Varför är tjejer elaka?

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
BB

Jag försöker hinna pma dig i veckan.

Har rest runt och pratat om manligt och kvinnligt tänkande och prat. Bland annat inom arbetslivet och motorsport.
Ingick i ett mentorprojekt om det här från bilsportförbundet en gång itiden.
Tror jag har böcker och sånt kvar

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Jag vet att det finsn normala brudar BB, det vet du att jag vet så nog om det.

Fast på sistone har jag nog bara stött på onormala och henne jag träffar e inte helt reko egentligen. Men det är bättre än o va ensam....

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Hmm, jo nu ska vi trycka ner kvinnorna ordentligt så här på internationella kvinnodagen :va

Hur som helst, alla tre punkterna har med självförtroende, trygghet och självständighet att göra. Det är det som är grunden till vilket sätt människor söker bekräftelse på. Sen kan det naturligtvis diskuteras om vad det är i vår kultur som gör att det inte är jamställt.

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Bikerbitch skrev:
[Skoltidningsdags!; Lite funderingar jag gärna vill ha "svar" på]

* Varför försöker tjejer trycka ner varandra [man blir kallad elaka saker etc]?

* Varför kräver tjejer så grymt mycket uppmärksamhet? Man skall helst säga att de är snygga och normalviktiga 15 gånger per dag

* Varför måste tjejer påpeka hur fula de är för att få repons i form av en snäll komplimang om att det inte alls är fula?

[Jag menar inte att detta gäller alla tjejer, men merparten jag har träffat beter sig såhär..vill ni gnälla så pm.a
Detta är ett seriöst skolarbete som kräver seriösa svar. TACK! ]

Vill nog påstå att alla de tre punkterna alltid kommer ur munnen på en osäker tjej med dåligt självförtroende. För att ingen ska märka att det är HON som mår kass, så sätter hon sig själv på pidestal, (iom att alla ska säga att HON ska få höra hur snygg, fin och smart hon är), och peka ut en eller flera andra tjejjer som de andra kan titta på istället.. :kocko
Det där behöver man bara ha gått i skolan för att se, det finns killar som gör det där också, men det är helt klart mest tjejer.
Killar slåss och mobbas, tjejer fryser ut och snackar en massa skit.Tyvärr.

Jag tror dock att det mesta av den där attityden försvinner med åren. Visst fan har jag själv haft stunder av osäkerhet i tonåren, men tänkte nog för mkt på vad problemet var för att orka bry mig om hur stora tuttar en av tjejerna i paralellklassen hade och vad hon gjorde med dem.
Däremot har jag, som du säger, hört ALLDELES för många tjejer snacka skit om andra tjejer, säga "ååå jag är så ful" för att man ska säga att de är fina o.s.v.

Det blir tjatigt och trist och extremt falsk att umgås med folk som ha denna attityd. Det är inte bara fjortisar som håller på sådär.. har hört folk i vuxen ålder med. :(

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
TinaTjejen skrev:
Vill nog påstå att alla de tre punkterna alltid kommer ur munnen på en osäker tjej med dåligt självförtroende. :(

Det här håller jag med om. Mycket av detta beror även på att kvinnor har ett sämmre phsyke än män. Dock så finns det grymma undantag. Men det dåliga phyket beror nog mest på just att dom jämt och ständigt är uppfostrade till att det här är bra och si och så ska man göra dvs Ingen egen vilja och en person utan egen vilja som bara vill vara alla till lags hela tiden börjar tvivla på sin egna lilla röst, som talar om att dom faktist är bra.

Men sen kommer nog dom kvinnliga generna in i bilden. Kvinnor föder barn och anpassar sig själva efter barnet eftersom ett sådant tar plats i kroppen. Någon som ändrat sin kropps form för en annan är född till att anpassa sig efter andra.

Oj nu låter jag som en sån där kvinno hatare :( så är inte fallet.

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
det där med att tjejer försöker trycka ner varandra har bara med avundsjuka och osäkerhet att göra tror jag. när jag är på krogen har jag väääääldigt många gånger fått höra hur tjejer kallar andra tjejer för hora och liknande helt utan anledning. det är ALLTID mindre snygga tjejer som kallar snyggare tjejer för hora och sånt. jag har aldrig någonsin fått uppleva att en snygg tjej kallar en ful tjej för hora utan anledning.
jag kan säga att jag tycker faktiskt nästan tycker synd om snygga tjejer ibland. för väldigt snygga tjejer kan det nästan vara omöjligt att skaffa nya tjejkompisar. dom mindre snygga tjejerna är alltid väldigt taskiga mot snyggingarna. tex vill ju inte de mindre snygga tjejerna gå ut med snygga brudar på krogen för då raggar alla killarna på den snygga tjejer osv.

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
bmwjohan skrev:
det där med att tjejer försöker trycka ner varandra har bara med avundsjuka och osäkerhet att göra tror jag. när jag är på krogen har jag väääääldigt många gånger fått höra hur tjejer kallar andra tjejer för hora och liknande helt utan anledning. det är ALLTID mindre snygga tjejer som kallar snyggare tjejer för hora och sånt. jag har aldrig någonsin fått uppleva att en snygg tjej kallar en ful tjej för hora utan anledning.
jag kan säga att jag tycker faktiskt nästan tycker synd om snygga tjejer ibland. för väldigt snygga tjejer kan det nästan vara omöjligt att skaffa nya tjejkompisar. dom mindre snygga tjejerna är alltid väldigt taskiga mot snyggingarna. tex vill ju inte de mindre snygga tjejerna gå ut med snygga brudar på krogen för då raggar alla killarna på den snygga tjejer osv.

och sen har vi de tjejerna som måste VISA sig snygga hela tiden, oavsett om de ÄR det eller ej. Det går knappt att föra ett samtal med dem för de tittar och klämmer och rättar till sin urringning/för små jeans/pushup BH:n o.s.v. o.s.v. :D Fast det är nog mer ett övermått av fåfänga och utseendefixering än något annat. Eller så hänger det också ihop med dåligt självförtroende.

Vet ett flertal kanonpinglor som killarna stöter på fastän tjejerna inte vill det. Det är inte sååå kul för snyggingen när en kille som hennes kompis är intresserad av kommer och stöter på henne.
Allt har nackdelar och fördelar. Skitsnack och allt sånt är nog något vi får stå ut med, sen är det ju upp till en själv om man vill ta åt sig snacket eller förstå att det bara är tjaffs.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
hållundan skrev:
Varför använder tjejer smink och parfym?
För att dom är fula å luktar illa.

E du oxå en sexmissbrukande massmördare?

Annars var det rätt modigt gjort av dig :rolleyes:

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Är det inte dina tankar och åsikter som ska in i tidningen eller vill du att vi ska göra arbetet åt dig...? :crash

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Mavve skrev:
E du oxå en sexmissbrukande massmördare?

Annars var det rätt modigt gjort av dig :rolleyes:
Jag leker med döden. Älskar nära "smögen", nära "bögen" och framförallt nära "högen" -upplevelser...

Nåväl. Alla vet ju att det är sant. Jag ska ut å klubba ner den däringa cyklande transan nån dag i veckan här i Halmstad, du ska inte med eller?

:banana

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
hållundan skrev:
Jag leker med döden. Älskar nära "smögen", nära "bögen" och framförallt nära "högen" -upplevelser...

Nåväl. Alla vet ju att det är sant. Jag ska ut å klubba ner den däringa cyklande transan nån dag i veckan här i Halmstad, du ska inte med eller?

:banana

Klart som fan att jag ska med, slå en pling så tar jag med järnröret. :rock

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Hagster skrev:
Är det inte dina tankar och åsikter som ska in i tidningen eller vill du att vi ska göra arbetet åt dig...? :crash

Jag tror man kan kalla detta en massintervju... Intervjuar gör alla journalister. :tungan

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flamma77 skrev:
Jag tror man kan kalla detta en massintervju... Intervjuar gör alla journalister. :tungan

Ska bli kul när hon redovisar källförteckning :rolleyes:

"Jag har använt mig av internet och kompisar som florerar där...."

Läraren kommer bli stolt.

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Mavve skrev:
Ska bli kul när hon redovisar källförteckning :rolleyes:

"Jag har använt mig av internet och kompisar som florerar där...."

Läraren kommer bli stolt.

Ja det tror jag!

Denna källa är ju lätt att kolla äktheten på. Det är ju bara att gå in och läsa... :tummenupp

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...