Varför är tjejer elaka?

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
[Skoltidningsdags!; Lite funderingar jag gärna vill ha "svar" på]

* Varför försöker tjejer trycka ner varandra [man blir kallad elaka saker etc]?

* Varför kräver tjejer så grymt mycket uppmärksamhet? Man skall helst säga att de är snygga och normalviktiga 15 gånger per dag

* Varför måste tjejer påpeka hur fula de är för att få repons i form av en snäll komplimang om att det inte alls är fula?

[Jag menar inte att detta gäller alla tjejer, men merparten jag har träffat beter sig såhär..vill ni gnälla så pm.a
Detta är ett seriöst skolarbete som kräver seriösa svar. TACK! ]

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Förväntar du dig att en kille skall svara på det? :va

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Hade du frågat mig för några månader sen hade jag nog spytt ur mig en helsikes massa dynga men nu har jag upptäckt en fjälla som är allt jag vill ha och kan därför dra slutsatsen att dett finns undantag :)

Myri

länge leve dubbelmoralen!
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
CBR 600F3
Allt det där har självklart med självförtroende att göra.
Somliga behöver bekräftelse på att de duger från andra än sig själv.
Andra tycker att det funkar bra att trampa på andra för att lyfta sig själv...
Man blir högre om man står på någon annan, så är det ju.

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
1. Tjejer är elaka, tomten är snäll. Eld är varmt, snö är kallt.

2. Det är konstigt, tjejer är snyggare än killar. Men, som sagt dom har ofta inte överdriven intelligens.

3. Läs ovan.

Det är väll ett rop på bekräftelse, alla vill vara bättre än den andra och få det erkänt :hej
Förmodligen fel från födseln, eller för lite uppmärksamhet som barn :)
Jag har blivit itutad att jag är skitsnygg, klart jag tror att jag är det :rofl

Coola Ola

Guest
Jag kanske bara umgås i "fel" kretsar men jag tycker nog att fler tjejer inte tjatar om sånt här än de som faktiskt gör det. Däremot märker man de som hela tiden gnäller om sin vikt som ökat med 3 hg sen igår eller som tycker att de har för stor rumpa dan efter att ha ätit en hamburgare på väg hem från krogen eftersom man (jag) blir så irriterad av dem.

Jag får väl dra till med min vanliga standardförklaring i såna här sammanhang (som jag iofs tycker stämmer alltför bra): det är så samhället ser ut idag, tjejer "uppfostras" att vara viktfixerade via dels tvivelaktiga tjejtidningar och dels via deras mammor som även de utsätts för viktproganda. Min då 12-åriga lillasyster har kompisar vars mammor tvingat dem att banta för att de varit för tjocka. Dels är det helt sjukt att man som så ung ska banta o dels har den utav dem jag träffat inte varit mer inte lite mullig som man faktiskt kan vara som tolvåring utan att förden skull bli nån svullokopia när man växt färdigt.

Sen undrar jag också varför vissa tjejer är så otroligt uppmärksamhetsfixerade. "oh nej, jag har inte fått något sms på flera timmar, ingen tycker om mig längre...." Det är ju inte bara unga tonårstjejer som är såna (och inte heller min lillasyster som tur är) utan vissa jag känner som är mellan 20 o 25. Vet inte om man bara kan skylla på samhället i det läget, vissa killar är ju helt klart såna också, bara det att kravet på uppmärksamhet har olika uttryck. Låter klyschigt men det är nog ett tecken på osäkerhet.

Och det är väl även osäkerhet som gör att vissa tjejer hela tiden måste fråga andra hur de ser ut eller vad det kan vara som bekymrar dem. En kompis till var verklig helt extrem när det gällde sånt, även om hon var världens snällaste (och hon var också jättesnygg) så blev man totaltrött på henne till slut, när hon drog igång fanns det ingen ände. Allt det där ändrades när hon träffade sin nuvarande pojkvän som helt uppenbart var den rätta för henne. Har nästan inte hört ett ljud om vikt o utseende sen de blev tillsammans.

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
Bikerbitch skrev:

* Varför kräver tjejer så grymt mycket uppmärksamhet? Man skall helst säga att de är snygga och normalviktiga 15 gånger per dag

* Varför måste tjejer påpeka hur fula de är för att få repons i form av en snäll komplimang om att det inte alls är fula?

[Jag menar inte att detta gäller alla tjejer, men merparten jag har träffat beter sig såhär..vill ni gnälla så pm.a

Lugn B-bitch, jag har svaret... :tummenupp

Bifogat

• Girls_are_Evil.jpg
    Girls_are_Evil.jpg
    23.8 KB · Visningar: 424

Banco

Fortsätter att förnedra...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Crescent
Därför att det hos flertalet råder en stor brist på logik och sunt förnuft

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Bikerbitch skrev:

Då svarar man ju bara, -Jaa du är verkligen fet och skitful. För alla tjejer har ju sådan självdistans att dom inte blir sura för ett sådant litet skämt. :D

Dea

En potatis
Gick med
20 May 2003
Hoj
R1
Bikerbitch skrev:

Det känns som om du beskriver en person som placerar sig själv i ett underläge, som försöker försvara sig och slå underifrån.

1. Förnsvarsreaktion, bättre trycka ner någon annan innan man själv blir nertryckt.

2. Dåligt självförtroende. Känsla av att inte räcka till (för vem?).

3. Söker medlidande och tröst.

Det är inte alls bara tjejer som beter sig så här. Men vänd på det hela; ta en person med bra självförtroende, som är säker på sig själv. En person som har bilden av sig själv att denne är minst lika bra som de i sin omgivning. Skulle den personen bete sig som du beskriver? Jag tror inte det. Det intressanta i samanhanget är alltså (mycket förenklat) att genom att personen själv ändrar sin inställning så fixar sig dessa "problem". Det sitter i bilden av sig själv och sist och slutligen är det man själv som står för den.

Nu är ju inte jag psykolog utan tekniker i grunden men det är i alla fall en teori jag har. En annan är att det i en grupp av människor finns en rangordning ungefär som hos flockdjur vilken har en stor betydelse för hur vi beter oss.

Nu blev det riktigt flummigt men det bjuder jag på :tummenupp

Last edited:

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Jag bojkottar sådant beetende helt!
" What goes around, comes around" :fakta

Jag kan bara vara taskig (och det rejält som bara den) om jag blir omotiverat provocerad av någon upprepade gånger, men då "slår" jag där jag vet att det tar. Men jag mår inte bättre av det, jag vill bara markera att någon trampat över gränsen å det grövsta...

Som jag ser det så bottnar sådant beteende, som dina frågor tar upp, i ett bekräftelsebehov orsakat av dåligt självförtroende.

Bland mina tjejkompisar förkommer inte detta. Alla kan bjuda på sig själva och visar uppskattning gentemot de andra.

Om jag tänker till lite så var det nog hårdare på högstadiet och gymnasiet, bland tjejerna. Men jag har alltid valt att stå lite vid sidan av, så jag har egentligen aldrig blivit utsatt för något, eller för den delen utsatt någon för några dolda elaketer eller skitsnack och intrigeringar.

Om nu detta kunde hjälpa så.... :) Jag är toktrött. Kanske får förtydliga mig senare.

Danny boy

twin power
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille R 2002
Lugn bara, det skiter sig som allt annat.... :huvet

kaZmur skrev:
Hade du frågat mig för några månader sen hade jag nog spytt ur mig en helsikes massa dynga men nu har jag upptäckt en fjälla som är allt jag vill ha och kan därför dra slutsatsen att dett finns undantag :)

HanneZ

Guest
Jag har alltid undrat desamma! PM:a mig när du får reda på svaret! :D

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Jag har läst nån stans att det första beror på en veckas konstant blödande! Så på första punkten är jag ganska säker: MENS! :tuttar

På de andra två punkterna har jag ingen aning, men det finns ju ett svar som funkar som svar på det mesta vad gäller kvinnors konstiga beteende: MENS!

Hoppas inte alla tjejer tycker jag var taskig nu...det är ju inget ni kan göra nåt åt!

(100% allvarlig)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Tjejer är tjejer å så är det bara. De kommer från Pluto allihopa. De var männens slavar i begynnelsens tid, då behövde de inte prata om sitt utseende för ingen brydde sig ändå. De var till för att laga mat o ge tygling på lite lustar.

Tycker vi lastar på alla tjejer på en raket o skickar tillbaka dem till därifrån de kom.

Pax för biljett på "Hot swedish blonds"-raketen! :D

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Det är väl bara att skylla på media, mode, modeller och ouppnåliga ideal :gnissla

Fattar inte varför så många har dåligt självförtroende igentligen, även brudar som är så lyckligt lottade att de ser ut som en gudinna.. jantelagen? "du är inte bättre, snyggare än nån annan" :va

Edit:
Har ett litet bok tips till dig BB ;)
"Skitsnack" av Marianne Östergren.

Last edited:

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
Bikerbitch skrev:

heh tja du det undrar jag också... träffar bara psykfall och idioter verkar det som :confused:

friction

Professor
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Z400F -83
Bikerbitch skrev:

1. för att dom e osäkra på sej själva. ser dom en "snyggare" brud än dom sälva så måste dom racka ner på henne... man får ju inte vara förmer än nån annan i det här landet...

2. se punkt 1. samt att tjejjer är krävande, onda varelser som bara vill rikta all uppmärksamhet på sej själva...

3. säger dom att dom e fula så är det kanske så... alla är inte snygga... men dom kan sluta tjata om det... ingen vill ha en tjej som gnäller... så sluta upp med det å var glada istället... möt alla med ett leende...

PS. ja, det här ÄR ett seriöst svar å ja, jag e själv lite småirriterad...
men här har ni ett leende iaf... :) :tungan .DS
PS.2 krama världen! alla behöver en kram... kom ihåg det!.DS

gonatt...

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...