SGM
BTG 8:20
Går få viasat motor via telias digital tv med. Då får man även eurosport
http://www.telia.se/privat/produkte...t_produkter_tjanster_tv_kanalutbud_lagom_vssf
Inte intressant, nöjd kund med Boxer och BBB.
/J
Går få viasat motor via telias digital tv med. Då får man även eurosport
http://www.telia.se/privat/produkte...t_produkter_tjanster_tv_kanalutbud_lagom_vssf
Vilket i sig är helt logiskt. I de två sporter du nämner har vi (eller har haft) utövare som tillhör de bäst i världen. Samma sak gäller fotboll, ishockey, slalom, tennis osv.Och som förut - kvinnlig 7 kamp har ca 130 utövare i världen. Skidskytte lär motsvarande ha ca 200+ utövare - och dessa får bra mycket mer TV än RR i sverige...
Det finns inte idag utan Svemo förlitar sig på ideellt arbete.
Jo funktionärer förstår jag är ideella och frivilliga. Men ju högre upp i befattningen det blir och fortfarande "ideellt" så kan jag nog tycka att orken lär avta rätt fort.trots en fantastiskt hög anmälningsavgift till tex STCC/Mantorp är fortfarande funktionärer ideelt arbetande.
SVEMO's ersättning till tex besiktningschef/domare etc finns på SVEMO's hemsida, sist var jag kollade var ersättningen 600kr per dag om man jobbade mer än 5 timmar som besiktningschef.
allt baseras på ideelt arbete i den här sporten, såsom många andra, man kan bara hoppas på att intresset ökar
//håkan
Jag tycker att du har helt rätt!Jag halkade in på denna tråd och har läst den med intresse....
Har inget med tråden att göra men Biaggi började väl sin karriär i 125 som 18-åring, eller?Bla så har både Robban Gull o Erik Lindroth kommit från dom här serierna innan dom klev upp liksom Rossi och Biaggi som började på minimoto för många år sen...
Har inget med tråden att göra men Biaggi började väl sin karriär i 125 som 18-åring, eller?
Tjockisen i Rookie1000 har rätt. Biaggi började med gat-Aprilia 125 som 18-åring. Rossi började med MiniMoto.Hej !
Tyvärr så kan jag för lite i ämnet historia, har själv bara läst det... att Rossi har kört minimoto vet jag, har sedan läst att både Biaggi och Capirossi också skulle ha kört minimoto i början av sin karriär....står för övrigt att läsa bla på svemos sida...
Men en sak vet jag säkert...att minimoto är en bra början om man vill gå vidare uppåt i klasserna...
Mvh Jonas
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |