RacerRaffe
MR Wheeler( Långbens alter ego)
Visst finns det förmodligen däck som ger TS fler mil och som är bättre ekonomi. Däcket du själv nämner Michelin Pilo Road/Power (2CT) är et väldigt bra däck och ger (på rätt hoj med "rätt" hantering av gasen/effekten) väldigt bra livslängd!
De 1000 mil du anger indikerar att du kör än mer effektstark hoj än mig (på gata) alt. är mer gasglad än mig för jag får ut >1800 mil på ett bakdäck Pilot Power (2CT) och > 2300 mil på ett Pilot Road (2CT) på min VFR!
Vad jag kommenterade var de onödiga kommentarerna om att däcket inte utnyttjats till sin fulla potential vad avser lutningsvinkel inte slitagebilden i sig!
Jag besvarar din fråga med en fråga (i förhopning att få ett svar från dig ;-)).
Vilka komponenter på motorcykeln är inblandad vad gäller grepp mer än däcken?
// Niklas
Man är då verkligen full av beundran hur ni lyckas få ut så många mil med era däck, själv når jag en bråkdel och det har hänt att jag kommit ner till corden på 100mil. Iof har vi ofta dåliga vägar i Norrland och nog händer det att det slirar (i fart då) men jag gör ju aldrig medvetna burnisar. Kör hoj med slirkoppling, kan använda bakbromsen så inte sitter det i motorbromsning/bakhjulslåsning heller. Måste då ligga i gaskontrollen som nog ofta vrids på lite tvärt kanske men blir det inte tråkigt att inte dra på vad som går, gränsen för vad som går ligger väl vid där det börjar släppa i hög fart. Helt klart är det de riktigt höga farterna som sliter mest men hur når man dem utan att gasa