Kuggade bromsprovet på lätt mc (-87) för att körskolans gamla skithoj hade defekt frambroms. Ibland tog den inte alls, andra gånger tok-nöp den. Besiktningsmannen avstod från att visa hur det skulle gå till på rätt sätt. Likaså trafikläraren.
När jag ödmjukt poängterade att "bromsen skulle måhända må bra av en översyn" fick jag inget gehör alls, bara en fånig kommentar om att för att kunna bedömma det så bör man nog ha körkort först.
Andra försöket satt trafikläraren och besiktningsmannen å snackade om någon kommande kräftskiva, eller en som varit. Jag sket i vilket.
Det var bara jag som skulle köra upp vid det tillfället och när jag efter anmodan kört runt och "värmt upp" i 20 minuter och undrade hur/när uppkörningen skulle gå av stapeln så såg dom mest besvärade ut för att ha blivit avbrutna.
Det blev då en färd ut genom grindarna, vänster 100 meter, höger i korsningen, ner till shellmacken, vända och tillbaka! (Gissa var jag körde upp?)
"Vad gjorde jag nu för fel tänkte jag!" Väl tillbaka efter 2 minuter fick jag veta att allt gått bra och lappen var min.
Min enda gissning är att min uppvärmning måste varit gudalik, och mitt sätt att hantera hojen i trafik var så outstanding att det bara vore slöseri med tid att köra längre.
Kan också ha varit så att jag var färdigutbildad sedan länge och färdigmjölkad rätt nyligen, och det gjorde trafikläraren klart för sin kräft-polare.
Jaja, lite överdriver väl alla.......