Varför blev ni kuggade????

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
dom kuggade mig för att jag inte visade min posetion tillräkligt i 2 vänstersvängar och att jag inte var tillräkligt uppmärksam när jag åkte över en korsning i 25 på 30 väg, trots att jag ställde mig upp på fotpinnarna å kållade över häcken..

andra uppkörningen körde jag mot rött,, då blev jag godkännd..
 

Dominator-Rocks

Guest
är det ingen som har blivit kuggad över ett riktigt hjärnsläpp?gjort ngt riktigt idiotiskt på uppkörningen ? :tungan :)

Som jag redan har skrivit, svängde av på fel avfart från motorvägen
:huvet :huvet

Donnan sa Åk mot bla bla bla....

Jag :va :näsblod Hmm sa hon bla bla bla eller bla bla bla jag svängde mot bla bla bla och det var Fel :huvet
 

panter

Fan va snabbt det går ibland....
Gick med
3 Oct 2006
Ort
Borås
Hoj
Ombyggd R1-98...snart en sprajlans ny -07:)
gjorde 100 på 70-avfart...och klarade mig ändå...tur, kanske. Jag är glad iafl:D
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
skulle vara att han påpekade 'felet' och skulle jag fortfarande köra såsom jag gjorde hade det varit helt ok att inte godkänna mig eftersom jag uppenbarligen inte hade hajjat hans input.
När du kör upp så ska du vara färdig att vistas ute i trafiken själv. Med andra ord ska inte uppkörningsgubben agera lärare åt dig, du ska redan kunna vad som behövs för att bli godkänd. Kan du inte det så blir du kuggad.

När du kör upp nästa gång så kan du se till att vara nästan övertydlig i det du gör. Placeringar, vrida på huvudet för att se i korsningar och när du kontrollerar dödavinkeln vid t.ex. filbyte, stanna ordentligt vid stopplikt etc.
 

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
precis och just det gjorde jag det du skriver. så vad är problemet, förutom att det var en övernitisk uppkörningsgubbe? med en annan gubbe hade jag blivit godkänd.

sunt förnuft innebär bla att du kan agera tillsammans med andra människor i trafiken och om så måste, improvisera ifall situationen kräver det. ska jag hålla på regelboken 100% i alla situationer för att 'reglerna' säger så samt att det är 'det enda korrekta sättet' att köra på, skulle vi uppvisa tendenser som robotar skulle bli avundsjuka på. vi är människor, glöm inte bort det. du kan inte snöa in dig på smådetaljer utan får försöka se helheten.


När du kör upp så ska du vara färdig att vistas ute i trafiken själv. Med andra ord ska inte uppkörningsgubben agera lärare åt dig, du ska redan kunna vad som behövs för att bli godkänd. Kan du inte det så blir du kuggad.

När du kör upp nästa gång så kan du se till att vara nästan övertydlig i det du gör. Placeringar, vrida på huvudet för att se i korsningar och när du kontrollerar dödavinkeln vid t.ex. filbyte, stanna ordentligt vid stopplikt etc.
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Missa min första uppkörning pga att jag missa en hastighets skylt och körde försakta.. "militären" vart tokig och avbröt direkt :huvet Andra gången gick det dock smärtfritt ( vart dock lite förvånad när halva tiden gick åt att tanka úppkörningsförättarens hoj.. men klagar inte!)
 

UltraForm

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2006
Ort
Mjörn
Hoj
CBR 600F
3 gången!!

Första: för ojämn 90 bromsning...

Andra: För jämn körning på grusväg!

Tredje: Olla!!

Andra gången körde jag på en kurvig grusväg i ca 50 för att sedan komma ut på en raka med två åkrar på sidorna. Jag höll konstant fart, ca 50 på rakan och sedan in i ett bostadsområde. Jag skulle ökat farten till 70 för att bli godkänd på rakan!
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Första: för ojämn 90 bromsning...

Andra: För jämn körning på grusväg!

Tredje: Olla!!

Andra gången körde jag på en kurvig grusväg i ca 50 för att sedan komma ut på en raka med två åkrar på sidorna. Jag höll konstant fart, ca 50 på rakan och sedan in i ett bostadsområde. Jag skulle ökat farten till 70 för att bli godkänd på rakan!


Olla?
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Först gången körde jag for fort i garage vändningen.

Andra gången körde jag konbanan på ca 15,5sek och det var för fort, låste framhjulet vid 90 km/h bromsningen också. Ganska överladdad.
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
gick med bredsladd genom en kurva på grusväg (70 väg) (körskolans gsx750)
körde ifrån kontrollanten på en motorvägspåfart (jag hamnade framför en lastbil & kontrollanten bakom lastbilen)

kommer tillbaka till VV & ber kontrollanten om ursäkt för det som hände, gubben säger

"vadå ? du hanterade ju kurvan fint & man ska gasa på lite när man kör ut på motorvägen" :yoparty




när jag körde upp för bil (1992) så kuggade jag första gången, då jag STANNAT vid lämna företräde (fast det vad skymd sikt)

andra gången satt samma kontrollant & snackade med morsan i baksätet, såg inte framåt en enda gång. missade min fortkörning + ett "gult ljus"
 

mackan85

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Cb1000RA
Jag har kört upp 4 gånger och klarat alla, det är ju bara o ta det lite lugnt, och sen om det är nåt man missar så säg det till han som man kör upp med och käfta lite om att det inte var så farligt, har alltid funkat för mig..
Höll på att krocka 2 gånger och körde i bussfilen på B-kortet men det gick bra ändå.. och när jag tog A kortet så ville han kugga mig men jag käftade lite och sa att jag inte alls hade gjort något fel, då sa han att jag fick kortet men behövde tänka mer på andra trafikanter.. sen körde jag om honom ganska rejält på en 70 väg en halvtimme efter=)..

Men stå på er och hävda att det inte var så farligt, så brukar det ju alltid lösa sig..
 
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

Top