GSXR1100R
The older i get the faster i was
Jag hade kört gathoj, cross sedan många år och dessutom dök det upp ett forum som hette Sporthoj, där snackades det om RR och givetvis så krigade Nr:18 med Chrille om vem som ägde i bottenstriden.
2002 så testade jag bankörning för första gången, min GSX1100R-90 aka blyloket fick rulla några bandagar på Falken & SRW i gatgruppen.
Efter SM finalen på Knudan så inhandlades Chrilles "Lilltösen" en skabbig fulmekad GSXR600-98.
Jäklar var roligt det var, nu var man fast i träsket och licensen tog jag på hösten samma år.
2003 blev det licensträning på Knutstorp & Falken, dock så såldes Lilltösen efter ett tag och på inrådan av Mumlan så inhandlades Missilen, en SBK trimmad 750RRRRR-93 med extraallt.
Missilen gick någon enstaka tävling och jag provade även ett ERF med en lånad CBR600RR, nu fick man verkligen blodad tand, att köra långa pass är något som jag verkligen gillar, en slags fakir på två hjul.
2004 så inhandlades vrak nummer två från Chrille, han kallade hojen Killer Sukan, men den döptes snabbt om till Da Killed Suka, en riktigt söndermekad GSXR750-00 med ventilsallad.
Mumlan renoverade toppen och sedan rullade hojen på diverse banor, vi hade hur kul som helst.
2005 så skulle vi satsa helt på ERF och det gick rätt så skapligt i denna serie men motorn började visa tecken på utmattning och kokade ibland, för att ta död på hojen så valde jag att storklota Da Killed Suka på ett KM (tre kurvor från målflagg och en säker andra plats).
Missilen fick istället rulla denna sommar i jakten på ny ram & motor till Sukan, det blev till sist en 1000cc motor med tillhörande ram som fick bilda stommen till The New Killed Suka, en riktigt ful hybrid med delar från GSXR750-1000 från 00-01-02 väckes till liv en sen natt, givetvis så krånglade elsystemet och lite annat under hela säsongen.
2006 så gick premiärturen ner till Brno i Tjeckien, kul som satan att testa en riktig MotoGP bana, sen blev det två vändor ner till T.O.R Poznan i Polen.
Da Killed Suka sprängde oljekylaren och sen fick vi köra resten av ERF:en på andra hojar.
Team Radical Riders Racing genomförde alla sex tävlingarna i ERF och vi slutade på en hedrande 20:de plats i tabellen.
Allt detta p.g.a Mumlan & Chrilles spammande på Sporthoj, dessa två herrar har kostat mig en förmögenhet, men det har varit värt varenda öre.
2002 så testade jag bankörning för första gången, min GSX1100R-90 aka blyloket fick rulla några bandagar på Falken & SRW i gatgruppen.
Efter SM finalen på Knudan så inhandlades Chrilles "Lilltösen" en skabbig fulmekad GSXR600-98.
Jäklar var roligt det var, nu var man fast i träsket och licensen tog jag på hösten samma år.
2003 blev det licensträning på Knutstorp & Falken, dock så såldes Lilltösen efter ett tag och på inrådan av Mumlan så inhandlades Missilen, en SBK trimmad 750RRRRR-93 med extraallt.
Missilen gick någon enstaka tävling och jag provade även ett ERF med en lånad CBR600RR, nu fick man verkligen blodad tand, att köra långa pass är något som jag verkligen gillar, en slags fakir på två hjul.
2004 så inhandlades vrak nummer två från Chrille, han kallade hojen Killer Sukan, men den döptes snabbt om till Da Killed Suka, en riktigt söndermekad GSXR750-00 med ventilsallad.
Mumlan renoverade toppen och sedan rullade hojen på diverse banor, vi hade hur kul som helst.
2005 så skulle vi satsa helt på ERF och det gick rätt så skapligt i denna serie men motorn började visa tecken på utmattning och kokade ibland, för att ta död på hojen så valde jag att storklota Da Killed Suka på ett KM (tre kurvor från målflagg och en säker andra plats).
Missilen fick istället rulla denna sommar i jakten på ny ram & motor till Sukan, det blev till sist en 1000cc motor med tillhörande ram som fick bilda stommen till The New Killed Suka, en riktigt ful hybrid med delar från GSXR750-1000 från 00-01-02 väckes till liv en sen natt, givetvis så krånglade elsystemet och lite annat under hela säsongen.
2006 så gick premiärturen ner till Brno i Tjeckien, kul som satan att testa en riktig MotoGP bana, sen blev det två vändor ner till T.O.R Poznan i Polen.
Da Killed Suka sprängde oljekylaren och sen fick vi köra resten av ERF:en på andra hojar.
Team Radical Riders Racing genomförde alla sex tävlingarna i ERF och vi slutade på en hedrande 20:de plats i tabellen.
Allt detta p.g.a Mumlan & Chrilles spammande på Sporthoj, dessa två herrar har kostat mig en förmögenhet, men det har varit värt varenda öre.