oj,nu ska man minnas år och sånnt
1982 eller -83 så inträffade två saker som startade intresset,
jag såg ett kort RR klipp på TV, och min barndomsvän som va fotbollstokig hade serietidningen Buster, i den fanns en serie som hette Barry King (guldhjälmen), redan det hade räckt men sommaren -84 skjutsade farsan mig och brorsan till anderstorp för att kolla på GP.
85- 87 ägnades åt att vurpa en moppe pga taskig markfrigång.
-89 köpte jag min första hoj, en vråltrimmad RD350LC -86á, den rullade på ett par banåkningar, premiären va på gelleråsen i spöregn, jag tror det va Jerker Axelsson som va där och luftade sin FZR1000, minns iaf hur ha tog mig på innern i esset, satte knät i en vattenpöl och vattnet stänkte
gamla sträckningen va det också.
kompisen som lurade dit mig stog och frös och muttrade om att vi skulle åka hem, men jag ville bara gasa hela dagen.
1990 köpte jag en gsxr750 -85 och tog licens, premiärrace på Falkenberg.
Körde ca 10-12 race under 1990 till 1992, slutade och åkte gata, reste rorden runt etc fram till -99 då en polare köpte ett 600 lik och lurade med mig att börja igen.
Barry King serien har jag jagat tag på igen nu, har alla avsnitt/nummer utan ett.
En komisk / ironisk grej är i den storyn så börjar denne Barry tävla för att dra ihop pengar till en operation till sin bror som kört innan honom men crashat och blitt förlamad.
Nu finns det ju inga pengar i RR, men min bror började rejsa -87 och vart ju förlamad -94... lite skumt.
på nått sett så har intresset och viljan alltid funnits där, men dessa händelser satte fart på åkandet.