Bikerbitch skrev:
[Skoltidningsdags!; Lite funderingar jag gärna vill ha "svar" på]
* Varför försöker tjejer trycka ner varandra [man blir kallad elaka saker etc]?
* Varför kräver tjejer så grymt mycket uppmärksamhet? Man skall helst säga att de är snygga och normalviktiga 15 gånger per dag
* Varför måste tjejer påpeka hur fula de är för att få repons i form av en snäll komplimang om att det inte alls är fula?
[Jag menar inte att detta gäller alla tjejer, men merparten jag har träffat beter sig såhär..vill ni gnälla så pm.a
Detta är ett seriöst skolarbete som kräver seriösa svar. TACK! ]
Vill nog påstå att alla de tre punkterna alltid kommer ur munnen på en osäker tjej med dåligt självförtroende. För att ingen ska märka att det är HON som mår kass, så sätter hon sig själv på pidestal, (iom att alla ska säga att HON ska få höra hur snygg, fin och smart hon är), och peka ut en eller flera andra tjejjer som de andra kan titta på istället.. :kocko
Det där behöver man bara ha gått i skolan för att se, det finns killar som gör det där också, men det är helt klart mest tjejer.
Killar slåss och mobbas, tjejer fryser ut och snackar en massa skit.Tyvärr.
Jag tror dock att det mesta av den där attityden försvinner med åren. Visst fan har jag själv haft stunder av osäkerhet i tonåren, men tänkte nog för mkt på vad problemet var för att orka bry mig om hur stora tuttar en av tjejerna i paralellklassen hade och vad hon gjorde med dem.
Däremot har jag, som du säger, hört ALLDELES för många tjejer snacka skit om andra tjejer, säga "ååå jag är så ful" för att man ska säga att de är fina o.s.v.
Det blir tjatigt och trist och extremt falsk att umgås med folk som ha denna attityd. Det är inte bara fjortisar som håller på sådär.. har hört folk i vuxen ålder med.