska ta in på systemen ligger och sen kan dom säkert ta en del för namnet också. Själva kostnaden för materialet tror jag inte är så jäkla mycket högre på ett Akra utan mer kostnaderna runt ikring.
Werx är säkert bra och kan ju säkert vara väldigt bra om man ser till priset man betalar och kan leva utan helfordonsgodkännandet, för vissa duger billigare grejer andra ska vara värts och lyckas Akra då sälja ett slipon för 11000 kr får man väl gratulera att dom lyckats.
Själv kör jag med Triumph TOR och det billiga Engelska Delkevic om nån undrar och det duger åt mig.
Hittade två videor och dessa säger nog en del om tillverkningen och varför det ena är dyrare än det andra.
https://m.youtube.com/watch?v=I8ZKN3k0DJw
https://m.youtube.com/watch?v=giLUVEIJoK4
Precis så som jag uppfattar brittisk tillverkningsindustri.
Alla företag jag varit på är som komna direkt från 50-talet.
Stackarn får jobba sig varm.
Mjo men när du sätter det i perspektiv mot andra områden så är det fortfarande ett löjligt pris. För 11000 får du en riktigt bra gamingdator idag t.ex. Dvs, chassi, moderkort, grafikkort,ssd,ram-minnen, nätagg mm. Eller så handlar man ett stålrör med dämpande material och kolfibertopp.
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |