Varför blev ni kuggade????

zynthaxx

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
-06 Buell XB12X
Så man kan skriva vad som helst, i vilken tråd som helst, bara man ser till att "skämta" lite?

Jag anser inte att skämtsam skadeglädje inom ämnet (för det handlade trots allt om uppkörningar) är att skriva "vad som helst, i vilken tråd som helst". Däremot börjar vår diskussion nu gå ganska OT.

Vill du, så kan jag ta bort mitt inlägg, så slipper du bli konfunderad över inkonsistensen i den aktuella tråden. :rolleyes:

Äh, förresten, glöm ovanstående, det blev bra ändå! :tungan

Last edited:

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Jag anser inte att skämtsam skadeglädje inom ämnet (för det handlade trots allt om uppkörningar) är att skriva "vad som helst, i vilken tråd som helst". Däremot börjar vår diskussion nu gå ganska OT.

Vill du, så kan jag ta bort mitt inlägg, så slipper du bli konfunderad över inkonsistensen i den aktuella tråden. :rolleyes:

Inkonsistensen? Är du så upprörd att du börjar hitta på egna ord:yoparty

( jag lägger ner nyss:pannkyss )

hittebarn

Jag vill inte...
Gick med
11 Aug 2004
Hoj
I framtiden igen...
Kuggade Bil förstagången, lite allt möjligt: 45 på en rekommenderad 30 sträcka bla. Gick dock bra andra gången. 1a gången uppkörning för Buss lyckades ja pricka en betonggris och skrapa av en list på bussen, klarade inte den men uppkörningmannen tyckte ja redde ut resten bra. Även där gick det bra andra gången. Mc klarades på första dock hade man lite småfel på uppkörningen men inga allvarliga så han godkännde mig utan omsvep.

zynthaxx

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
-06 Buell XB12X
Inkonsistensen? Är du så upprörd att du börjar hitta på egna ord:yoparty

( jag lägger ner nyss:pannkyss )

Ptja, en sökning med google visar att ordet används ganska omfattande i svenska texter, så även om SA inte verkar ha tagit med det i denna utgåva av sin ordlista är det helt säkert bara en tidsfråga. Om du behöver en förklaring, så är det en försvenskning av ett engelskt uttryck som betyder brist på inre överensstämmelse. Hade hoppats att läsaren skulle förstå. Och nu är min trådkapning (förhoppningsvis) slut. Det var kul att ordbajsa lite med dig! :D

Jag kuggade inte :banana

Schh! Annars blir Chronic purken på dig. :D

Last edited:

Sandstrom

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
GSXR 750

Förstår inte riktigt svaret... menade du att det inte riktigt kuggade i ditt huvudet? Lätt hänt när man är nervös inför uppkörningen. Skulle dock vara intressantare att veta exakt vad som gjorde att inte klarade uppkörningen mer än hjärnsläpp (om det är vad du menade) :tummenupp.

Iridium

DNF
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
R1
Jag klarade mig på första, men brorsan körde upp runt månadsskiftet aug/sep 2002. Just innan körprovet började, kom sommarens första regn :mad: På allvar så hade det inte regnat på nästan två månader! Så vid den obligatoriska inbromsningen före "undanmanövern" låste han upp framhjulet lite lätt och missade då att köra runt konan.
Han fick en chans till men var vid det laget lite nojjig och vågade inte bromsa tillräckligt (rädd att lägga sin nyinköpta TL1000R).

ABS har sina fördelar.

Sandstrom

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
GSXR 750
Ptja, en sökning med google visar att ordet används ganska omfattande i svenska texter, så även om SA inte verkar ha tagit med det i denna utgåva av sin ordlista är det helt säkert bara en tidsfråga. Om du behöver en förklaring, så är det en försvenskning av ett engelskt uttryck som betyder brist på inre överensstämmelse. Hade hoppats att läsaren skulle förstå. Och nu är min trådkapning (förhoppningsvis) slut. Det var kul att ordbajsa lite med dig! :D

Du tänker inte på det svenska ordet "inkonsekvent"?

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....

Schh! Annars blir Chronic purken på dig. :D

FÖRLÅT!! Aldrig hört ordet! Jag är en missunsam skitstövel utan koll, jag trodde du menade ett annat ord.:huvet

Gick med
30 Dec 2006
Hoj
yamaha r6
Kuggade första gången på skrivningen, men va fan öla på sommarn e ju roligare än att plugga elh?
Körningen funkade fint.

Lycka till..

zynthaxx

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
-06 Buell XB12X
Tar de tid!? Det hade jag ingen aning om. Va fan e vitsen med att ta tid?

Hela manöverdelen av uppkörningen är ju till för att visa att du kan (och vågar) hantera din motorcykel i mer eller mindre vanliga situationer. Som min trafikskollärare sade: Vilken idiot som helst kan bränna på i 200, men du måste ha koll för att fixa krypkörning. Tidtagningen är (om inte annat) ett ganska bra sätt att kolla att du tragglat konbanan några gånger, samt att kolla så du inte kör "olagligt" (de 20 sekunderna motsvarade åtminstone i det gamla provet att du kom upp i ca 50 inom vettig tid. Två sekunder "för lite" innebär antingen att du kör "onödigt" hårt, eller att du kör "för fort").

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
R6 -01
Jag körde för sakt under statskörningen.

Lite överseende får man väl ha för en 16-åring som ska köra statstrafik i centrala Malmö. Finns en hel del att hålla koll på när man bara kört där 3 ggr. :gnissla

Andra gången gick det fint. :)

Snart dax för uppgradering till mellankort samt bilkort. :)

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung
Klarade manöverproven galant på mina 2 försök förra året.

Däremot så kuggades jag i trafikdelen bägge gångerna..

Första trafikkörningen så körde jag 35 på 30 väg och svängde inte av på anvisat ställe (tog istället en annan väg och kom rätt men det hjälpte inte) och spiken i kistan var att jag inte gasade på när det blev raksträcka på en lååång grusväg där det va 70..

Andra gången i trafiken så kuggades jag av att jag inte tittade noga nog när jag korsade en cykelöverfart (hade koll men visade inte det genom att vrida av mig huvudet som man SKA göra..).. Ska tilläggas att jag korsade 5 cykelöverfarter men att han kuggade mig pga en av dem... *suck*

Nya tag nu i vår !!

Jävligt skönt o se att du inte ger upp så lätt. Trodde nämligen du hade försvunnit helt från SH efter 2a kugg..

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr

shysst slogan på din avatar :rolleyes:

jag kuggade inte heller.

kuggar man så gör man nog oftast det för att man är nervös & gör några småtabbar. har ni åkt bakom någon som övningskör så förstår ni vad väl "handledaren" ser alla små misstag.

Freerider88

Ligist som vill mycket men vågar lite
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
SV650s, Oreggad supersnabb Yamaha DT 125
Kan berätta om min uppdatering från lätt till mellan kort. Det var en av de sista uppkörningarna på hösten 28 sept, jag var toknervös och klantade mig grymt, säkerhetskontrollen gick bra men under krypkörningen tappade jag balansen och "la motorcykeln lite väl lågt i kurvan" (kommentar av min körskolelärare som garva ihjäl sig) Jag välte helt enkelt:huvet , sen ville inte hojen starta, startmotorn hade lagt av så uppkörningsmannen fick putta igång mig:rolleyes: , uppkörningsmannen märkte att jag var nervös och lät mig köra högfartsdelen först och sen försöka igen.

Jag körde därifrån trots min tabbe med sprillans mellankort...:yoparty :D

/Anton

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept