När vi levde i jägarsamhällen var det männen som var ute och jagade...de hade fullt upp. Kvinnorna hade hand om matransonerna osv ...Det kan tänkas att kvinnorna hade mer tid till varandra och att göra sig fina osv. Vilket lever kvar i modifierade former än idag. Det är kanske en för lätt slutsats, men den är tänkbar. Med andra ord har det från början varit ett uttryck för kreativitet som lett till ett uppmärksamhetssökande gentemot det andra könet.
Nertryckandet är rivalitet kvinnor emellan för att haffa den snyggaste o dugligaste mannen. Precis som männen ska visa sig störst bäst o vackrast inför kvinnorna.
Sedan kan man även tänka sig att det eviga tjatandet om utseendet helt enkelt är brist på intressen...förutom sig själv då...Rätt trist i min mening. Tänk att vara ihop med ngn som säger jag jag jag jag hela tiden.
Första punkten är nog en mognadsgrej...iaf enligt mig. Annars är det ren mobbing oavsett kön.
Andra punkten: Du förutsätter att det är så. Har du belägg för det? Jag visste inte att man helst ska säga till mig att jag är snygg o normalviktig 15gnger per dag....Det skulle vara rent ut sagt förbannat jobbigt om någon sa det varje dag. I couldn't care less.
Tredje punkten: Måste dom det? Rent ut sagt dåligt självförtroende.
En annan sak oxå. Allt är inte svart eller vitt. Beroende på i vilket sammanhang man befinner sig och med vilka, så beter man sig på olika sätt. (Den tysta tjejen i skolan, kanske är den mest synnliga på träningen på eftermiddagen och är clownen i familjen. Bara för att man ser en sida betyder det inte att det är så den personen är.) Det som är gynnsamast för en själv. Och det behöver inte ha något med falskhet eller dåligt självförtroende att göra. Det är ren socialpsykologi bland annat.
Det blir alltid längre än vad man tänkt...