#Olsson#
Ny medlem
Teddy skrev:"When jo traj the föörst tajm the fajvhandred, ooo fack!!".
Känner igen sedan 100 koll på trailern. De verkar ha svårt med just "fakk"
Teddy skrev:"When jo traj the föörst tajm the fajvhandred, ooo fack!!".
Mookie skrev:Jag kommer ihåg när dom fortfarande körde prototyplastbilar i Paris-Dakar. Riktiga hemskingar som utan problem matchade rallybilarna i toppfart på plan öken, herre min skapare vilket pulver det var i dom.
Jag har försökt att googla upp lite info om Kamaz gamla racer som bokstavligen pulveriserade allt motstånd sista året men har inte kunnat hitta något matnyttigt. Jag vet att den var baserad på en brandbil av något slag med ett riktigt monster till motor, luftkyld, 2T,10 cylindrig diesel och om nu inte minnet sviker så bänkade åbäket 1200hk. Effektsiffran vill jag lämna lite öppen då detta är fritt ur minnet och jag har inte kunnat hitta något som styrker detta.
OlleR skrev:Hur är det med wankelmotorer då?
Jag tycker de var fräna som fan! Men det gav tydligen inte högre toppfart. Synd för det hade varit kul att se annorlunda kåpor på en gp-hoj.Goodstuff skrev:#Olsson# --> Det är "Rätt" DVD du köpt. Bra köp. Du kommer få se en av de fulaste kåpor som någonsin monterats på en 500:a...*burr*
Goodstuff skrev:#Olsson# --> Det är "Rätt" DVD du köpt. Bra köp. Du kommer få se en av de fulaste kåpor som någonsin monterats på en 500:a...*burr*
valmers skrev:Tvåtaktsdieseln är den dominerande motortypen i amerikanska lastbilar och bussar.
Jag såg det också igår och fastnade totalt vid Gibernaus körstil! Det är intressant å se att alla kör på olika stilar men ändå så äre inte samma man i mål varje gång.Teddy skrev:Tårarna var inte långt borta när man fick följa med Biaggi på hans Yamaha, han kör verkligen så mjukt och fint, man kunde nästan höra Wienervalsen spela i bakgrunden. Det var intressant att notera skillnaden mellan hans och Rossis betydligt mer ryckiga stil med tvära gasav- och påslag.
Aldrig. Gud bevare oss för skitnödig ko-looken.Teddy skrev:Sen har jag svårt att förstå varför dagens MotoGP-hojar måste se ut som de gör. De stömlinjeformade 500'orna är i mitt tycke överlägset snygga. De kantiga, högdragna och uppåtpekande bakdelarna på de nya hojarna liknar mest Tyska streetfightermonster vid sidan av de slanka 500'orna. Jag hoppas att när de minskar volymen på 4T från Överjävligt till bara För Mycket, kommer behovet av strömlinjeform åter att få råda över designen.
Teddy skrev:Teddy satt uppe ännu en sen kväll och tittade på "Faster". Nu plöjde jag igenom "Interactive Racing" som visar mellan två och fyra varv från olika race där man själv kan välja vilken kamera man vill följa. Dels är det är skönt att slippa allt babbel från kommentatorer och dels är det kul att få se konsekventa åkbilder, typ tre varv från samma hoj. Inget prat, inga onödiga klipp, bara åkbilder och ljudet av en motorcykel. Underbart! Bäst var klippet som visar de tre sista varven från Philip Island 2001, när Rossi och Biaggi slåss om förstaplatsen. Tårarna var inte långt borta när man fick följa med Biaggi på hans Yamaha, han kör verkligen så mjukt och fint, man kunde nästan höra Wienervalsen spela i bakgrunden. Det var intressant att notera skillnaden mellan hans och Rossis betydligt mer ryckiga stil med tvära gasav- och påslag.
Sen har jag svårt att förstå varför dagens MotoGP-hojar måste se ut som de gör. De stömlinjeformade 500'orna är i mitt tycke överlägset snygga. De kantiga, högdragna och uppåtpekande bakdelarna på de nya hojarna liknar mest Tyska streetfightermonster vid sidan av de slanka 500'orna. Jag hoppas att när de minskar volymen på 4T från Överjävligt till bara För Mycket, kommer behovet av strömlinjeform åter att få råda över designen.
Håller med angående inspelningen från förarplatserna. Det kanske inte verkar så märkvärdigt men var fullständigt underbart att se. Vilken fart!Teddy skrev:Teddy satt uppe ännu en sen kväll och tittade på "Faster". Nu plöjde jag igenom "Interactive Racing" som visar mellan två och fyra varv från olika race där man själv kan välja vilken kamera man vill följa. Dels är det är skönt att slippa allt babbel från kommentatorer och dels är det kul att få se konsekventa åkbilder, typ tre varv från samma hoj. Inget prat, inga onödiga klipp, bara åkbilder och ljudet av en motorcykel. Underbart! Bäst var klippet som visar de tre sista varven från Philip Island 2001, när Rossi och Biaggi slåss om förstaplatsen. Tårarna var inte långt borta när man fick följa med Biaggi på hans Yamaha, han kör verkligen så mjukt och fint, man kunde nästan höra Wienervalsen spela i bakgrunden. Det var intressant att notera skillnaden mellan hans och Rossis betydligt mer ryckiga stil med tvära gasav- och påslag.
Sen har jag svårt att förstå varför dagens MotoGP-hojar måste se ut som de gör. De stömlinjeformade 500'orna är i mitt tycke överlägset snygga. De kantiga, högdragna och uppåtpekande bakdelarna på de nya hojarna liknar mest Tyska streetfightermonster vid sidan av de slanka 500'orna. Jag hoppas att när de minskar volymen på 4T från Överjävligt till bara För Mycket, kommer behovet av strömlinjeform åter att få råda över designen.
Cagiva 500 och Ducati Desmosedici ser näst intill identiska ut snett framifrån. På tal om utveckling.Chris Ash skrev:Japp, ställ en Cagiva 500 V4 bredvid en Honda RCV, designen har verkligen utvecklats till det sämre.
valmers skrev:Aldrig. Gud bevare oss för skitnödig ko-looken.
Men på Mugello ser man att det faktiskt har betydelse om man kan nå 320 eller 330.Goodstuff skrev:Toppfarten är ju mest av akademisk karaktär för inte har Ducati vunnit något race pga att de är snabbast rakt fram. Lex V-Gurra kanske man kan kalla det.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |